آتش بس در اوکراین|محور گفت‌وگوی وزرای دفاع ترکیه و پنج کشور اروپایی چه بود؟

وزرای دفاع ترکیه، بلغارستان، لهستان، رومانی، اوکراین و گرجستان در یک گفت وگوی ویدئوکنفرانسی ضمن تبادل نظر در خصوص مسائل دفاعی و امنیتی منطقه، بر اهمیت دستیابی فوری به آتش بس در اوکراین تاکید کردند.

آتش بس در اوکراین|محور گفت‌وگوی وزرای دفاع ترکیه و پنج کشور اروپایی چه بود؟

وزرای دفاع ترکیه، بلغارستان، لهستان، رومانی، اوکراین و گرجستان در یک گفت‌وگوی ویدئوکنفرانسی ضمن تبادل نظر در خصوص مسائل دفاعی و امنیتی منطقه، بر اهمیت دستیابی فوری به آتش بس در اوکراین تاکید کردند.

به گزارش عرشه آنلاین، وزیر دفاع ملی ترکیه، خلوصی آکار با همتایان بلغارستانی، لهستانی، رومانی، اوکراینی و گرجستانی خود از طریق ویدئوکنفرانس گفت‌وگو کرد.

وزرای دفاع کشورهای یاد شده در این گفت‌وگوی ویدئوکنفرانسی درباره مسائل دفاعی و امنیتی منطقه به ویژه مساله جنگ اوکراین تبادل نظر کردند.

آکار در بیانیه‌ای پس از این دیدار که با دعوت و هماهنگی ترکیه برگزار شد، اظهار داشت: این نشست بسیار پربار بود و در مورد مسائل دفاعی و امنیتی منطقه با همتایان خود در چند کشور اروپایی تبادل نظر کردیم.

به گفته وزیر دفاع ترکیه، در این نشست بر اهمیت دستیابی فوری به آتش بس در اوکراین برای کمک به راه‌حل دیپلماتیک و فوری تخلیه امن غیرنظامیان بحث و رایزنی شد.

آکار تصریح کرد: در این دیدار بار دیگر بر اهمیت همکاری برای حفظ صلح، آرامش و ثبات در دریای سیاه از جمله مبارزه با مین های دریایی تاکید شد.

وی با اشاره به اوضاع جنگ اوکراین افزود: اوضاع انسانی وخیم است و باید شرایط ارسال و دسترسی به کمک‌های بشردوستانه مهیا شود.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 15359

ارسال نظر