تردد در این منطقه تهران ممنوع شد!

محدودیت‌های ترافیکی و ممنوعیت‌ تردد در تهران تا پایان مراسم سالگرد ارتحام امام خمینی (ره) اعلام شد.

تردد در این منطقه تهران ممنوع شد!

ممنوعیت تردد در تهران تا پایان مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اعلام شد. محدودیت‌های ترافیکی و ممنوعیت‌ تردد در تهران اعلام شد. رئیس پلیس راهور فراجا ممنوعیت‌های تردد در تهران را اعلام کرد. رئیس پلیس راهور فراجا درباره ممنوعیت تردد به سمت حرم امام خمینی از ساعت ۲۳ امشب «شنبه، ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۲» تا پایان مراسم سالگرد ارتحام امام خمینی(ره) توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: از ساعت ۲۳ امروز«شنبه، ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۲» تا پایان مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)، تردد از جنوب به شمال بعد از پل واوان به سمت حرم مطهر ممنوع است.

سردار کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به تمهیدات ترافیکی مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) گفت: در سراسر کشور همکاران بنده آماده برگزاری مراسم بزرگ هستند.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌ها، باید پذیرای یک و نیم میلیون زائر باشیم که بیش از ۷۰۰ هزار نفر از زائران از استان‌ها و شهرهای مختلف و حدود ۸۰۰ هزار نفر نیز از تهران و شهرهای همجوار به حرم مطهر امام راحل عزیمت خواهند کرد.

هادیان‌فر درباره تمهیدات ترافیکی گفت: ۱۸ پارکینگ برای خودروها، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌ها تعبیه شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: همچنین محدودیت‌هایی در ۲۱ نقطه اطراف حرم مطهر اعمال می‌شود و بر همین اساس از ساعت ۲۳ امروز تا پایان مراسم تردد از جنوب به شمال بعد از پل واوان به سمت حرم مطهر ممنوع است و عابرین پیاده باید از زیرگذرها استفاده کنند.

ممنوعیت تردد در تهران

توقف ۵ساعته پروازهای فرودگاه‌های تهران در سالروز رحلت امام خمینی(ره)

عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از توقف پروازهای فرودگاه‌های مستقر در پایانه هوایی تهران از جمله فرودگاه‌های مهرآباد و حضرت امام خمینی (ره) در روز ۱۴ خرداد خبر داد.

ابراهیم مرادی، عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از توقف پروازهای فرودگاه‌های مستقر در پایانه هوایی تهران از جمله فرودگاه‌های مهرآباد و حضرت امام خمینی(ره) در روز ۱۴ خرداد از ساعت هشت تا ۱۳ خبر داد.

عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ضمن تسلیت سالروز رحلت بنیانگذارانقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)  اظهار داشت: با توجه به برگزاری مراسم در روز یکشبنه ۱۴ خرداد، پروازهای فرودگاه مهرآباد و فرودگاه‌های مستقر در پایانه هوایی تهران به‌مدت پنج ساعت متوقف خواهد شد.

عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد افزود: مراتب این تصمیم با صدور اطلاعیه‌های هوانوردی به آگاهی تمام کاربران و شرکت‌های هواپیمایی رسیده است.

عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ضمن درخواست از مسافران، گفت: مسافران بر اساس ساعت درج شده روی بلیت خود در ترمینال‌های فرودگاه جهت انجام تشریفات سفر حاضر شوند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با سامانه ۱۹۹ (اطلاعات پرواز فرودگاه بین المللی مهرآباد) تماس بگیرند.

برنامه‌های شهرداری برای تردد در تهران ویژه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

تمام بخش های شهرداری تهران برای برگزاری سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

این اقدامات شامل خدمت‌رسانی رایگان مترو در خط یک، استقرار بیش از ۱۰۰۰ اتوبوس و آماده‌باش ۴۵۰ آتش‌نشان در اطراف حرم امام راحل است.

شهرداری تهران همانند بسیاری دستگاه های دیگر برای برگزاری مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) اقداماتی را در سطح شهر تهران برای تسهیل تردد و حضور زائرین در این مراسم انجام داده است.

در همین راستا حسین‌ نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران‌ در مورد آخرین تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی شهرداری تهران برای برگزاری این مراسم می گوید: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه ۱۹ و نزدیکی آن به حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)، موارد و موضوعات مرتبط با شهرداری تهران در محوطه بیرونی بهشت زهرا بر عهده منطقه ۱۹ و آماده سازی محوطه داخلی بهشت زهرا در کلیه موضوعات خدمات شهری، فنی و عمرانی، ترافیکی و... بر عهده سازمان بهشت زهرا(س) است.

