درخواست عجیب ترامپ از پوتین

دونالد ترامپ خواستار افشاگری ولادیمیر پوتین علیه بایدن شد.

درخواست عجیب ترامپ از پوتین

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که دو بار استیضاح کنگره را در کارنامه داشته و درمیانه جنگ اوکراین که واشنگتن تلاش به رهبری مقابله با این اقدام مسکو را دارد، از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خواست تا هرآنچه بر ضد جو بایدن و خانواده اش می‌داند، برملا سازد.

شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: دونالد ترامپ ریس جمهوری سابق آمریکا که در اقامتگاه خود در «مار او لوگا» (Mar O Lago) فلوریدا با شبکه خبری «جاست دِنیوز» (JustTheNews)  مصاحبه کرد،  از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خواست تا هرگونه اطلاعات مخربی در مورد خانواده جو بایدن می داند را افشا کند.

تارنمای خبری سی ان ان نوشت: این تازه ترین نمونه از تمایل ترامپ مبنی بر درخواست و پذیرش کمک سیاسی از قدرت های خارجی است، حتی از سوی پوتین که در حال حاضر درگیر  جنگ در اوکراین است؛ و در واقع درخواستی گستاخانه برای کمک سیاسی داخلی از دشمن اصلی آمریکا به شمار می آید.

سی ان ان درادامه گزارش داد: ترامپ دراین مصاحبه خواستار افشاگری پوتین درباره وضعیت تجارت هانتر بایدن پسر رئیس جمهوری کنونی آمریکا زمانی که در روسیه فعالیت تجاری داشت، شد؛ البته این حقیقت دارد که هانتر بایدن در انجام امور مشاوره ای که در برخی از کشورهای خارجی مانند اوکراین و چین، زمانی که پدرش معاون رئیس جمهوری آمریکا بود، مبالغ هنگفتی دریافت کرده و حتی سیستم قضایی آمریکا نیز تحقیقاتی را در این مورد انجام داده است.

سی ان ان در ادامه نوشت:ترامپ با اشاره به قضیه هانتر بایدن در این مصاحبه گفت: تصور می کنم پوتین پاسخ را می داند، فکر می کنم پوتین باید آنرا برملا سازد و ما باید جواب آنرا بدانیم.

تارنمای جاست دِ نیوز که این مصاحبه اختصاصی را انجام داد در این باره نوشت: ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا مدعی است که در سال ۲۰۲۰ میلادی سنا گزارش را برملا ساخت که «یلنا باتورینا» (Yelena Baturina) یک الیگارش روس و همسر شهردار وقت مسکو، حدود چند سال پیش مبلغ سه میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به شرکتی که توسط پسر جو بایدن تاسیس شده بود، پول پرداخت کرده و پسر بایدن به پرسش های پیرامون این ماجرا جوابی نداده است.

بنابراین گزارش ترامپ روز گذشته (سه شنبه) به جاست دنیوز گفت: این خانم به پسر بایدن مبلغ ۳.۵ میلیون دلار پول داده است و حالا من تصور می کنم که پوتین جواب آنرا می داند و فکر می کنم که پوتین باید آنرا برملا سازد.

سی ان ان درادامه این خبر افزود: این اولین بار نیست که ترامپ چنین درخواستی از مسکو می کند، ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود در ژوئیه ۲۰۱۶ نیز یک بار دیگر بطور علنی و با گفتن این جمله که «روسیه اگر صدای مرا می شنوی ایمیل های شخصی هیلاری کلینتون را هک کن»، خواستار حمایت پوتین شده بود .

درحالی ترامپ باردیگر چنین درخواستی از پوتین می کند که تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد وی قادر به شکست دادن جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو آمریکا است.

نشریه آمریکایی نیویورک‌پست ۹ فرودین ماه ۱۴۰۱ گزارش داد: نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط «هاروارد کپس – هریس» نشان می‌دهد که اگر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امروز برگزار می‌شد، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری سابق این کشور می‌توانست با ۶ درصد اختلاف، «جو بایدن»، رئیس جمهوری فعلی آمریکا را شکست دهد؛ همچنین ترامپ قادر است «کامالا هریس»، معاون بایدن و نفر دوم آمریکا را نیز با اختلاف ۱۱ درصد شکست دهد./ ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 14133

ارسال نظر