حامیان عمران‌خان به خیابان‌ها آمدند

​هزاران نفر از حامیان حزب تحریک انصاف در شهرهای مختلف پاکستان برای ابراز همبستگی با «عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده از سوی مجلس و محکومیت توطئه خارجی برای تغییر حکومت در این کشور در شهرهای مختلف پاکستان دست به تظاهرات زدند.

 حامیان عمران‌خان به خیابان‌ها آمدند

هزاران نفر از حامیان حزب تحریک انصاف در شهرهای مختلف پاکستان برای ابراز همبستگی با «عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده از سوی مجلس و محکومیت توطئه خارجی برای تغییر حکومت در این کشور در شهرهای مختلف پاکستان دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایرنا، هواداران حزب تحریک انصاف و عمران‌خان یکشنبه شب در اسلام‌آباد، کراچی، پیشاور، لاهور و دیگر شهرهای کوچک و بزرگ این کشور به دخالت آمریکا برای تغییرحکومت در پاکستان اعتراض کردند.

تظاهرات با حضور هزاران نفر به صورت پیاده و یا کاروان‌های موتوری و خودرو در شهرهای مختلف در حمایت از عمران‌خان برگزار و معترضان گفتند که هرگز دولت تحمیلی بر پاکستان از خارج را نمی‌پذیرند.

۱۶۹۵۸۸۶۹۵

عمران‌خان یک روز قبل از برگزاری جلسه رسمی مجلس پاکستان برای رای گیری درخصوص طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر، از هوادارانش خواست به خیابان‌ها بریزند و با برگزاری تظاهرات گسترده و البته "مسالمت آمیز" توطئه خارجی برای تغییر حکومت در پاکستان و همدستی اپوزیسیون با عناصر خارجی را محکوم کنند.

قرار است امروز دوشنبه انتخاب نخست وزیر جدید پاکستان با حضور ۲ کاندید اصلی از جناح حاکم و اپوزیسیون شامل "شهباز شریف" و "شاه محمودقریشی" برگزار شود.

گزارش‌ها از تصمیم حزب عمران‌خان برای استعفای جمعی از پارلمان ملی پاکستان حکایت دارد با این حال شاه محمود قریشی نائب رئیس حزب تحریک انصاف اعلام کرد که هنوز تصمیم نهایی برای استعفای جمعی گرفته نشده است.

عمران‌خان نخست وزیر سابق پاکستان لحظاتی پیش در حساب کاربری خود در توییتر از حضور هوادارانش در تظاهرات "مقاومت برای آزادی" و اعتراض به توطئه مورد حمایت آمریکا برای تغییرحکومت در پاکستان قدردانی کرد.

وی مدعی شد که پاکستانی‌ها چه در داخل و یا خارج هرگز دولت آتی که وی آن را دولت تحمیلی و وارداتی خواند، قبول ندارند.

«عمران‌خان» رهبر حزب تحریک انصاف به عنوان حزب حاکم پاکستان و بیست و دومین نخست وزیر این کشور، بامداد یکشنبه با بی‌اعتمادی نمایندگان جبهه اپوزیسیون در مجلس روبرو شد و سرانجام با رأی اکثریت نمایندگان، وی در نیمه راه مجبور به کناره گیری شد.

عمران‌خان سومین نخست وزیر در پاکستان است که با طرح عدم اعتماد در مجلس روبرو می‌شود و نخستین آن است که طرح عدم اعتماد علیه وی از سوی نمایندگان مجلس به تصویب می‌رسد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 15846

ارسال نظر