حکم بی‌سابقه دادگاه علیه حاکم دبی

حاکم دبی در پی دعوای حقوقی با همسرش در دادگاه انگلیس، حضانت فرزندانش را از دست داد.

حکم بی‌سابقه دادگاه علیه حاکم دبی

به گزارش ایرنا، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، ۷۲ ساله، به دلیل «رفتار قهری و کنترل‌کننده» در قبال همسر سابق و دو فرزندش، مورد انتقاد دادگاه انگلیس قرار گرفت.

سر «اندرو مک فارلین» قاضی پرونده گفت که نامبرده به طور مداوم رفتار قهری و کنترل‌کننده‌ای را در قبال آن دسته از اعضای خانواده خود که از نظر او برخلاف میلش رفتار می کنند، نشان داده است.

به این ترتیب «هیا بنت حسین» حضانت جلیله ۱۴ ساله و زاید ۱۰ ساله را عهده‌دار شد و حاکم دبی فقط اجازه دارد به طور غیرمستقیم از جمله از طریق تماس تلفنی با آنها تماس بگیرد.

قاضی پرونده گفت که تصمیم او در این زمینه  با نیاز به کاهش احتمال آسیب مداوم به کودکان صورت گرفت و اینکه رابطه والدین کاملاً از بین رفته است.

۲ سال پیش دادگاه عالی انگلیس با صدور حکمی حاکم دبی را به ربودن، حصر خانگی و ارعاب دو دختر و همسر سابقش محکوم کرده بود.

بر اساس شواهد ارائه شده در دادگاه، حاکم دبی همسر سابقش را تهدید کرده که در انگلیس در امان نخواهد بود. «هیا بنت الحسین» ۴۵ ساله دختر شاه پیشین اردن در سال ۲۰۰۴ با حاکم دبی ازدواج کرد. او ۲ سال پیش به همراه ۲ دخترش به لندن پناهنده شد و بلافاصله سفارت اردن به او سمت دیپلماتیک اعطا می‌کند.

شواهد ارائه شده در دادگاه نشان می‌دهد که حاکم دبی همسر سابق و ۲ دخترش را بارها تهدید کرده، اما برای به دست آوردن حضانت فرزندانشان اقامه دعوا کرده بود.

مهر ماه گذشته دادگاه انگلیس با صدور حکم دیگری حاکم دبی را به هک کردن گوشی همسرش سابقش با استفاده از نرم‌افزار اسرائیلی پگاسوس محکوم کرد. وی دو ماه بعد به پرداخت مبلغ ۲۵۰ میلیون پوند به‌عنوان ضمانت بانکی محکوم شد./ ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13562

ارسال نظر