ایران دخالت در طوفان الاقصی را رد کرد

نمایندگی ایران در سازمان ملل نقش‌داشتن در طوفان الاقصی را تکذیب کرد

ایران دخالت در طوفان الاقصی را رد کرد

نمایندگی ایران در سازمان ملل نقش‌داشتن در طوفان الاقصی را تکذیب کرد

یک دیپلمات ایرانی با حمایت از اقدام حماس، دخالت در عملیات آن علیه اسرائیل را رد کرد.

نماینده ایران در سازمان ملل گفت که جمهوری اسلامی در طوفان الاقصی نقشی نداشته است.

به نوشته الجزیره، نمایندگی ایران در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما قاطعانه در حمایت بی‌دریغ از فلسطین ایستاده‌ایم؛ با این حال، در واکنش فلسطین دخالتی نداشته‌ایم و فلسطینی‌ها به تنهایی این عملیات را انجام داده‌اند». در این بیانیه آمده است: «اقدامات قاطع فلسطین دفاعی کاملا مشروع در برابر هفت‌دهه اشغال ظالمانه و جنایات فجیع رژیم نامشروع صهیونیستی است».

رویترز هم نوشت، نمایندگی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات قاطع فلسطین، دفاعی کاملاً مشروع در مقابل هفت دهه اشغال ظالمانه و جنایات فجیع رژیم نامشروع اسرائیل است. ما قاطعانه در حمایت مصمم از فلسطین ایستاده‌ایم. اما در پاسخ فلسطین دخالتی نداریم و تنها توسط خودشان انجام شده است.

طبق این گزارش، نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین اعلام کرد موفقیت عملیات حماس به دلیل غافلگیری بود که آن را به بزرگترین شکست سازمان‌های امنیتی اسرائیل تبدیل می‌کند. طبق بیانیه ایران، «آن‌ها (اسرائیلی‌ها) تلاش می‌کنند شکست خود را توجیه کنند و آن را به قدرت اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی ایران نسبت دهند. برایشان پذیرش این که در جامعه اطلاعاتی نقل می‌شود از یک گروه فلسطینی شکست خوردند، بسیار سخت است».

دیگر رسانه ها

کدخبر: 109323

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر