سخنان سفیر روسیه درباره «خون یهودی هیتلر» دردسرساز شد

سفیر روسیه در اسرائیل که گفته بود «هیتلر خون یهودی داشته است»، به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی احضار شد.

سخنان سفیر روسیه درباره «خون یهودی هیتلر» دردسرساز شد

رسانه‌های عبری امروز از احضار «آناتولی ویکتوروف» سفیر روسیه در فلسطین اشغالی به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خبر دادند.

«آمیچای اشتاین» خبرنگار صهیونیستی امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: «سفیر روسیه در اسرائیل پس از اظهارات ضدیهودی «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که گفته بود «هیتلر خون یهودی داشته است»، به وزارت خارجه اسرائیل احضار شد».

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اظهارات «سرگئی لاوروف» در مقایسه «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با «آدولف هیتلر» دیکتاتور آلمان نازی را «اشتباه تاریخی وحشتناک» توصیف کرد.

وی در ادامه ادعا کرد: «متهم کردن خود یهودیان به یهود ستیزی نابخشودنی است و این اظهارات مستلزم عذرخواهی است. یهودیان خود را در هولوکاست نکشتند. نازل‌ترین سطح نژادپرستی علیه یهودیان هم متهم کردن خود یهودیان به یهودی‌ستیزی است».

وزارت خارجه تل‌آویو همچنین از احضار آناتولی ویکتوروف برای نشان دادن اعتراض خود نسبت به اظهارات لاوروف خبر داد.

لاوروف روز گذشته در مصاحبه با شبکه ایتالیایی «زونا بیانکا» در پاسخ به این سوال که روسیه چگونه می‌خواهد اوکراین را نازی‌زدایی کند در حالی که مردم این کشور خودشان یک رئیس‌جمهور یهودی را انتخاب کرده‌اند، گفت: «این که زلنسکی یهودی است مهم نیست؛ این واقعیت، نافی وجود عناصر نازی در اوکراین نیست؛ من معتقدم که هیتلر خون یهودی داشت و برخی از بدترین یهودی ستیزها، خودشان یهودی هستند».

پیش از این نیز وزارت امور خارجه روسیه «الکس بن زوی» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را به دلیل سخنان اخیر «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم در محکومیت حمله روسیه به اوکراین، احضار کرده بود.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی که پیش از این عملیات نظامی روسیه در اوکراین را هم محکوم کرده بود در بیانیه خود بعد از رای گیری مدعی شد، کشتار مردم بیگناه اوکراین و غیرنظامیان دلیل رای مثبت این رژیم در مجمع عمومی بوده است.

روابط مسکو و تل آویو بعد از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین و مواضع ضدروسی رژیم صهیونیستی به تیرگی گراییده است./ تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19236

ارسال نظر