اتحادیه اروپا ۲۶ مقام روس و افراد نزدیک به پوتین را تحریم کرد

اتحادیه اروپا در دور جدید تحریم‌های خود علیه روسیه، ۲۶ نفر از افراد رده بالای روسیه را در لیست تحریم قرار داده است.

اتحادیه اروپا ۲۶ مقام روس  و افراد نزدیک به پوتین را تحریم کرد

اتحادیه اروپا در دور جدید تحریم‌های خود علیه روسیه، ۲۶ نفر از افراد رده بالای روسیه را در لیست تحریم قرار داده است.

به گزارش عرشه آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه اروپا ۲۶ نفر دیگر را به فهرست تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه اضافه کرد. برخی از افراد این لیست از نزدیک‌ترین افراد به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هستند.

لحظه به لحظه با گزارش‌ها و تصاویر جنگ روسیه-اوکراین

به گزارش نشریه پولیتیکو، ایگور سچین، مدیرعامل شرکت نفت دولتی «روسنفت» و معاون سابق دولت پوتین که از دهه ۱۹۹۰ با رئیس جمهور روسیه کار کرده است از جمله تحریم‌شدگان هستند.

اکنون فهرست تحریم‌ها شامل نیکولای توکارف، مدیرعامل ترانس نفت (یک شرکت حمل‌ونقل خط لوله تحت کنترل دولتی)، و گنادی تیمچنکو (موسس و سهامدار اصلی گروه ولگا) است که در سرمایه‌گذاری حوزه انرژی، حمل‌ونقل و دارایی‌های زیرساختی تخصص دارد. همچنین در این لیست سهامداران گروه آلفا، یکی از بزرگترین گروه‌های سرمایه گذاری خصوصی روسیه نیز قرار دارند.

همزمان، اتحادیه اروپا تعدادی از وزرای دولت از جمله ویتالی ساولیف، وزیر حمل و نقل را هدف قرار داده است. دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی خود پوتین، به همراه تعدادی از روزنامه‌نگاران که اتحادیه اروپا آن‌ها را به گسترش تبلیغات ضد اوکراینی متهم کرده است، در این فهرست قرار گرفته اند.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: وزیر مطبوعات فعالانه از اقدامات یا سیاست‌هایی که تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین و همچنین ثبات و امنیت اوکراین را تضعیف یا تهدید می‌کند، حمایت می‌کند.

از آغاز عملیات نظامی روسیه تاکنون، بسیاری از کشورها از جمله کانادا، استرالیا، انگلیس، آمریکا و همچنین اتحادیه اروپا تحریم‌هایی علیه روسیه وضع کرده اند. پارلمان اروپا در جلسه فوق‌العاده امروز خود، این تحریم‌ها را نشانه اتحاد اروپا دانست. تحریم‌هایی که علیه روسیه وضع شده اند هم حوزه اقتصاد و هم انرژی را هدف قرار می‌دهند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10241

ارسال نظر