او می‌افزاید: اقدامات لازم در ۱۴پهنه تعیین شده در محدوده حرم و اطراف آن، توسط مناطق ۲-۴-۵-۷-۸-۹-۱۰-۱۱-۱۳-۱۴-۱۵-۱۶-۱۷ و ۲۲ انجام خواهد شد. همچنین هماهنگی با پلیس راهور و قرارگاه شهید فهمیده جهت تهیه و چاپ نقشه های هدایت مسیر و پارکینگ ها،اجرای خط کشی های ترافیکی معابر، پارکینگ ها و رنگ آمیزی پدهای بالگرد، بکارگیری مناطق ۲۲گانه درباره تأمین اقلام مورد نیاز(خصوصاً نیوجرسی و جرثقیل) و همچنین هماهنگی با ستاد مرکزی بزرگداشت برای انجام سایر موارد مرتبط با امور ترافیکی و... از اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است.

او ادامه می‌دهد: برپایی سه پردیس فرهنگی در حرم مطهر با همکاری مناطق۲۲گانه و هماهنگی معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام(ره) و چاپ و انتشار ویژه نامه های مرتبط با سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با هماهنگی معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت نیز از اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران‌ با اشاره به سرویس دهی خط یک متروی تهران تاکید می‌کند: همچنین اختصاص اتوبوس برای جابجایی و سرویس دهی به زائرین در سطح شهر تهران، بکارگیری ۱۰۰دستگاه مینی بوس برای خدمت رسانی به زائرین در محدوده اطراف حرم مطهر، آمادگی ویژه متروی تهران خصوصاً در خط یک در روز ۱۴ خرداد، سرویس‌دهی رایگان خط یک مترو، بکارگیری حداقل ۲۰۰دستگاه خودروی ون و...، از موضوعاتی است که معاونت حمل و نقل شهرداری تهران اجرا خواهد کرد.

رئیس ستاد ارتحال در شهرداری تهران می‌گوید: برپایی پایگاه اورژانس و ایجاد درمانگاه اورژانس شامل اتاق‌های ویزیت آقایان و خانم‌ها، تزریقات، بستری موقت آقایان و خانم‌ها، اتاق ECG، اتاق CPR و اتاق مدیریت عملیات و داروخانه به همراه استقرار آمبولانس و موتورلانس نیز از جمله دیگر اقدامات برای این مراسم است. همچنین استقرار خودروی فرماندهی حادثه در مجاورت ستاد، تامین ژنراتور برق جهت مواقع ضروری، انجام اقدامات ایمنی و پیشگیرانه در خصوص برگزاری مراسم توسط سازمان مدیریت بحران و استقرار نیروهای یگان حفاظت شهرداری تهران در راستای حفظ انضباط اجتماعی و هماهنگی با نیروی انتظامی نیز توسط یگان حفاظت شهرداری تهران و شرکت شهربان و حریم بان انجام خواهد شد.

نظری تاکید می‌کند: پذیرایی از زائرین در شش ایستگاه صلواتی توسط مناطق ۲۲گانه شهر تهران با مسئولیت مناطق ۱-۳-۶-۱۲-۱۸ و ۲۱ صورت خواهد گرفت و  برگزاری مراسم بزرگداشت در جماران هم توسط منطقه یک، آماده سازی و نگهداشت مسیرهای منتهی به حرم توسط منطقه ۱۹ و خدمات رسانی به زائرین و میهمانان مراسم ارتحال در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز با منطقه ۲۰ خواهد بود. برپایی ایستگاه های راهنمای زائرین با همکاری سازمان بهشت زهرا(س)، معرفی و اعزام یکصد نفر نیروی همراه زائر (ویلچر ران) برای خدمت رسانی به زائرین هم از جمله اقدامات سازمان بسیج شهرداری تهران است. شرکت شهر آفتاب نیز آمادگی های لازم را در خصوص اسکان زائرین و استقرار خودروهای حامل مواد غذایی و غیره را دارد.

مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران  نیز از خدمت رسانی بیش از ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای مراسم ارتحال امام خمینی (ره) خبر داده و می افزاید: خدمت رسانی اتوبوسرانی از ۶ صبح روز ۱۴ خرداد آغاز و تا حضور آخرین زائر ادامه خواهد داشت.

مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران هم از برقراری انضباط شهری سی و چهارمین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در راستای آسایش زائران و حفظ شأن این مراسم معنوی خبر داده و ادامه می‌دهد: در راستای کمک به تردد آسان زائران، تعداد ۱۰۰ نفر از نیروهای شهربان و حریم بان به عنوان پرسنل همراه زائر در چهار ورودی حرم مطهر امام خمینی(ره) آماده خدمت رسانی خواهند بود. در سی‌ و چهارمین مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ۷۰۰ نیروی شهربان با ۱۵۰ دستگاه خودرو و ۱۲۰ دستگاه موتورسیکلت، انجام وظیفه خواهند داشت.

قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هم با اشاره به اینکه آتش‌نشانان همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی،حضرت امام خمینی(ره)، در ۸۰ نقطه از اطراف حرم مطهر مستقر خواهند بود، اظهار می‌کند: ۴۵۰ نفر از آتش نشانان به همراه ۱۶۵ دستگاه خودروی عملیاتی سبک و سنگین و ۶۵ دستگاه موتورسیکلت در ۸۰ نقطه از جمله درب های ورودی حرم مطهر، پارکینگ ها، صحن ها، شبستان ها، بزرگراه ها و خیابان های منتهی به حرم امام(ره)، عوارضی تهران-قم و... مستقر می شوند و تأمین ایمنی مراسم را به صورت همه جانبه بر عهده خواهند داشت.

او می‌گوید: تمام ۱۳۴ ایستگاه آتش نشانی در روز ۱۴ خرداد در آماده‌باش کامل به سر می برند همچنین به شهروندان توصیه می‌شود حین برگزاری مراسم در این روز، حتما نکات ایمنی را رعایت کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه، ضمن حفظ خونسردی سریعا مراتب را به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اطلاع دهند.

رضا شرفی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز در تشریح اقدامات این سازمان برای ارتحال امام راحل اظهار می‌کند: سازمان مدیریت پسماند از ۱۰ روز قبل با اعزام ماشین‌آلات تخصصی سبک و سنگین نسبت به بهسازی و نظافت اطراف حرم مطهر اقدام کرده است. تیم‌های ویژه جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب هم در محدوده مستقر شده و اقدام به زنده‌گیری سگ‌های ولگرد کرده‌اند. این عملیات هر ۳ روز یکبار تکرار شد تا برای فردا ۱۴ خرداد زائران با مشکلی روبرو نشوند.

او می‌افزاید: حدود ۱۰۰ مخزن زباله در محل‌های پیش‌بینی شده، جانمایی خواهد شد و با حضور بیش از ۴۵۰ پاکبان زحمتکش، نظافت حرم مطهر و رینگ‌های اطراف آن در پیش، حین و پس از اجرای مراسم سالگرد انجام می‌شود و یکصد و ۵۰ نفر از عوامل نظارتی و اجرایی نیز در محدوده حرم مستقر خواهند بود. ۸ دستگاه تانکر آب برای شستشوی معابر، ۴ دستگاه خودروی حمل پسماند مکانیزه در کنار ۴ دستگاه خاور روباز هم در زمان برگزاری مراسم در محل مستقر خواهند شد تا به زائران خدمات‌رسانی کنند.

داود قربانیان، مدیرعامل شرکت شهروند نیز از اقدامات این شرکت برای مراسم ارتحال امام راحل می‌گوید و ادامه می‌دهد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به سفارش معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، تأمین و تحویل بسته‌های پذیرایی به ۶ منطقه ۱ ،۲، ۳، ۶، ۱۲، ۲۱ و سازمان بهشت زهرا(س) از طریق شرکت شهروند انجام می‌شود. این بسته‌ها حاوی آب‌ معدنی، آبمیوه و کیک در ظروف یکبار مصرف تجزیه‌پذیر است و توسط خودروهای یخچال‌دار از محل فروش عمده شرکت شهروند با هماهنگی اداره کل پشتیبانی شهرداری تهران به مناطق مذکور ارسال‌ خواهد شد.

رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران به اقدامات این سازمان برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرده و می گوید: کارگاه طراحی و گرافیک «امام مردم» با این هدف که جنبه های سیاسی و عرفانی زندگی امام خمینی (ره) از نگاه هنرمندان به تصویر کشیده شود در حسینیه جماران برگزار شد. فضاسازی و تأمین مبلمان شهری و تجهیزات برگزاری مراسم و همچنین اهتزاز پرچم های سیاه عزاداری از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری تهران در سطح شهر است. تمام سازه‌های تبلیغاتی و تجاری شهر هم برای موضوع مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)و قیام خونین ۱۵ خرداد ماه اختصاص یافته است.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90291

  • م.د

    وباز هم جمعیت مزدور اتوبوسی رو ببرین مرقد ،ترفند همیشگی حکومت ،ملت دیگه گول این فریب شمارو نمیخورن ،جمعیت ساختگی رو ببرین اونجا وانمود کنید که اینا ملت ایران هستن اما همه میدونن اینا همون افغانی ها ومزدوران حقوق بگیرتون هستن که تو هر مراسم حکومتی درقبال دریافت پول جمعیت کاذبی رو براتون تشکیل میدن ،تف به شرف نداشته تون روح خمینی هرگز روی ارامشو نبینه

ارسال نظر