کشف جسد افشاگر دونالد ترامپ در کالیفرنیا

جسد فردی که روابط دونالد ترامپ و دویچه بانک را افشا کرده بود، پیدا شد.

کشف جسد افشاگر دونالد ترامپ در کالیفرنیا

جسد «والنتین بروکسمیت» ۴۵ ساله، فردی که با اف‌بی‌آی (اداره تحقیقات فدرال آمریکا) درباره روابط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و دویچه بانک آلمان همکاری می‌کرد، در کالیفرنیا پیدا شد.

به گزارش نیوزویک، شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرد که جسد والنتین بروکسمیت را خدمه نظافت در محوطه دبیرستان «وودرو ویلسون» در شهر لس‌آنجلس از ایالت کالیفرنیا، پیدا کردند.

دفتر پزشکی قانونی لس‌آنجلس، نیز تأیید کرد که جسد این افشاگر ۴۵ ساله، روز دوشنبه به وقت محلی در محوطه دبیرستان وودرو ویلسون، در بلوک ۴۵۰۰ یافت شد.

سی‌بی‌اس گزارش داد که تأیید مرگ او ساعت ۷ صبح دوشنبه به وقت محلی اعلام شده است.

سال گذشته اعلام شده بود که والنتین بروکسمیت گم شده است و اداره پلیس لس‌آنجلس گفت که او آخرین بار در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۲۱ حدود ساعت ۴ بعد از ظهر در پارک «گریفیث» در «ریورساید درایو» لس‌آنجلس در حال رانندگی یک «مینی کوپر» قرمز رنگ محصول سال ۲۰۲۰ دیده شده است.

البته علی‌رغم گزارش ناپدید شدن، حساب توییتر بروکسمیت همچنان فعال بود و آخرین بار او در ۵ آوریل سال جاری عکسی از خود را در توییتر آپلود کرد.

«اسکات استدمن» روزنامه‌نگار نشریه فورنسیک، نیز در توییتی مرگ بروکسمیت را تأیید کرد و نوشت: «بروکسمیت اسناد دویچه بانک را به من و دیگر روزنامه‌نگاران ارائه کرد که ارتباطات عمیق این بانک با روسیه را برجسته می‌کرد. خیلی ناراحت کننده است، من تصور وارد آمدن خشونت بر او نیز دارم، اسکات با مصرف موادمخدر نیز درگیر بود. من از ماه ژانویه و حتی قبل‌تر از آن با والنتین صحبت نکرده بودم و‌ای کاش صحبت می‌کردم.»

در سال ۲۰۱۹، گزارش شد که بروکسمیت صد‌ها سند را برای بررسی روابط بین دویچه بانک و دونالد ترامپ و همچنین سایر اتهامات مربوط به فعالیت غیرقانونی این بانک، به اف‌بی‌آی تحویل داده است.

این اسناد را بیل، پدر والنتین بروکسمیت، یکی از مدیران ارشد موسسه مالی آلمان، به او داده بود.

نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۹ بروکسمیت را به عنوان مردی با سابقه سوء مصرف مواد توصیف کرد که آرزوی تبدیل شدن به یک افشاگر معروف مانند «ادوارد اسنودن» یا «چلسی منینگ» را دارد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18719

ارسال نظر