هشدار جدی به تهرانی‌ها | تعطیلات خطرناکی در پیش است!

هواشناسی تهران با صدور چند اطلاعیه، نسبت به طوفان، وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ به شهروندان تهرانی هشدار داد.

هشدار جدی به تهرانی‌ها | تعطیلات خطرناکی در پیش است!

هواشناسی تهران نسبت به وقوع طوفان و وزش باد شدید و سایر مخاطرات جدی به شهروندان هشدار داد. هواشناسی تهران با صدور چند اطلاعیه، نسبت به طوفان، وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ به شهروندان تهرانی هشدار داد. هواشناسی تهران چندین وضعیت هشدار در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی، سیل و طوفان صادر کرد و به شهروندان هشدار داد. بر اساس اعلام هواشناسی تهران، تهران از امروز تا یکشنبه طوفانی می‌شود.

اخبار وضعیت آب و هوای تهران، پیش‌بینی‌های هواشناسی، اطلاعیه‌ها و هشدارهای هواشناسی برای تهران را در عرشه آنلاین بخوانید.

بیشتر بخوانید: هشدار مهم به تهرانی‌ها | طوفان و تندباد در راه است

هشدار هواشناسی تهران

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک به‌ویژه در مناطق جنوبی و نفوذ سامانه بارشی از دوشنبه (۱۵ خرداد ماه) پیش‌بینی می‌شود.

با بررسی نقشه‌های هواشناسی و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ خرداد) آسمان صاف تا قسمتی ابری از بعد از ظهر با وقوع ناپایداری‌های همرفتی همراه با افزایش ابرناکی گاهی وزش باد شدید در برخی مناطق شمالی استان به‌خصوص ارتفاعات همراه با رگبار پراکنده با احتمال رعدوبرق و در مناطق جنوبی استان با خیزش موقت گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر روز دوشنبه (۱۵ خرداد) با نفوذ سامانه بارشی در نیمه‌شمالی به‌ویژه ارتفاعات و روز چهارشنبه (۱۷ خرداد) با فعالیت سامانه در سطح استان افزایش ابرناکی رگبار پراکنده و رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

از امروز تا روز سه‌شنبه (۱۳ تا ۱۶ خرداد) روند افزایش نسبی دما و برای روز چهارشنبه (۱۷ خرداد) کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

طی چهار روز آینده افزایش نسبی دما و روز سه‌شنبه کاهش دما رخ خواهد داد.  آسمان تهران فردا (۱۴ خرداد) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۵ خرداد) کمی ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه‌های ورامین و فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بودند. 

هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران برای این استان، آسمانی ابری همراه با وزش باد شدید و بارش‌های رگباری پراکنده و وزش باد شدید و خیزش موقتی گرد و خاک در مناطق جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی، وضعیت جوی استان تهران طی چهار روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری و در ساعات بعد از ظهر تا شب با گذر ریز موج‌هایی از تراز میانی جو و وقوع ناپایداری‌های همرفتی همراه با افزایش ابرناکی گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق شمالی استان به‌ویژه ارتفاعات همراه با بارش‌های پراکنده رگباری با احتمال رعدوبرق و در مناطق جنوبی استان با خیزش موقتی گردوخاک مورد انتظار است. 

از دوشنبه شب و طی روز سه‌شنبه (۱۵ و ۱۶ خرداد) با فعالیت سامانه بارشی در سطح استان گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.  

طی چهار روز آینده افزایش نسبی دما و روز سه‌شنبه کاهش دما رخ خواهد داد. آسمان تهران فردا (۱۳ خرداد) صاف، در بعدازظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۱۴ خرداد) صاف و در بعدازظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه‌ ورامین با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود. 

 

هشدار هواشناسی تهران و مدیریت بحران نسبت به وقوع رگبار و تگرگ

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ضمن اعلام هشدار مدیریت بحران در خصوص وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در ارتفاعات پایتخت به خصوص فیروزکوه گفت: کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران  از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد و اظهارکرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از بعدازظهر روز جمعه «۱۲ خرداد ماه» تا روز دوشنبه «۱۵ خرداد ماه»، با وقوع ناپایداری‌های همرفتی در ساعات بعدازظهر، در ارتفاعات استان به ویژه فیروزکوه شاهد وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ خواهیم بود، لذا به همه کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: بر اساس اعلام هواشناسی در نیمه جنوبی استان نیز گاهی وزش باد شدید در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اثر مخاطرات پیش‌بینی‌شده تاکید کرد: امکان بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب، خطر صاعقه، احتمال شکستن درختان کهنسال و سقوط داربست‌ها و سازه‌های موقت نیز وجود دارد و توصیه اکید مدیریت بحران اجتناب از اتراق کنار رودخانه‌ها و توقف کنار درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی است.

هشدار هواشناسی درباره وزش بادهای شدید در تهران

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا و تشدید بارش‌ها در برخی مناطق نسبت به وزش بادهای شدید در استان‌های ساحلی خلیج فارس هشدار داد.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ساعات بعدازظهر در شمال غرب،‌ استان‌های همدان، مرکزی، قزوین، قم، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی شده است.

شنبه بارش‌ها در نوار شمالی و بخش‌هایی از استان‌های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان ادامه خواهد داشت. بعدازظهر امروز و فردا در استان‌های البرز و تهران وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین طی این مدت در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل باد و گردوخاک روی می‌دهد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90202

  • ناشناس

    پاییز در زمستان بهار در تابستان تابستان در پاییز با ایران سر افراز

  • X550l

    نمیشه از این پیش بینی‌ها نکنید،هر دفعه که گفتید ،چند قطره برای گل کردن ماشین ها اومد ،نظر ندید بهتره

ارسال نظر