هشدار هواشناسی به ۱۰ استان؛ سیلاب در راه است

سازمان هواشناسی با صدور هشدار تداوم فعالیت سامانه بارشی در ۱۰ استان از جمله تهران از احتمال طغیان رودخانه‌‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و آب‌گرفتگی معابر خبر داد.

هشدار هواشناسی به ۱۰ استان؛ سیلاب در راه است

سازمان هواشناسی با صدور هشدار تداوم فعالیت سامانه بارشی در ۱۰ استان از جمله تهران از احتمال طغیان رودخانه‌‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و آب‌گرفتگی معابر خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد جمعه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، یزد، کرمان، نیمه شرقی فارس، شمال هرمزگان، سیستان و بلوچستان و استان‌های واقع در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و روز شنبه علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از استان اصفهان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی گاهی در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

همین شرایط یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان مرکزی و همدان،‌ بخش‌هایی از استان‌های قم، اصفهان،‌ یزد، کرمان، فارس،‌ شمال و شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت. سه‌شنبه ابرناکی و بارش در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال هرمزگان کاهش می‌یابد و در سایر مناطق ذکر شده افزایش ابر و رگبار پراکنده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر روی می‌دهد.

طی ۵ روز آینده در شرق کشور و تا یکشنبه در خوزستان به دلیل وزش باد شدید احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است. همچنین تا فردا خلیج‌فارس و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

توصیف سامانه: تداوم فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۲

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و ریزش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۲: ارتفاعات شرق تهران، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی، ارتفاعات سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال شرق فارس.

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها ، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

توصیف سامانه: وزش باد شدید شمال غربی ( ۳۰ نات) و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: صبح شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۳

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج در ساحل و دور از ساحل بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۲: خلیج فارس، مناطق مرکزی و شرقی و تنگه هرمز و دریای عمان.

شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۳: مناطق شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل.

توصیه: اجتناب از فعالیت های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی و انجام فعالیت های تفریحی بویژه در جزایر، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری و فعالیت های دریایی فراساحل./تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90105

ارسال نظر