دستگیری ۲۸۲ اوباشگر و ۱۳۵۶ خرد فروش مواد مخدر

​فرمانده انتظامی تهران بزرگ جزئیات اجرای طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی توسط پلیس‌های تخصصی پایتخت را تشریح کرد.

دستگیری ۲۸۲ اوباشگر و ۱۳۵۶ خرد فروش مواد مخدر

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در اجرای طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی که ظهر امروز در مقر مرکز ستاد فاتب برگزار شد، گفت: این طرح بعد از روزها کار اطلاعاتی و با مشارکت پلیس های تخصصی از ابتدای هفته جاری به طور عملیاتی اجرا شد و امروز نتایج دستاوردهای آن به نمایش درآمد و در واقع تجمیع طرح های رعد، اقتدار، کاشف، ظفر و ... است.

وی با بیان اینکه صبح امروز حجت الاسلام محسنی اژه ای، رییس قوه قضاییه از این نمایشگاه بازدید کردند، تصریح کرد: طرح های مختلف عملیاتی و ضربتی پلیس پایتخت تحت عنوان طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی پلیس پایتخت در آستانه سال جدید اجرا می‌شود که این طرح با مشارکت همه پلیس‌های تخصصی اجرا شد.

 

وی افزود: ما در ماه اسفند با اجرای طرح های ویژه و ضربتی تلاش می کنیم امنیت پایدار و با ثباتی را در جامعه ایجاد و با مجرمین و سارقین و به خصوص سارقین خشن و مسلح و مجرمانی که می خواهند امنیت و آرامش جامعه را خدشه دار کنند، برخورد جدی و قاطع کنیم. 

 

رحیمی در ادامه به تشریح دستاوردهای هر یک از پلیس‌های تخصصی در اجرای این طرح پرداخت و گفت: پلیس امنیت عمومی در این طرح ۲۸۲ نفر از اراذل و اوباش را دستگیر کرد که از این تعداد  ۷۲ نفر از آنها جزو اراذل و اوباش سطح دار و ۱۹ نفر آن ها جزو اراذل و اوباشی بودند که حامل سلاح غیر مجاز بودند و ۲۹ نفر نیز از اراذل و اوباشی بودند که توزیع کننده مواد مخدر و مشروبات الکلی بودند و ۵۲ نفر هم از اراذل و اوباشی بودند که علاوه بر اوباشگری اقدام به گرداندن مراکز قمار می کردند.

 

وی افزود: بالغ بر ۸۸۰ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که ۵۲ واحد صنفی متخلفی که محل پاتوق اراذل و اوباش بودند، پملب شدند.

 

رحیمی با اشاره به دستاوردهای پلیس پیشگیری در این طرح که با عنوان طرح رعد به اجرا در آمد، گفت: در این مرحله از طرح ۹۴۲ مورد پرونده سرقتی شناسایی و ۳۹۶۹ مورد از اموال مسروقه مردم کشف شد.

 

وی افزود: فقط در یک مرحله از این طرح بالغ بر ۳۰ تن برنج در ایامی که برنج یک مقدار بازارش گرم شده و انواع و اقسام برنج های نامرغوب را قاطی کرده بودند، کشف شد.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به دستاورد های پلیس آگاهی در این طرح که با عنوان طرح کاشف ۸ به اجرا در آمد، اظهار کرد: در این مرحله ۵۵ باند سارقین حرفه‌ای شناسایی و دستگیر شد و در مجموع ۲۵۸ نفر دستگیر شده که ۴۸ نفر آن ها در سرقت های به عنف، ۶۹ نفر آن ها سارق منزل و اماکن و منازل بودند، ۴۸ نفر سارق موتور و خودرو بودند و ۶۰ نفر در زمینه جعل و کلاهبرداری فعالیت می کردند و ۱۳ نفر آن ها در جرائم جنایی مثل سرقت مسلحانه، آدم ربایی و تجاوز به عنف مشارکت داشتند و همچنین ۲۱ نفر از محکومان نیز فراری بودند که  شناسایی و دستگیر شدند. 

 

وی افزود: سارقان دستگیر شده توسط پلیس آگاهی به دو هزار و ۳۱۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

رحیمی با اشاره به دستاورد های پلیس فتا در این طرح ، عنوان داشت: ۱۴ متهم که در حوزه فضای مجازی اقدام به اوباشگری، قدرت نمایی و ترویج فرهنگ اوباشگری می کردند و یک نفر که در زمینه توزیع سلاح و مهمات فعالیت داشتند شناسایی و دستگیر شدند.

 

وی افزود: در این طرح  همچنین ۲۴۰ هزار انواع و اقسام داروهای غیر مجاز کشف و در این زمینه یک باند ۵ نفره شناسایی و منهدم شد.

 

رحیمی با اشاره به شناسایی ۱۷ نفر که به صورت تلفنی کلاهبرداری می کردند، گفت: در این طرح یک باند ۴ نفره فیشینگ که از ۲۱۰ کارت بانکی حدود ۳۲۰ میلیون تومان برداشت کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

 

سردار رحیمی با اشاره به دستاورد های پلیس مبارزه با مواد مخدر در این طرح که با عنوان طرح ظفر۱۶ به اجرا در آمد، اظهارکرد: در این طرح ۶۱ فقره حکم قضایی اجرا، ۵باند مواد مخدر منهدم و یک هزار و ۳۵۶ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۱ تن و ۴۱۸ کیلو انواع مخدر کشف شد.

 

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 9369

ارسال نظر