اقدام جدید کره‌شمالی در سایه جنگ اوکراین

کره شمالی می‌گوید آخرین آزمایش موشکی انجام شده از سوی این کشور بخشی از ساخت سیستم نظارت ماهواره‌ای است.

اقدام جدید کره‌شمالی در سایه جنگ اوکراین

رسانه‌های دولتی کره شمالی یک روز پس از پرتاب موشک از این کشور گزارش دادند که آزمایشی که روز یکشنبه انجام شد برای توسعه یک «سیستم ماهواره‌ای شناسایی» بوده است.

در گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی توضیحی در مورد نوع موشک مورد استفاده در این آزمایش ارائه نشد، اما مقامات کره جنوبی و سئول گفتند که به نظر می‌رسد این موشک بالستیک از منطقه‌ای در نزدیکی پیونگ یانگ که فرودگاه بین المللی آن واقع است شلیک شده است.

این پرتاب هشتمین آزمایش در سال جاری و اولین آزمایش پس از ماه ژانویه بود که کره شمالی دارای سلاح هسته‌ای پرتاب می‌کرد.

آخرین آزمایش موشکی کره شمالی در ۳۰ ژانویه انجام شده بود که در آن یک موشک بالستیک میان‌برد هواسونگ -۱۲ با دوربینی در مخروط دماغه آن پرتاب شده بود.

به گفته خبرگزاری دولتی کره شمالی، آزمایش روز یکشنبه به تأیید صحت عملکرد سیستم انتقال داده رسیده و به دستگاه‌های کنترل ارتفاع با «عکاسی عمودی و مایل از یک منطقه خاص روی زمین» با دوربین‌هایی که روی ماهواره شناسایی نصب می‌شوند، کمک خواهد کرد.

پیش از این رسانه‌های دولتی دو عکس منتشر کردند که شبه‌جزیره کره را از فضا نشان می‌دهد. توسعه یک ماهواره شناسایی نظامی از جمله پیشرفت‌هایی است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سال گذشته خواستار آن شده بود.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، تلاش کره شمالی برای توسعه چنین فناوری در حالی صورت می‌گیرد که کره جنوبی قصد دارد در ماه مارس یک پرتابه فضایی با سوخت جامد را به عنوان بخشی از پروژه استقرار ماهواره‌های نظارتی نظامی خود برای نظارت بر کره شمالی آزمایش کند.

کره شمالی قبلاً حداقل دو ماهواره را با موفقیت در مدار قرار داده بود که آخرین آن در سال ۲۰۱۶ بود. گمان می‌رود هیچ یک از آنها کار نکنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10054

ارسال نظر