حمله تند کره جنوبی به خواهر کیم جونگ اون

سخنگوی وزارت امور بین دو کره به اظهارات خواهر رهبر کره شمالی واکنش نشان داد.

حمله تند کره جنوبی به خواهر کیم جونگ اون

در پی جنجال‌های اخیر میان دو کشور کره جنوبی و شمالی که به دنبال تهدیدات نظامی وزیر دفاع کره جنوبی به راه افتاده است، «لی جونگ جو» سخنگوی وزارت امور بین دو کره به اظهارات اخیر خواهر رهبر کره شمالی واکنش نشان داد.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، پس از آنکه خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در واکنش به اظهارات وزیر دفاع سئول، او را «دیوانه تقابل» توصیف کرده بود، مقام‌های کره جنوبی را ترغیب کردند که از لفاظی‌ها و اقدامات تنش‌زا دوری کنند.

لی جونگ جو امروز (دوشنبه) تصریح کرد: ««وزارت اتحاد به وضوح اشاره می‌کند که کره شمالی در هر صورت نباید تنش بیشتری در شبه جزیره کره ایجاد کند». آن طور که شبکه راشاتودی گزارش کرده است، علی‌رغم تشدید تنش‌های اخیر میان پیونگ‌یانگ و سئول، مقام‌های دو کشور طبق برنامه در ساعت ۹ صبح دوشنبه از طریق دفتر ارتباط بین دو کره تماس تلفنی داشتند.

روز یکشنبه هفته جاری، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی که مشاور کلیدی برادرش کیم جونگ اون است و به عنوان یکی از اعضای کمیسیون امور دولتی کره شمالی خدمت می کند، سو ووک، وزیر دفاع کره جنوبی را به عنوان یک «مرد تفاله وار» بی منطق و یک «فرد دیوانه تقابل» مورد انتقاد قرار داد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، خواهر رهبر کره شمالی همچنین به سئول هشدار داد که «ممکن است به دلیل «اظهارات بی‌ملاحظه سو» با یک تهدید جدی مواجه شود».

وزیر دفاع کره جنوبی روز جمعه هفته گذشته درباره آمادگی نظامی کره جنوبی در قبال آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ خبر داد و گفت که سئول قادر است «با دقت و سرعت به هر هدفی» در کره شمالی حمله کند. وی همچنین به توانایی کره جنوبی برای انجام حملات دقیق به «منشاء هر حمله و امکانات فرماندهی و پشتیبانی آن» نیز اشاره کرد.

ازسرگیری تنش‌ها میان دو کره پس از آن آغاز شد که کره شمالی ماه گذشته یک موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرد و پس از آن کره جنوبی با تبلیغ قابلیت‌های نظامی خود از جمله آزمایش موشک‌های متعدد و نمایش جنگنده‌های F-۳۵ خود در یک تمرین آموزشی به این آزمایش موشکی کره شمالی پاسخ داد.

در پی اظهارات تهدیدآمیز وزیر دفاع کره جنوبی، «پارک چونگ چئون» دبیر کمیته مرکزی حزب کارگران کره (WPK) و یکی از رهبران ارشد نظامی کره شمالی روز گذشته (یکشنبه) هشدار داد که اگر سئول به عنوان یک حمله پیش‌دستانه علیه کره شمالی اقدام نظامی انجام دهد، کره شمالی «بی‌رحمانه»، مواضع اصلی و مهم کره جنوبی را نابود خواهد کرد.

پارک چونگ چئون از جانب ارتش کره جنوبی در واکنش به این تهدیدات نظامی کره جنوبی گفت: «صحبت از یک حمله پیش‌دستانه علیه کشوری با تسلیحات هسته‌ای نشان می‌دهد که آن فرد یا دیوانه و یا یک احمق و نادان است....اگر ارتش کره جنوبی با هدایت برخی قضاوت‌های اشتباه، گام‌های خطرناکی نظامی علیه کره شمالی بردارد، ارتش ما بی‌رحمانه تمام تمرکز نظامی خود را بر تخریب اهداف اصلی در سئول و ارتش کره جنوبی به کار خواهد گرفت».

پیش از آن نیز، پیش از این نیز، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی، اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی را محکوم کرد و گفت: «این اظهارات، روابط بین دو کره و تنش نظامی در شبه جزیره کره را بدتر کرده است».

او که معاون مدیر کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی نیز هست، اظهار داشت: «[پیونگ‌یانگ] در بسیاری از مسائل تجدید نظر خواهد کرد و کره جنوبی ممکن است به دلیل چنین اظهاراتی با یک تهدید جدی روبه‌رو شود».

دیگر رسانه ها

کدخبر: 14867

ارسال نظر