ترکیه، عراق را بمباران کرد

منابع عراقی از حمله جدید هوایی ارتش ترکیه به شمال عراق خبر دادند.

ترکیه، عراق را بمباران کرد

جنگنده‌های ترکیه بار دیگر شمال عراق را بمباران کردند.

خبرنگار المیادین از عراق گزارش داد: جنگنده های ترکیه چندین روستا را در العمادیه در استان دهوک در شمال عراق بمباران کردند.

ترکیه عمده عملیات‌های نظامی خود در شمال عراق را به بهانه مبارزه با تروریست انجام می‌دهد، هرچند این اقدام ترکیه با اعتراض و واکنش‌های تند مخالفت آمیز در عراق به دلیل نقض حریم هوایی این کشور منجر شده است.

پیشتر «ترکی جدعان»، از رهبران ائتلاف دولت قانون وابسته به نوری المالکی در سخنانی تأکید کرده بود که چاه‌های نفت کرکوک کلمه رمز برای حملات مداوم ترکیه به عراق از ۳۰ سال پیش است. وی گفت: بهانه مبارزه با پ ک ک از سوی آنکارا دیگر ما را فریب نمی‌دهد و می‌دانیم که تعدی نیروهای ترکی به عمق ۱۹۰ کیلومتر از سمت کردستان در سایه چشم پوشی قدرت‌های سیاسی با انگیزه منافع حزبی تنگاتنگ با ترکیه، دستورکار چندگانه ای را در بر دارد.

جدعان با تأکید بر اینکه هیچ توافقی وجود ندارد که تهاجم ۱۹۰ کیلومتری نیروهای خارجی در خاک عراق را جایز بداند، افزود که ترکیه خواهان دستیابی به چاه‌های نفت کرکوک است و این کلمه رمز در پشت همه تجاوزهایش به خاک عراق از ۳۰ سال گذشته قرار دارد.

این عضو ارشد ائتلاف دولت قانون عراق در ادامه تاکید کرد: پ ک ک تنها یک بهانه و دستاویز برای دخالت ترکیه و استقرار پایگاه‌های نظامی آن در عراق است که خلاف اصول امنیت ملی کشور است.

حملات ترکیه تاکنون موجب آواره شدن شمار زیادی شده است./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19264

ارسال نظر