ماشین پلیس جدید و ترسناک دبی + تصاویر

ماشین پلیس جدید دبی، یک شاسی بلند آفرود مبتنی بر نیسان پاترول ساخته شرکت تولیدکننده لایکن هایپر اسپرت است.

ماشین پلیس جدید و ترسناک دبی + تصاویر

«دبلیو موتورز» (W Motors)، خودروساز اماراتی که به ساخت لایکن هایپر اسپرت شهرت دارد، اخیراً خودرویی مخصوص بر پایه نیسان پاترول را برای پلیس دبی توسعه داده است. ماشین پلیس جدید دبی، Ghiath Smart Patrol نام دارد و برخلاف سوپرکارهای ناوگان پلیس دبی که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند، به معنای واقعی کارآمد ظاهر خواهد شد. انتظار می‌رود ۴۰۰ دستگاه از این شاسی بلند طی چند سال آینده به تولید برسند و به جمع ۱۰ دستگاهی که هم‌اکنون در این شهر مشغول به کار هستند، بپیوندند.

نمای جلوی این خودروی پلیس دارای تفاوت‌ها و المان‌های جدیدی است که ظاهری خشن‌تر به این خودرو بخشیده است. این خودروی ویژه از گارد جلوی جلوپنجره و نوار چراغ‌های اضطراری LED بهره می‌برد تا نمای جلو را تکمیل کنند. همچنین به چراغ‌های روی سقف، آینه‌های جانبی و روف ریل مجهز شده است. Ghiath که به‌عنوان یکی از «پیشرفته‌ترین خودروهای امنیتی جهان» توصیف شده، المان‌های بازدارنده جرم متعددی دارد. به‌جز دوربین نظارتی نصب‌شده روی سقف، این شاسی بلند از یک پهپاد برخوردار است که احتمالاً در برخی از شرایط نادر که این خودرو نمی‌تواند وارد ناحیه خاصی شود، به کار گرفته خواهد شد.

ماشین پلیس جدید دبی

در آماده‌سازی ماشین پلیس جدید دبی، به ماموران پلیس نیز کاملاً توجه شده است. از جمله امکانات موجود می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی، صندلی‌های چرمی و تاچ‌اسکرین بزرگ مرکزی اشاره کرد. ضمناً طراحی فرمان و داشبورد، به وضوح یادآور نیسان پاترول است. البته همان‌طور که انتظار می‌رود، سهمی از این امکانات رفاهی به مجرمان نخواهد رسید. از این رو، در قسمت عقب مخصوص مجرمان، صندلی‌های پلاستیکی قالب‌گیری‌شده به کار رفته است.

ماشین پلیس جدید دبی

ماشین پلیس جدید دبی

ماشین پلیس جدید دبی

دبلیو موتورز ارقام مربوط به عملکرد این این خودرو را به اشتراک نگذاشته، ولی نیسان پاترول به خودی خود به یک پیشرانه قدرتمند V8 مجهز است و به‌عنوان مثال، نسخه Nismo آن توانایی تولید حداقل ۴۲۸ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. این افزونه جدید بی‌شک جزو عجیب و غریب‌ترین خودروهای پلیس دبی نیست، اما قطعاً یکی از کاربردی‌ترین گزینه‌ها به شمار می‌رود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13357

ارسال نظر