تصمیم مهمی که ثروتمندترین مرد اوکراین گرفت

ثروتمندترین مرد اوکراین گفت: ما کل اوکراین را بازسازی خواهیم کرد.

تصمیم مهمی که ثروتمندترین مرد اوکراین گرفت

ثروتمندترین مرد اوکراین که پنج ماه پیش از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین متهم به حمایت مالی از یک کودتا در حمایت از روسیه شده بود، قسم خورد که به بازسازی کشور جنگ‌زده‌اش در دوران پس از جنگ کمک کند.

رینات آخمتوف، ثروتمندترین مرد اوکراین در اظهاراتی عنوان کرد: ما کل اوکراین را بازسازی خواهیم کرد.

او خاطر نشان کرد: ما مطمئنا نیاز به یک برنامه بازسازی بین‌المللی بی‌سابقه خواهیم داشت. یک به اصطلاح طرح مارشال برای اوکراین.

اشاره او از طرح مارشال به تلاش عمده‌ای تحت رهبری آمریکا برای بازیابی اروپا بعد از جنگ جهانی دوم است. این در حالی است که دو کارخانه فولاد متعلق به آخمتوف در ماریوپل که ستون فقرات ثروت ۳.۹ میلیارد دلاری او بودند، در جریان بمباران‌های روسیه علیه این شهر بندری استراتژیک اوکراین از کار افتاده‌اند.

آخمتوف خاطر نشان کرد:‌ بلندپروازی من این است که به اوکراین و ماریوپل برگردم و برنامه‌های تولیدی خود را اجرا کنم تا فولاد تولید شده در ماریوپل همچون گذشته بتواند در رقابت در بازارهای جهانی شرکت کند.

وی افزود: ماریوپل یک تراژدی جهانی و یک الگوی قهرمانی در جهان است. من معتقدم که سربازان شجاع ما از این شهر دفاع خواهند کرد، هر چند می‌دانم این کار آنها چقدر دشوار و سخت است.

زلنسکی در ماه نوامبر آخمتوف را به دسیسه‌چینی برای سرنگون کردن دولتش در یک توطئه پشتیبانی شده از سوی روسیه در ضمن تشدید تنش‌ها از بابت تجمیع نیروهای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در طول مرز اوکراین در قالب یک برنامه تقویت مواضع نظامی پیش از شروع حمله، متهم کرد.

با این حال این الیگارش اوکراینی روز شنبه در اظهاراتی آنچه را که شفقت و روحیه حرفه‌ای زلنسکی در مقاومت در برابر حمله روسیه خواند، تحسین کرد. آخمتوف گفت: جنگ مطمئنا زمانی برای آن که ما با هم اختلاف داشته باشیم، نیست.

وعده آخمتوف برای کمک به کشورش یک روز بعد از آن مطرح شد که کارخانه فولاد متعلق به او موسوم به کارخانه Metinvest اعلام کرد که شهر ماریوپل باید اوکراینی بماند. این شرکت اعلام داشت: ما به پیروزی اوکراین باور داریم و هرگز تحت اشغالگری روسیه فعالیت نخواهیم کرد./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17118

ارسال نظر