بزرگترین شیوع ویروس در چین /قرنطینه یک شهر ۹ میلیون نفری

بر اساس اعلام کمیسیون ملی بهداشت چین بیش از ۲۹ هزار بیمار آلوده به ویروس کرونا جهش یافته در سرزمین اصلی چین شناسایی و گزارش شده است.

بزرگترین شیوع ویروس در چین /قرنطینه یک شهر ۹ میلیون نفری

بر اساس اعلام کمیسیون ملی بهداشت چین بیش از ۲۹ هزار بیمار آلوده به ویروس کرونا جهش یافته در سرزمین اصلی چین شناسایی وگزارش شده است.

بنابر اعلام این مرکز دو مورد مرگ بر اثر کرونا در استان «جیاین» گزارش شده است، این در حالی است که در دو سال گذشته هیچ نوع مرگ بر اثر بیماری کرونا در سراسر چین اتفاق نیافتاده است. همچنین با اعلام این تعداد بیمار رکورد ابتلا طی دوسال گذشته در این کشور شکسته شده است.

.

چین در پی آن چه از آن به عنوان «بزرگترین شیوع ویروس» از روزهای آغاز همه‌گیری یاد می‌شود، دستورالعمل‌های مربوط به کنترل کرونا در کشور را مورد بازنگری قرار داده و تصمیم گرفته است تا از قرص‌های ضد ویروسی ساخته شده توسط شرکت‌فایزر استفاده کند.چین در حال حاضر با بزرگترین افزایش موارد ابتلا از زمان ظهور ویروس در ووهان روبرو است.رویکرد چین در مقابله با کرونا، سختگیری و نگه داشتن موارد ابتلا روی صفر بوده است.

در حال حاضر، افرادی که تست کرونای آنها مثبت می‌شود و تنها علائم خفیف دارند در بیمارستان بستری نمی‌شوند اما باید قرنطینه شوند.کمیسیون بهداشت چین همچنین دوره قرنطینه را برای بیمارانی که از مراکز قرنطینه و یا بیمارستان مرخص می‌شوند کوتاه‌تر کرده است.

در عین حال، استفاده از تست‌های سریع کرونا در خانه مورد تأیید قرار گرفته است.مقامات چین از قرنطینه کردن یکی دیگر از شهرهای چین به علت موج شیوع کروناویروس اطلاع دادند.

چین یکی از شهرهای صنعتی خود را که جمعیتی ۹ میلیون نفری دارد، قرنطینه کرد. همینطور به بیان مقامات این کشور امروز (سه شنبه) در این کشور بیش از ۴۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس ثبت شده است.

مقامات بهداشت چین اعلام کردند: ۴۷۷۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در کشور ثبت شده که بخش عمده آن مربوط به استان جیلین است. همچنین در شهر شن یانگ در استان لیائونینگ اواخر روز دوشنبه دستور قرنطینه صادر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تودی، چین در هفته های اخیر برای مقابله با مهار کروناویروس مجموعه ای از اقدامات همچون اعمال قرنطینه و غربالگری گسترده را اجرا کرده است. همچنین روز شنبه دو مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در این کشور گزارش شد که اولین مورد فوتی در بیش از یک سال گذشته بوده است.

دو شرکت فایزر و مرک مجوز تولید بدون حق امتیاز قرص‌های کرونای خود را با سازمان غیرانتفاعی «مدیسنز پتنت پول» (Medicines Patent Pool) وابسته به سازمان ملل متحد به اشتراک گذاشته‌اند؛ کاری که برای هیچ یک از واکسن‌های کرونا انجام نشد.

سازمان بهداشت جهانی قرص «مولنوپیراویر» شرکت مرک را برای مبتلایان آسیب‌پذیری که در خطر بستری شدن در بیمارستان قرار دارند مجاز دانسته است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 12808

ارسال نظر