شکست سنگین حزب جانسون در انتخابات

نتایج اولیه انتخابات در انگلیس حاکی از آن است که حزب محافظه‌کار رقابت را در مراکزی که به طور سنتی هوادارش بودند به حزب رقیب خود یعنی حزب کارگر واگذارکرده است.

شکست سنگین حزب جانسون در انتخابات

بطبق نتایج اولیه انتخابات در روز جمعه در انگلیس، حزب محافظه کار «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور در سایه رسوایی های به بار آمده اخیر، کنترل پایگاه های حمایتی سنتی خود در لندن را از دست داده و در سایر نقاط نیز در انتخابات محلی متحمل ضرر شده است.

برای اولین بار، حزب کارگر در شورای «وست مینستر» که ناحیه ای است که اکثر نهادهای دولتی در آن واقع شده اند، پیروز شد. محافظه کاران همچنین کنترل ناحیه «بارنت» را که از سال ۱۹۶۴ در همه انتخابات به جز دو مورد در دست حزب بوده است، از دست دادند.

«کر استارمر» رهبر حزب کارگر در جمع هواداران این حزب در لندن گفت: نتیجه فوق العاده، کاملاً فوق العاده. باور کنید. این یک نقطه عطف بزرگ برای ما از اعماق انتخابات عمومی ۲۰۱۹ است.

نتایج اولیه حاکی از آن است که در حالی که محافظه کاران در بخش هایی از جنوب این کشور متحمل شکست شده اند، حمایت از این حزب در مناطقی از مرکز و شمال انگلیس که از خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ حمایت کردند، ادامه داشته است.

آمار کلی که اواخر روز جمعه منتشر می شود، مهم ترین تصویر افکار عمومی را از زمانی که جانسون اکثریت حزب محافظه کار در بیش از ۳۰ سال گذشته را در انتخابات ملی ۲۰۱۹ به دست آورد، ارائه خواهد کرد.

پیشتر رسوایی موسوم به «پارتی گیت» برای جانسون و کابینه اش دردساز شده بود. وی در پی این رسوایی اعلام کرد که عذرخواهی می کند، اما حاضر به استعفا نیست.

پارتی گیت به مجموعه میهمانی هایی گفته می شود که دفتر نخست وزیر انگلیس طی سال گذشته و در اوج بحران کرونا، در حالی برگزار کرد که تحت تدابیر شدید قرنطینه، دیدار بیش از دو نفر حتی در فضای باز هم مجاز نبود. همچنین بر ملا شدن برگزاری مهمانی دیگری نیز همزمان با خاکسپاری شوهر ملکه انگلیس بر وخامت این رسوایی ها افزود./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19620

ارسال نظر