اطلاعیه مهم استخدامی | جزئیات برگزاری چند آزمون استخدامی اعلام شد

جزئیات ثبت‌نام و برگزاری چند آزمون استخدامی برای جذب و استخدام نیرو در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در سال 1402 اعلام شد.

اطلاعیه مهم استخدامی | جزئیات برگزاری چند آزمون استخدامی اعلام شد

آزمون استخدامی برای جذب و استخدام نیرو در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی برگزار می‌شود. جزئیات برگزاری چند آزمون استخدامی در سال ۱۴۰۲ اعلام شد. دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی فراگیر ۱۴۰۲، در سایت آزمون بارگذاری شده است. آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی زیر نظر سازمان امور اداری و استخدامی برگزار خواهد شد. زمان برگزاری آزمون استخدامی شرکت مس اعلام شد. جزئیات استخدام نیرو و برگزاری آزمون استخدامی شهرداری تهران مشخص شد.

آخرین اخبار استخدامی و جزئیات درباره ثبت‌نام و زمان برگزاری آزمون استخدامی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی را در عرشه آنلاین بخوانید.

بیشتر بخوانید: خبر مهم استخدامی | نحوه و شرایط استخدام در سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام شد + لینک ثبت‌نام

بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ + شرایط

آزمون استخدامی

زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی 

نتایج اولیه دهمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور دهه دوم تیر اعلام می‌ شود.

دکتر مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی با حضور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از یکی از مراکز شش‌گانه حوزه دهمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در سطح شهر تهران، بازدید و از نزدیک با فرایند برگزاری آزمون مطلع شد. 

بنابر اعلام مدیر مرکز آزمون جهاددانشگاهی، در اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی، تخصصی و اختصاصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی (موضوع بخش‌نامه شماره ۱۰۱۲۴۳ مورخ ۹ اسفند ۱۴۰۱) و بنا بر ابلاغ سازمان اداری و استخدامی کشور، دهمین امتحان مشترک فراگیر و آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور برای جذب نیرو در دستگاه‌های وزارت راه‌وشهرسازی، سازمان امورمالیاتی، پست‌بانک، شرکت ارتباطات زیرساخت، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان پزشکی قانونی کشور، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان تحقیقات، آموزش و توسعه کشاورزی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان شیلات ایران، سازمان ملی استاندارد، سازمان ملی بهره‌وری، پژوهشکده علوم‌زمین و برخی از دستگاه‌های اجرایی استان سیستان و بلوچستان با حضور بیش از یکصد هزار شرکت‌کننده، در ۴۶ شهرستان کشور برگزار شد. 

نتایج اولیه آزمون پس از تصحیح الکترونیکی دهه دوم تیر اعلام می‌شود. بنا بر مندرجات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و براساس نوع دستگاه، ۳ الی ۵ برابر ظرفیت مورد نیاز جهت مصاحبه و شرکت در کانون ارزیابی به دستگاه اجرایی متقاضی معرفی خواهد شد.

خبر مهم درباره آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: ۱۲۴ هزار مجوز استخدامی برای کسانی که روابط کاری در قالب طرحی و شرکتی داشتند، صادر کرده‌ایم.

میثم لطیفی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی اظهار کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغی به تمام ادارات و نهادهای دولتی، مقرر شد پرداخت حق الزحمه نیروهای شرکتی به صورت مستقیم به خود شخص صورت گیرد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی بیان کرد: این بخشنامه به وزارت کار ابلاغ شده است و پرداخت حق الزحمه حقوق نیروهای شرکتی به شرکت ها غیرقانونی است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در خصوص ظرفیت سنجی کمبودهای نیروی انسانی رسمی در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی کشور افزود: بر اساس نیاز واقعی دستگاه‌های خدمات رسان از ظرفیت های قانونی برای استخدام استفاده می‌شود که فقط سال گذشته، ۱۲۴ هزار مجوز استخدامی در دستگاه های اجرایی صادر شده است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تصریح کرد: برای حل مشکلات افرادی که بصورت طرح، قرارداد و شرکتی در این مجموعه ها فعالیت دارند و هنوز موفق به استخدام رسمی نشده اند، شرط سن برای استخدام حذف خواهد شد و براساس محاسبه سنوات خدمت گذشته، محاسبه می‌شود.

آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان شمالی گفت: دهمین دوره آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی توسط جهاد دانشگاهی استان برگزار می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان شمالی، مهسا پرنیان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان شمالی اعلام کرد: سازمان اداری و استخدامی کشور با همکاری مرکز آزمون جهاد دانشگاهی دهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور را برگزار می‌کند. 

آزمون استخدامی

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی با اشاره به تامین بخشی از نیروی انسانی دستگاه های اجرایی از طریق این آزمون، عنوان کرد: دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی فراگیر ۱۴۰۲ توسط جهاد دانشگاهی در سایت آزمون بارگذاری شده است. 

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی با اشاره به ثبت‌نام ۱۶۴۴ داوطلب در استان خراسان شمالی ادامه داد: از این تعداد ۹۹۴ نفر زن و ۶۵۰ نفر مرد هستند.

