تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

کمیسیون اروپا ۲۱ شرکت هواپیمایی روسیه را به این بهانه که استانداردهای ایمنی بین‌المللی را رعایت نمی‌کنند به فهرست تحریم های اتحادیه اضافه کرد.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

کمیسیون اروپا ۲۱ شرکت هواپیمایی روسیه را به این بهانه که استانداردهای ایمنی بین‌المللی را رعایت نمی‌کنند به فهرست تحریم های اتحادیه اضافه کرد.

به گزارش عرشه آنلاین، آدینا والئان، کمیسر حمل و نقل اتحادیه اروپا روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه به خطوط هوایی روسیه اجازه داده است تا صدها هواپیمای متعلق خارجی را بدون گواهینامه معتبر صلاحیت پرواز به کار گیرند.»

وی با بیان این ادعا که شرکت‌های هوایی روسیه آگاهانه استانداردهای ایمنی بین‌المللی را نقض کرده اند هشدار داد که این یک تهدید فوری بشمار می‌رود.

والئان خاطر نشان کرد که تصمیم اخیر اتحادیه اروپا، ارتباطی به تحریم‌های مرتبط با تحولات اوکراین ندارد و اقدامی بر اساس دلایل فنی و ایمنی است.  به این ترتیب اکنون مجموع ۱۱۷ شرکت هواپیمایی روسیه در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند.

اتحادیه اروپا از آغاز جنگ در اوکراین چندین بسته تحریمی سنگین علیه روسیه وضع کرده و تا مرز تحریم حوزه انرژی روسیه پیش رفته است؛ اما به دلیل مخالفت برخی کشورهای عضو از جمله مجارستان که رابطه‌ای قوی با روسیه دارد و پیامدهای ناشی از آن بر افزایش بهای سوخت، موفق به اعمال آن نشده است.

این درحالیست که دیپلمات‌های ارشد ۲۷ کشور اروپایی امروز در لوگزامبورگ گردهم آمده تا درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در واکنش به جنگ اوکراین بحث و تبادل نظر کنند. اتحادیه اروپا نگران  آماده شدن مسکو جهت  حمله ای بزرگ در شرق اوکراین است.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

امروز وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا تشکیل جلسه داده‌ تا درباره آخرین وضعیت جنگ در اوکراین و افزایش تحریم‌ها علیه روسیه  گفت‌وگو کنند.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 15978

ارسال نظر