آمریکا دختران پوتین را تحریم کرد

رسانه های آمریکایی اعلام کردند دولت جو بایدن در تداوم تحریم ها علیه مسکو بر سر جنگ اوکراین، در تازه ترین بسته تحریمی خود، تحریم هایی علیه دو بانک روسی و دختران ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعمال کرد.

 آمریکا دختران پوتین را تحریم کرد

 ایرنا: آمریکا در تداوم تحریم ها علیه مسکو بر سر جنگ اوکراین، در تازه ترین بسته تحریمی خود، تحریم هایی علیه دو بانک روسی و دختران ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعمال کرد.

 رسانه های آمریکایی با اعلام این تحریم‌ها،  به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کردند امروز ما شوک اقتصادی علیه روسیه را افزایش می دهیم و تحریم های کاملی علیه سبر بانک بزرگ ترین موسسه مالی روسیه و آلفا بانک بزرگ ترین بانک خصوصی این کشور  وضع می کنیم.

 این مقام آمریکایی که نامش بیان نشده است، به خبرنگاران گفت سبربانک نزدیک به یک سوم از کل دارایی های بانکی روسیه را در اختیار دارد و آمریکا اکنون بیش از دو سوم از بخش بانکی روسیه را تحریم کرده است.

یک مقام آمریکایی دیگر نیز گفت: در هماهنگی با گروه ۷ و اتحادیه اروپا، سرمایه گذاری جدید در روسیه را ممنوع می کنیم. این ممنوعیت با فرمان اجرایی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اجرایی خواهد شد.

دولت آمریکا همچنین گروه جدیدی ازنزدیکان رئیس جمهور ی روسیه و اعضای خانواده آنها از جمله ماریا پوتینا و کاترینا تیخونوا دختران ولادیمیر پوتین، همسر و دختر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و اعضای شورای امنیت روسیه از جمله دیمیتری مدودف و میخائیل میشوستین رئیس جمهوری و نخست وزیر سابق این کشور را تحریم کرد.

 این مقام ارشد آمریکایی گفت که واشنگتن تاکنون بیش از ۱۴۰ فرد میلیاردر روس و اعضای خانواده آنها و بیش از ۴۰۰ مقام دولتی روسیه را تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین تحریم‌های کاملی را علیه شرکت‌های مهم دولتی روسیه  در روز پنجشنبه اعمال خواهد کرد. این نهاد آمریکایی روز سه شنبه  دسترسی روسیه به دلارهای ذخیره شده خود در بانک های آمریکایی برای پرداخت بدهی ها را مسدود کرد.

پیش از این، یک مقام آمریکایی اعلام کرده بود بسته جدید تحریمی هزینه های قابل توجهی بر روسیه تحمیل خواهد کرد و انزوای بیشتر تکنولوژی، مالی و اقتصادی این کشور را به دنبال خواهد داشت.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز عصر سه شنبه به وقت محلی گفت که این اقدام همچنین با هدف کاهش منابع مالی روسیه است.

وی افزود: هدف این است که آنها را مجبور به انتخاب کنیم. روسیه نباید منابع نامحدود داشته باشد، به خصوص در زمان کنونی که تحریم‌های فلج‌کننده‌ای علیه آن وضع کرده ایم و آنها مجبور خواهند شد بین استفاده از ذخایر ارزشمند دلاری باقی‌مانده، یا درآمد جدید، یا ورشکستگی یکی را انتخاب کنند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 15261

ارسال نظر