پرنیان با بیان اینکه دفترچه آزمون در سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی منتشر شده است، تاکید کرد: داوطلبان با مراجعه به وبگاه مرکز آزمون جهاددانشگاهی نسبت به فرایند ثبت‌نام اقدام کردند. 

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی اضافه کرد: آزمون مذکور روز جمعه، ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و کارت شرکت در آزمون جهت مشاهده و پرینت بر روی وب‌گاه مرکز آزمون جهاددانشگاهی قرار گرفته است؛ داوطلبان تمامی اخبار مربوطه و اطلاعیه‌های پیرامون این موضوع را از سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی کشور به آدرس hrtc.ir پیگیری کنند. 

آزمون استخدامی شرکت مس

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: با هماهنگی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، معاون منابع انسانی و مدیریت مجتمع مس رفسنجان، مقدمات آزمون استخدامی شرکت مس فراهم شد و این آزمون خرداد ماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر اظهار کرد: طی جلسه‌ای که در فروردین ماه با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، مدیر منابع انسانی و مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برای برگزاری آزمون استخدامی مس در تهران داشتیم، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری آزمون شرکت مس انجام و مقدمات آن فراهم شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد هیات مدیره مجوز آزمون را صادر کنند و پس از ثبت‌نام متقاضیان، آزمون استخدامی در خردادماه آزمون برگزار شود.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به برگزاری آزمون برای جذب نیروی بومی در مناطقی که مس دارد، تصریح کرد: از همه جوانان جویای کار شهرستان‌های رفسنجان و انار درخواست داریم برای شرکت در آزمون آماده باشند و از این فرصت استفاده کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری یک نوبت دیگر آزمون برای جذب در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شود.

دهمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از برگزاری دهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی همزمان با سراسر کشور، در روز جمعه ۱۲ خرداد ماه جاری با شرکت ۴۵۱۷ نفر خبر داد.

محمدرضا وحیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون استخدامی فراگیر دهم روز جمعه ۱۲ خرداد ماه، در شهر کرمان برگزار شد.

او ادامه داد: دهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی زیر نظر سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شد و در استان‌ها نظارت بر این آزمون از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: مجری این آزمون جهاد دانشگاهی است و به صورت متمرکز در استان در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار خواهد شد.

آزمون استخدامی شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که در حوزه منابع انسانی شهرداری موظف است که از سال‌جاری جذب را کاملا قانونمند انحام دهد؛ به گونه‌ای که طی فراخوان و آزمون برای جذب نیروهای حتی قراردادی اقدام کند.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در مورد اولویت‌هایش در شورای شهر تهران در سال‌جاری با بیان اینکه ملاک عمل ما، برنامه چهارساله توسعه شهرداری تهران است، گفت: مبارزه با آلودگی هوا،‌ روان سازی ترافیک، حل مشکل بافت فرسوده و رفع معضل آسیب های اجتماعی چهار اولویت برنامه چهارم شهرداری تهران است و بودجه ۱۴۰۲ شهرداری نیز در همین راستا تصویب شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر تهران ده هزار میلیارد تومان از همه مأموریت‌های شهرداری تهران  کم کرده و آن را به بودجه حمل و نقل اضافه کرده است، تاکید کرد: توسعه حمل و نقل موجب استقبال شهروندان از حمل ونقل عمومی شده و در نتیجه روان سازی ترافیک و کاهش معضل آلودگی هوا را به دنبال دارد و در تلاش هستیم که تا این هرم ۷۰-۳۰  که شهروندان تهرانی ۷۰ درصد از خوردوی شخصی و تنها ۳۰ درصد از حمل و نقل عمومی بهره می برند را کم کم معکوس کنیم تا شاهد استفاده بیشتر مردم از حمل و نقل عمومی باشیم. برهمین اساس بنده با افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی مخالف بودم، چراکه معتقدم نباید با افزایش بلیت انگیزه مردم در استفاده از حمل و نقل عمومی را کاهش داد.

امانی با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر بر همه مسائل شهرداری نظارت می کنم؛ اما به صورت ویژه بر حسن اجرای بودجه، نظارت خواهم داشت، افزود: در سال گذشته در حوزه تشکیلات و منابع انسانی برای اولین بار تشکیلات ابلاغی شهرداری را در شورا بررسی کرده که مصوبه شورا را اخذ کرد، چراکه براساس قانون، تشکیلات شهرداری باید به تأیید سازمان امور استخدامی و تصویب شورای شهر برسد و  این موضوع را  دنبال می‌کنیم که مابقی ساختارها نیز در شورا تصویب شود. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در حوزه منابع انسانی نیز شهرداری را موظف کردیم از سال‌جاری جذب در شهرداری را باید کاملا قانونمند کند، به گونه‌ای که طی فراخوان و آزمون برای جذب نیروهای حتی قراردادی اقدام کند. آیین‌نامه آن نیز می‌بایست به تصویب شورا برسد.

همچنین آزمون استخدامی باید با کسب مجوز از سازمان امور استخدامی برگزار شود، ضمن اینکه کمک ویژه به بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۲ کردیم که حق مسکن آنها برابر با شاغلین تعیین شود و برحسن اجرای این موارد نظارت می‌کنیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90032

  • شیرین

    جواب استخدامی آموزش و پرورش چی شد ؟

ارسال نظر