ارتش روسیه کی‌یف را ترک کرد

سخنگوی کرملین گفت مسکو به منظور ایجاد شرایط مساعد برای مذاکرات میان روسیه و اوکراین، از روی حسن نیت منطقه کی‌یف را ترک کرد.

ارتش روسیه کی‌یف را ترک کرد

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبکه فرانسوی «ال سی آی» در ارتباط با حمله روسیه در اوکراین خواستار موافقت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با شرایط پیشنهادی مسکو در مذاکرات روسیه و اوکراین شد تا از این طریق حمله روسیه در اوکراین متوقف شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، پسکوف تصریح کرد: «روسیه علاقه‌مند به موافقت ولودیمیر زلنسکی با شرایط پیشنهادی در مذاکرات مسکو-کی‌یف است و قصد دارد از این طریق به عملیات نظامی پایان دهد».

وی همچنین درباره خروج نظامیان روس از منطقه «کی‌یف» نیز گفت: « خروج نیروهای روسیه از منطقه کی یف نشانه حسن نیت برای ایجاد شرایط مساعد برای مذاکرات است».

پسکوف در این خصوص گفت: «به منظور ایجاد شرایط مساعد برای مذاکرات، ما تمایل داشتیم حسن نیت خود را نشان دهیم. ما می توانیم در طول مذاکرات تصمیمات جدی بگیریم بنابراین رئیس جمهور (ولادیمیر) پوتین به نیروهای ما دستور داد که منطقه کی‌یف را ترک کنند».

پسکوف همچنین تأکید کرد که برخلاف گزارش‌های برخی رسانه‌ها که مدعی شده‌اند روسیه به دنبال کشتن زلنسکی است، مسکو قصد کشتن رئیس‌جمهور اوکراین را ندارد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 15228

ارسال نظر