ماجرای عجیب تعطیلی مدارس در مناطق جنوبی تهران | وزارت آموزش و پرورش چه گفت؟

چند مدرسه دولتی در منطقه ۱۶ تهران تعطیل شدند. وزارت آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس در مناطق جنوبی تهران چه گفت؟

ماجرای عجیب تعطیلی مدارس در مناطق جنوبی تهران | وزارت آموزش و پرورش چه گفت؟

وزارت آموزش و پرورش نباید دسترسی مردم به مدارس دولتی را محدود کند.  تعطیلی مدارس وزارت آموزش و پرورش در مناطق جنوبی تهران و تعطیلی ۲ مدرسه دولتی در منطقه ۱۶ تهران خبرساز شد. در منطقه ۱۶ تهران، دو مدرسه دولتی به تازگی تعطیل شده‌اند. مردم مناطق جنوبی تهران توانایی پرداخت شهریه مدارس غیرانتفاعی را ندارند؛ علاوه بر این، باید هزینه رفت و آمد به منطقه دیگر را نیز بپردازند. وزارت آموزش و پرورش نباید دسترسی مردم به مدارس دولتی را محدود کند. اما واکنش وزارت آموزش و پرورش به تعطیلی مدارس در مناطق جنوبی تهران چه بود؟

یک عضو شورای شهر تهران نسبت به تعطیل شدن دو مدرسه دولتی در منطقه ۱۶ انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: ماجرای جنجالی کلیپ جشن دانش‌آموزان دختر در بابل چیست؟ | آموزش و پرورش بیانیه داد + تصویر

 

بیشتر بخوانید: وزارت آموزش و پرورش تکلیف شهریه مدارس را مشخص کرد

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در یکصدو چهل و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: شنیده‌ام‌که پرونده «شن‌چاله‌ها» قرار است که به کمیسیون ماده ۵ ارجاع شود و کاربری آن به مسکونی تغییر پیدا کند. اینکه در حال رفع خطر «شن‌چاله‌ها» هستیم اتفاق خوبی است اما نباید این فضا صرف ساخت و ساز شده و باید به تأمین سرانه‌های منطقه اختصاص پیدا کند.

امانی ادامه داد: در منطقه ۱۶ تهران، دو مدرسه دولتی به تازگی تعطیل شده‌اند؛ آن هم در شرایطی که مقام معظم رهبری در دیدار با مسوولان آموزش و پرورش بر تقویت مدارس دولتی تاکید کردند. مردم مناطق جنوبی تهران توانایی پرداخت شهریه مدارس غیرانتفاعی را ندارند؛ علاوه بر این، باید هزینه رفت و آمد به منطقه دیگر را نیز بپردازند. این موضوع ربطی به شهرداری ندارد؛ اما آموزش و پرورش نباید دسترسی مردم به مدارس دولتی را محدود کند. 

عضو شورای شهر تهران همچنین به وجود چندین شهرک در منطقه ۱۶ اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰ شهرک در این منطقه وجود دارد که هرچند محصور هستند اما شهرداری تهران به آن‌ها خدمات می‌دهد، تعیین تکلیف این شهرک‌ها به عهده کیست؟

به اضافه اینکه بوستان‌های منطقه ۱۶ به دلیل حضور معتادان متجاهر امنیت ندارند و مردم نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. شرکت برق نیز برای صرفه‌جویی برق مناطق را قطع می‌کند که شب‌ها سبب ناامنی به ویژه برای زنان می‌شود.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88545

ارسال نظر