خبر خوش بورل درباره زمان توافق احیای برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد ایران و قدرت‌های جهانی برای رسیدن به یک توافق سر احیای برجام خیلی نزدیک هستند.

خبر خوش بورل درباره زمان توافق احیای برجام

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که ایران و قدرت‌های جهانی برای رسیدن به یک توافق بر سر احیای توافق برجام خیلی نزدیک هستند.

آقای بورل این سخنان را در یک کنفرانس بین المللی در دوحه قطر عنوان کرد.

مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای مدتی است که متوقف شده، با این حال طرف‌های مذاکرات همچنان لحنی خوشبینانه درباره سرانجام آن دارند. هدف اصلی مذاکرات بازگشت ایران به محدودیت‌های برجام برای فعالیت هسته‌ای در مقابل رفع تحریم‌ها است.

وزیر خارجه ایران به تازگی گفته که اندک موضوعات بسیار مهم باقی‌مانده که ایران راه‌حل‌هایی را از طریق اتحادیه اروپا به آمریکا پیشنهاد کرده است.

لازم به ذکر است از زمان بازگشت هیأت‌ها از وین در ۲۰ اسفند ماه به پایتخت‌ها، رایزنی‌ها بین علی باقری و انریکه مورا در جریان بود و از سوی دیگر حسین امیرعبداللهیان و جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت مستمر با هم به رایزنی پرداختند.

براساس تفاهم صورت گرفته، انریکه مورا قرار است امشب (شنبه) ششم فروردین ماه ۱۴۰۱ وارد تهران شود و فردا (یکشنبه) با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و احتمالا دیدارهایی نیز بین مورا و برخی مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران بنا به درخواست مورا انجام شود.

در همین زمینه خبرنگار فارس مطلع شد که در این سفر دو طرف آخرین وضعیت گفت‌وگوها را بررسی کرده و در خصوص موضوعات باقیمانده بحث و تبادل نظر خواهند کرد. مورا پس از این دیدار روز دوشنبه به منظور گفت‌وگو با مقامات آمریکایی به واشنگتن سفر می‌کند.

یک منبع مطلع نیز در این باره تصریح کرد که به دلیل عدم اتخاذ تصمیم سیاسی لازم از سوی واشنگتن، هنوز در نقطه توافق قرار نداریم و این تلاش‌های صورت گرفته در راستای حل و فصل برخی موضوعات باقیمانده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13552

ارسال نظر