کشف غافلگیرکننده یک اثر باستانی در یونان + عکس

گروهی از باستان‌شناسان حین کاوش در یونان، قدیمی‌ترین خانه عصر آهن این کشور را کشف کردند.

کشف غافلگیرکننده یک اثر باستانی در یونان + عکس

گروهی از باستان‌شناسان حین کاوش در یونان، قدیمی‌ترین خانه عصر آهن این کشور را کشف کردند.

به گزارش عرشه آنلاین، باستان‌شناسان زمانی که مشغول کاوش در یکی از محوطه‌های باستانی جنوب «آتن» بودند به اکتشاف "غافلگیرکننده‌ای" دست پیدا کردند. این گروه از باستان‌شناسان ویرانه‌های یک خانه بزرگ متعلق به قرن نهم یا دهم پیش از میلاد (عصر آهن یونان) را کشف کردند.

این خانۀ حدودا ۳۰۰۰ ساله اخیرا در محوطه‌ای از دل خاک بیرون کشیده شد که در دوران باستان مکان رایجی برای استخراج نقره بود. بقایای این خانه در مکانی غیرمنتظره و در محوطه‌ای کشف شد که فقط ۲۰ متر با نزدیکترین ساحل فاصله داشت. این یعنی سطح دریا باید ۳۰۰۰ سال پیش، در این منطقه کمتر بوده باشد. در قرن هشتم قبل از میلاد، ساکنان این منطقه، ساختمان‌های خود را در بالای یک فلات با ارتفاع ۲۰ متر ساخته‌اند که نشان‌دهنده افزایش سطح دریا در این دوره است.

پیش از این نیز چند مورد ویرانه باستانی شگفت‌آور در شبه جزیره آتیکا در اطراف آتن کشف شده بود، اما این قدیمی‌ترین بنای باقی‌مانده از این دوره تاریخی است که تاکنون در این منطقه کشف شده است. از دیگر اکتشافات باستان‌شناسی مهم این مکان به کشف یک سکونتگاه بزرگ شامل خانه، کارگاه، عبادتگاه، تماشاخانه و گورستان متعلق به عصر برنز میسنی‌ها می‌توان اشاره کرد.

کشف غافلگیرکننده یک اثر باستانی در یونان

«میسنی»‌ها نخستین تمدن واقعاً پیشرفته یونانی را در سرزمین اصلی یونان ایجاد کردند تا پایه و اساس تمدن یونانی عصر آهن بعدی که در این منطقه به وجود آمد، تشکیل شود. / ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 89698

ارسال نظر