ببینید | حزب دموکرات کردستان عراق در آتش سوخت

معترضان خشمگین عراقی آیت‌الله سیستانی را خط قرمز خود اعلام کرده و خواستار عذرخواهی مقامات کُرد به دلیل اهانت به مرجعیت شیعی شدند.

حجم ویدیو: 3.12M | مدت زمان : 00:00:19
حجم ویدیو: 3.12M | مدت زمان : 00:00:19

درپی توهین یکی از مقامات ارشد حزب دموکرات کردستان عراق به آیت الله سید علی سیستانی، مرجعیت شیعی این کشور، معترضان خشمگین اقدام به آتش کشیدن مقر این حزب در بغداد، پایتخت عراق کردند.

معترضان بامداد امروز دوشنبه پس از انتشار توئیت شخصی به اسم «نایف الکردستانی» که در آن به مرجعیت نجف اشرف توهین شده است، به دفتر حزب دموکرات در بغداد حمله کردند و آن را به آتش کشیدند.

بر این اساس، معترضان مرجعیت شیعی را خط قرمز خود اعلام کرده و با هجوم به مقر حزب دموکرات کردستان عراق آنجا را به تصرف درآوردند.

در این تظاهرات، معترضان اقدام به آتش کشیدن تصاویر مقامات ارشد حزب دموکرات کردستان از جمله مسعود بارزانی کردند. این تظاهرکنندگان شامل گروه های النجباء، کتائب سید الشهدا و گروه های اسلامی دیگر می شدند.

معترضان خواستار عذرخواهی رسمی مقامات کُرد و جلوگیری از تکرار چنین اهانت هایی به ساحت مرجعیت شیعی عراق شدند. وزارت امور داخله اقلیم کردستان عراق اعلام کرد پس از انتشار توئیت توهین آمیز به مرجعیت نجف اشرف، نایف الکردستانی را بازداشت کرده است. حزب دموکرات کردستان عراق هم در بیانیه‌ای مدعی شد نایف الکردستانی عضو حزب دموکرات نیست و هیچ ارتباط دور یا نزدیکی به دموکرات کردستان ندارد و توئیت وی بیانگر نظر شخصی او است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13805

ارسال نظر