هشدار روسیه به آمریکا

رئیس دستگاه فضانوردی روسیه به آمریکا هشدار داد که اگر تحریم‌ها لغو نشوند، ایستگاه فضایی بین‌المللی ممکن است به زمین سقوط کند.

هشدار روسیه به آمریکا

رئیس دستگاه فضانوردی روسیه به آمریکا هشدار داد که اگر تحریم‌ها لغو نشوند، ایستگاه فضایی بین‌المللی ممکن است به زمین سقوط کند.

به گزارش عرشه آنلاین، ال‌بی سی گزارش داد: «دیمیتری روگوزین» رئیس بخش فضانوردی روسیه، نقشه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد ایستگاه فضایی بین‌المللی در چه نقطه ای پرواز م‌ کند، به این معنی که در صورت سقوط از مدار این ایستگاه فضایی، روسیه در معرض خطر کمتری خواهد بود.این در حالی است که  ایالات متحده مدعی است که هنوز بر ایستگاه کنترل دارد.

این مقام ارشد روسیه روز جمعه در توییتی نوشت که نامه‌ای به دستگاه‌های فضایی ایالات متحده، کانادا و اروپا در مورد ادامه فعالیت ایستگاه‌های فضایی  بین‌المللی ارسال کرده است.

روگوزین گفت که روسیه در ایستگاه فضایی بین‌المللی، پشتیبانی حیاتی را به آمریکا از جمله اکسیژن ارائه می‌دهد.

این اولین بار نیست که روگوزین بر سر ایستگاه فضایی بین‌المللی، آمریکا را تهدید می‌کند. او پیشنهاد کرده که می‌تواند بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی را جدا کند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی با مشارکت پنج آژانس فضایی و ۱۵ کشور از جمله ژاپن، روسیه و ایالات متحده ساخته و در سال ۱۹۹۸ به فضا پرتاب شد. فضانوردان روسی و سایر فضانوردان باید به عنوان یک تیم با یکدیگر کار کنند تا  این ایستگاه فضایی بین المللی قغادر به فعالیت باشد.

شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا چندی قبل نیز بسته دوم تحریم‌های این اتحادیه اروپا برضد روسیه را به دلیل بحران اوکراین تصویب کرد. تحریم‌های مذکور برای لازم الاجرا شدن، باید در نشریه رسمی اتحادیه اروپا منتشر شود.

در تحولی مرتبط به نبرد دیپلماتیک بین روسیه و آمریکا، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه گفت، روسیه در زمینه ثبات راهبردی هیچ امتیازی به آمریکا نخواهد داد و به واشنگتن درباره برداشتن هرگونه گام سهل‌انگارانه در منطقه هشدار داد.

روسیه درپی تداوم اقدامات دولت کی‌یف علیه ساکنین نواحی روس‌زبان شرق اوکراین و همچنین پاسخ منفی غربی‌ها به پیشنهادات ضمانت امنیتی روسیه به این کشورها، استقلال دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخته و در حمایت از آن‌ها «عملیات ویژه‌ای» را در اوکراین آغاز کرد که تا کنون ادامه دارد.

غربی‌ها در واکنش به این اقدام نظامی روسیه، تحریم‌های سنگینی از جمله در حوزه نفت و گاز را علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 11703

ارسال نظر