فرانسه سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت خارجه فرانسه روز جمعه سفیر روسیه را به دلیل انتشار یک تصویر نامناسب در حساب کاربری سفارت روسیه در پاریس در توییتر به این وزارتخانه احضار کرد.

فرانسه سفیر روسیه را احضار کرد

 وزارت خارجه فرانسه روز جمعه سفیر روسیه را به دلیل انتشار یک تصویر نامناسب در حساب کاربری سفارت روسیه در پاریس در توییتر به این وزارتخانه احضار کرد.

به گزارش ایرنا از الجزیرهُ سفارت روسیه در پاریس در حساب کاربری خود در توییتر تصویری منتشر کرده است که در آن آمریکا و اتحادیه اروپا مشغول واکسن زدن به بدن یک فرد به نام "اروپا" هستند. 

سفارت روسیه این توییت را حذف کرده است.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای گفت: اینگونه پیام‌ها غیرقابل قبول هستند. ما این امر را به صورت واضح به سفیر روسیه اعلام کردیم. ما سعی می‌کنیم یک کانال ضروری گفت وگو با روسیه را حفظ کنیم و این اقدامات کاملا نامناسب هستند. 

به گزارش ایرنا، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز گذشته اعلام کرد، آماده است با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در باره جنگ در اوکراین گفت وگو کند

رئیس جمهور فرانسه تاکنون چندین بار با پوتین رئیس جمهور روسیه گفت وگو کرده است. 

اکنون یک ماه از جنگ اوکراین می‌گذرد و تاکنون ۲۵ کشور اقدام به ارسال تسلیحات مختلف نظامی برای کی‌یف کرده‌اند. روس‌ها تاکید دارند که قصد اشغال اوکراین را ندارند. 

رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است


 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13491

ارسال نظر