نامه عجیب همسر پمپئو به ایران

سوزان مستروس همسر پمپئو یکی از عوامل اصلی ترور حاج قاسم نامه‌ای برای مقامات سیاسی در تهران فرستاده و گفته از اقدامات دولت آمریکا ناامید بوده و درخواست امان‌نامه دارد!

نامه عجیب همسر پمپئو به ایران

آمریکایی‌ها آخرین تلاش‌ها را برای ایجاد یک معادله سیاسی مبهم در مذاکرات وین انجام داده‌اند. خارج کردن نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریست خارجی (FTO) در برابر ایجاد دریچه‌ای در توافقِ احتمالی آینده برای گفتگوهای منطقه‌ای و نیز انصراف ایران از پیگیری ماجرای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خطی است که این روزها واشنگتن برای اجرای آن دست به عملیات روانی در رسانه‌ها زده است.

 جالب آنکه کاخ سفید برای فروختن این معادله به ایران دست بالا را گرفته و ادعا می‌کند که کنگره زیر بار چنین تفاهمی نرفته و اگر ایران بیشتر می‌خواهد بازهم باید بیشتر بدهد! در حالی این ادعا از سوی واشنگتن مطرح‌شده است که در سفر انریکه مورا به تهران، پیام‌رسان آمریکا از مقامات سیاسی و دیپلماتیک کشورمان درخواست عاجزانه می‌کند که برای ادامه مذاکرات، تهران از ماجرای پیگیری ترور ناجوانمردانه حاج قاسم دست کشیده و مسئله انتقام را بایگانی کند تا مذاکرات به خط آخر خود برسد. در آن جلسات وزارت امور خارجه به‌صورت صریح به‌طرف اروپایی اعلام کرده است که مسئله انتقام خون شهدای فرودگاه بغداد هیچ ارتباطی با مسئله پرونده هسته‌ای نداشته و لیست ترور طبق صورت‌بندی منتشرشده پیگیر قضایی، حقوقی و میدانی شده و قاتلان شهید سلیمانی نمی‌توانند خواب راحتی داشته باشند.

این پیغام سفت‌وسخت از جانب ایران باعث شد تا غوغایی در واشنگتن به پا شود. سوزان مستروس همسر دوم پمپئو یکی از عوامل اصلی ترور حاج قاسم نامه‌ای برای مقامات سیاسی در تهران فرستاده و اعلام می‌کند که از اقدامات دولت آمریکا ناامید بوده و درخواست امان‌نامه دارد!

همسر پمپئو به مقامات کشورمان پیغام داده بود که همسرش مست بوده و در حالت نامتعادل سخنانی را علیه جمهوری اسلامی ایران و ترور ژنرال سلیمانی بر زبان آورده است.

نامه همسر پمپئو باعث تحقیر دستگاه دیپلماسی و نیز سازمان‌های اطلاعاتی در آمریکا شده است، ازاین‌رو تیم عملیات روانی دولت بایدن با تولید چند سناریو عجیب ازجمله خروج سپاه از FTO‌ در برابر مذاکرات فرابرجامی در منطقه سعی دارد؛ حیثیت سیاسی خود را بازیابی کند.

در آخرین تحولات ند پرایس اعلام کرده است که اگر ایرانیان می‌خواهند که تحریم‌های ورای برجام برداشته شوند، باید به نگرانی‌های ما در پس از برجام رسیدگی کنند. این ایران است که باید تصمیم بگیرد.

منظور مذاکرات فرابرجامی از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مجموعه اقدامات از جانب ایران است که باعث شکار و مجازات عاملین ترور شهید سلیمانی در عراق شده است.

سربازان گم نام امام زمان (ع) در سلسله عملیات فنی و اطلاعاتی به لیستی دقیق از تمامی عوامل میدانی عاملین ترور و نیز کارگزاران سیاسی درگیر در آن ماجرای جنایت‌کارانه دست‌یافته‌اند.

نکته جالب آنکه در این ماجرا تا مغز استخوان پنتاگون نفوذ کرده‌ایم. بخشی از این اسامی توسط وزارت خارجه در لیست تحریم قرارگرفته و بخشی دیگر آن محرمانه است./ مشرق

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17587

ارسال نظر