دست دوستی عربستان به سمت ایران

ولیعهد سعودی ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوها بین دو کشور ایران و عربستان به مرحله‌ای برسد که برای هر دو طرف خوب باشد و آینده روشنی را برای دو کشور رقم بزند.

دست دوستی عربستان به سمت ایران

ولیعهد سعودی ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوها بین دو کشور ایران و عربستان به مرحله‌ای برسد که برای هر دو طرف خوب باشد و آینده روشنی را برای دو کشور رقم بزند.

به گزارش عرشه آنلاین، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در گفت‌وگو با مجله آتلانتیک گفته که ریاض به مذاکرات خود با ایران ادامه خواهد داد.

بن سلمان ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به جایی برسد که برای هر دو کشور خوب باشد و آینده روشنی برای عربستان سعودی و ایران رقم بزند.

وی افزود: فکر می‌کنم هر کشوری در جهان چه ایران چه هر کشور دیگری که بمب هسته‌ای داشته باشد، خطرناک است و ما نمی‌خواهیم شاهد یک توافق هسته‌ای ضعیف باشیم، زیرا در نهایت به همان نتیجه منجر خواهد شد.

ولیعهد عربستان ادامه داد: ایران کشور همسایه است و برای همیشه همسایه ما باقی خواهد ماند و ما نمی توانیم همدیگر را نابود کنیم، بنابراین بهتر است که مسائل را حل کنیم و راه‌های همزیستی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

ولیعهد سعودی در ادامه گفت‌وگوی خود با مجله آتلانتیک تصریح کرد: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سیستم یکسانی دارند و ۹۰ درصد دیدگاه‌های سیاسی ما یکسان است و با خطرات امنیتی، چالش‌ها و فرصت‌های اقتصادی یکسان مواجه هستیم و علاوه بر آن دارای یک بافت اجتماعی هستیم.

محمد بن سلمان مدعی شد: ما به اسرائیل به عنوان یک دشمن نگاه نمی کنیم، بلکه به عنوان یک متحد بالقوه در بسیاری از منافع که می توانیم با هم به دنبال دستیابی به آن باشیم، نگاه می‌کنیم، اما برخی از مسائل باید قبل از رسیدن به آن حل شود.

وی گفت: ما با قطر روابط خوبی داریم و شیخ تمیم یک شخص فوق‌العاده و یک امیر فوق‌العاده است و همچنین بقیه سران کشورهای خلیج‌فارس. اکنون تمرکز ما روی این است که در آینده چگونه یک کشور فوق‌العاده بسازیم. آنها اکنون به ما بسیار نزدیک هستند.

ولیعهد سعودی افزود: واشنگتن حق دخالت در امور داخلی عربستان را ندارد، اما ما روابط تاریخی با آمریکا داریم و هدفمان حفظ و تقویت آن است.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10510

ارسال نظر