اقدام خصمانه جدید آمریکا و اسرائیل علیه ایران

سخنگوی کاخ سفید در سخنانی گفت که واشنگتن اسرائیلی ها را در جریان روند مذاکرات وین پیرامون ایران قرار می دهد.

اقدام خصمانه جدید آمریکا و اسرائیل علیه ایران

سخنگوی کاخ سفید گفت واشنگتن اسرائیل را در جریان روند مذاکرات وین برای برچیدن تحریم‌های ایران قرار می‌دهد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین ادعاها علیه ایران را تکرار کرده و مدعی شد که آمریکا نسبت به امکان دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای طی هفته‌های آینده نگران است.

این در حالی است که وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این در نشست روز سه شنبه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اذعان کرده بود: فشار حداکثری بر ایران، نتایج لازم را به همراه نداشت.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه در نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد: همچنان معتقدیم بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای (با ایران) بهترین روش برای رسیدگی به چالش برنامه هسته‌ای تهران و اطمینان از عدم دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای است.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: درباره موضوع مذاکرات (در وین) باید بگویم که ما وضعیت بسیار چالش برانگیزی را به ارث برده ایم. ایران در حال توسعه مواد مورد نیاز برای ساخت تسلیحات هسته‌ای است و ما آن را زیر نظر داریم. اقدامات ایران در صورت دستیابی این کشور به تسلیحات هسته‌ای تشدید خواهد شد.

«آنتونی بلینکن» اذعان کرد: تصمیم برای خروج از برجام و فشار حداکثری بر ایران، نتایج لازم را به دنبال نداشت و برنامه هسته‌ای ایران را خطرناک‌تر کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18629

ارسال نظر