تظاهرات ضد ناتو در ایتالیا

مردم ایتالیا روز یکشنبه تظاهرات گسترده‌ای را علیه ناتو برگزار کرده و شعار دادند «ناتو قاتل است».

تظاهرات ضد ناتو در ایتالیا

مردم ایتالیا روز یکشنبه تظاهرات گسترده‌ای را علیه ناتو برگزار کرده و شعار دادند «ناتو قاتل است».

به گزارش عرشه آنلاین، روز یکشنبه تظاهراتی در شهر ورونا در ایتالیا علیه ناتو برگزار شد.

در این تظاهرات که برخی منابع خبری آن را گسترده توصیف کرده، تظاهرت کنندگان علیه سیاست تهاجمی ناتو شعار داده و فریاد می‌زدند: «ناتو یک قاتل است».

از سوی دیگر نظرسنجی‌های جدید صورت گرفته در اتریش نشان داد که بیش از سه چهارم مردم این کشور مخالف پیوستن به ناتو هستند.

بر این اساس، ۷۵ درصد از پاسخ دهندگان در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنند کشورشان باید به ناتو بپیوندد، پاسخ منفی دادند و تنها ۱۴ درصد موافق چنین سناریویی هستند.

علیرغم هشدارهای چین و روسیه درباره گسترش ناتو که به تشدید تنشها در اروپا منجر شده است، این سازمان همچنان به دنبال توسعه گرایی و نظامیگری در شرق اروپا و عضویت فنلاند و سوئد در این سازمان است.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، سوئد و فنلاند در جریان جنگ سرد، خارج از ناتو بودند اما این دو کشور اروپایی مدعی هستند که پس از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، آن‌ها را بر آن داشته است که درباره سیاست‌های امنیتی خود تجدیدنظر کنند و عضویت خود در ناتو را بسیار محتمل دانسته‌اند.

با اینحال، دو کشور سوئد و فنلاند آنطور که رویترز گزارش کرده است در جریان فرایند بررسی درخواست عضویت در ناتو که ممکن است یکسال به طول انجامد تا تأیید شود، بسیار آسیب‌پذیر خواهند بود.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19986

ارسال نظر