خطر بد سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع سویه‌های خطرناک‌تر کرونا

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد احتمال بروز انواع جدید ویروس کرونا وجود دارد.

خطر بد سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع سویه‌های خطرناک‌تر کرونا

تدروس آدهانوم گبریسوس، به شرکت کنندگان در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان گفت که واکسیناسیون و این واقعیت که مشخص شده امیکرون یک سویه بسیار کم‌ خطرتر است، این موضوع خطرناک را روایت می‌کند که همه‌گیری پایان یافته است؛ اما اینگونه نیست.

آدهانوم افزود: این روایت در زمانی که هفته ای ۷۰ هزار نفر از یک بیماری قابل پیشگیری و قابل درمان جان خود را از دست می دهند، صادق نیست. اعلام پایان همه گیری برای زمانی که ۸۳ درصد از مردم آفریقا هنوز تنها یک دز واکسن کرونا دریافت کرده اند و زمانی که نظام های سلامتی همچنان تحت فشار و شکست سنگین شمار زیاد مبتلایان به این بیماری قرار دارند و نیز زمانی که یک ویروس بسیار قابل انتقال تقریباً کنترل نشده در گردش است و نظارت بسیار کمی برای ردیابی تکامل آن وجود دارد، درست نیست.

وی همچنین هشدار داد که جهان باید برای رویارویی بالقوه با ظهور سویه های بیشتر آماده شود. در واقع، شرایط برای ظهور انواع خطرناک‌تر و قابل انتقال‌تر کرونا ایده‌آل است.

براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از ۶۵ درصد از کل جمعیت آمریکا به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، یعنی یا دو دز واکسن فایزر یا مدرنا و یا یک دز واکسن جانسون و جانسون دریافت کرده اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، تزریق واکسن کووید-۱۹ را برای سنین پنج سال به بالا توصیه می کند.

سویه امیکرون نوع جدید کرونا برای اولین بار  آذر ماه در آفریقای جنوبی مشاهده شد که اکنون در سراسر قاره ها ظاهر شده است.

پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ (MSC) ۲۰۲۲  روز جمعه ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) با حضور بیش از ۳۰ رئیس کشور، ۱۰۰ وزیر و روسای اتحادیه اروپا، ناتو و سازمان ملل متحد، در  مونیخ شروع به کار کرد و امروز ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ (اول اسفند ۱۴۰۰) به کار خود پایان می دهد./ ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 9101

ارسال نظر