واکنش‌های جنجالی به تصویب کلیات طرح صیانت

امروز اعضای کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی کلیات طرح صیانت را به تصویب رساندند اما واکنش‌ها به تصویب طرح صیانت چه بود؟

واکنش‌های جنجالی به تصویب کلیات طرح صیانت

اعضای کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در جلسه امروز کمیسیون با ۱۸ رای موافق کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

این در حالی است که تا پیش از جلسه علنی امروز ضد و نقیض‌گویی‌های فراوانی در مورد تصویب این طرح وجود داشت. هفته گذشته نماینده مردم همدان در مجلس از تصویب این طرح در هفته پیش رو خبر داده بود.

اما روز گذشته نوری، عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، اجرا و تصویب طرح صیانت را تا پایان سال ۱۴۰۰ رد کرده بود و همچنین کاهش سرعت اینترنت را با طرح صیانت بی‌ربط خواند.

کلیات طرح صیانت در حالی امروز در کمیسیون مشترک تصویب شد که نوری قزلجه درباره اظهارات یکی از اعضای این کمیسیون مبنی بر اینکه تصمیم نهایی درباره این طرح مشخص است و بدون شک تصویب می‌شود. گفته بود: نه تنها هیچ تصمیمی اتخاذ نشده، بلکه طرح صیانت بعد از عید تعیین تکلیف می‌شود. حتی گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره طرح به اندازه‌ای نقاط ایراد و ابهام مطرح کرده که تصویب آن بعید به نظر می‌رسد.

واکنش‌ها به تصویب طرح صیانت 

محمد کشوری، مشاور آی سی تی نوشت: تقی پور نماینده تهران و ریاست کمیسیون مشترک به عجیب‌ترین شکل ممکن و بدون دادن فرصت صحبت به نمایندگان (بجز یک نفر به مدت حدود دو دقیقه) و نماینده مرکز پژوهش‌ها و سایر دستگاه‌ها، در عرض کمتر از سی ثانیه برای کلیات طرح صیانت رای گرفت و کلیات طرح رای آورد.

طرح صیانت

رشیدی کوچی نماینده مرودشت گفت: من تازه نسخه طرح رو گرفتم. اونایی که هی زنگ می زنن و تهدید میکنن رای موافق بده، شما تصمیم گرفتید و کار خودتون رو میکنید اما حرف ما رو بشنوید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 9363

ارسال نظر