رفیق ترامپ، چلسی را می‌خرد؟

گفته می‌شود وودی جانسون وارث شرکت معروف جانسون اند جانسون و باشگاه نیویورک جتز خواهان خرید باشگاهی شده که رومن آبراموویچ آن را برای فروش قرار داده است.

رفیق ترامپ، چلسی را می‌خرد؟

گفته می‌شود وودی جانسون وارث شرکت معروف جانسون اند جانسون و باشگاه نیویورک جتز خواهان خرید باشگاهی شده که رومن آبراموویچ آن را برای فروش قرار داده است.

به گزارش عرشه آنلاین، بر اساس گزارش‌ها، وودی جانسون، تاجر آمریکایی آخرین میلیاردری است که به خرید چلسی ابراز علاقه کرده است.

مالک ۷۴ ساله باشگاه فوتبال آمریکایی «نیویورک جتز» پس از برقراری تماس با گروه The Raine که وظیفه پیدا کردن خریدار را به عهده دارد، آمادگی خود را برای ارائه پیشنهاد اعلام کرده است. گفته می‌شود که وارث ثروت «جانسون اند جانسون» به ارزش ۳ میلیارد پوند، زمانی که در لندن زندگی می‌کرد و به عنوان سفیر ایالات متحده در بریتانیا خدمت می‌کرد، یکی از طرفداران آبی‌ها شد.

جانسون مدت‌هاست که حامی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و همچنین یکی از حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه است. او که دیوانه ورزش است، در نیویورک نیکس نیز صندلی‌هایی در کنار زمین دارد.

متحد ترامپ

در طول سال‌ها، جانسون یکی از حامیان اصلی حزب جمهوری‌خواه بود. اگرچه در ابتدا از جِب بوش رقیب دونالد ترامپ در رقابت برای کرسی داغ جمهوری‌خواهان حمایت می‌کرد، اما زمانی که مشخص شد که ترامپ قرار است نامزد انتخابات شود، از ترامپ حمایت کرد و پول‌های زیادی به هر دو کمپین دونالد ترامپ سرازیر کرد.

ترامپ در سال ۲۰۱۷ جانسون را به عنوان سفیر خود در بریتانیا انتخاب کرد. او در غرب لندن ثروتمند مستقر شد و شیفته زندگی در لندن شد. به طور خاص، عاشق چلسی شد، اگرچه مشخص نیست که آیا او تا کنون استمفوردبریج را زیارت کرده است یا خیر. او تا سال ۲۰۲۱ در این سمت باقی ماند، اما از آن زمان به بعد به ایالات متحده بازگشت.

پول سخن می‌گوید

وودی نوه بزرگ رابرت وود جانسون اول است و شرکت جانسون اند جانسون را به ارث برد. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه آریزونا در این شرکت شروع به کار کرد. امروزه گفته می‌شود جانسون اند جانسون حدود ۳۳۰ میلیارد پوند ارزش دارد. این شرکت از دسته شرکت‌هایی است که واکسن کرونایی که تولید کرده مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی هم قرار گرفت و در بسیاری از کشورها استفاده شد.

وودی دو بار ازدواج کرد؛ اول با مدل سابق «سیل جانسون» و سه فرزند به نام‌های کیسی، دیزی و جیمی از او دارد. در سال ۲۰۰۹ هم با «سوزان ایرچا»، بازیگری که ۲۰ سال از خودش کوچک‌تر است، ازدواج کرد. او بهترین دوست ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق است. آن‌ها دو پسر به نام‌های رابرت و جک دارند.

مراقب باش چه چیزی آرزو می‌کنی

در سال ۲۰۰۰، وودی باشگاه فوتبال آمریکایی «نیویورک جتز» را به مبلغ ۵۰۰ میلیون پوند خرید. اما سلطنت او به عنوان مالک به دلیل عملکرد ضعیف تیم در زمین بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. دو سال قبل از سرمایه‌گذاری او، جتز در پلی‌آف بخش AFC پیروز شده بود. اما در شش فصل گذشته، بیش از آن که ببرند، باختند. بدترین سال‌ها بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ اتفاق افتاد، زمانی که برادر وودی، کریستوفر، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بود. در طول آن مدت، هواداران به وودی روی آوردند و از او خواستند که تیم را رها کند. بنرهایی با مضمون «وودی عزیز، تیم را بفروش» مرتباً در استادیوم MetLife ظاهر می‌شود.

هواداران چلسی ممکن است نسبت به آنچه که وودی برای آبی‌ها در نظر گرفته نگران باشند.

او سخاوتمند است

کمک‌های سیاسی و بشردوستانه او شاخص‌های خوبی هستند، پس حامیان چلسی نیازی به نگرانی ندارند. وودی از پول خود برای خیریه‌های مختلفی استفاده کرده است. بزرگ‌ترین کمک‌های در جهت حمایت از تحقیقات پزشکی برای دیابت و لوپوس در دستور کار او قرار داشت. زمانی که متوجه شد دخترش جیمی در سال ۱۹۹۹ به بیماری لوپوس مبتلا شده، بنیاد «اتحاد برای تحقیقات لوپوس» را راه‌اندازی کرد.

وودی در سال ۲۰۱۰ به خاطر مرگ دختر بزرگش کیسی بر اثر کتواسیدوز دیابتی، ویران شد. این بیماری عارضه جدی دیابت است و زمانی رخ می‌دهد که بدن سطوح بالایی از اسیدهای خون به نام کتون را تولید می‌کند. به افتخار دخترش، بیش از ۱۰ میلیون پوند به بنیاد دیابت نوجوانان اهدا کرد.

هواداران چلسی امیدوارند که او به همان اندازه با آبی‌ها هم سخاوتمند باشد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 11329

ارسال نظر