خبر خوش برای مددجویان و معلولان بهزیستی | جزئیات تسهیلات و عقد رایگان مددجویان اعلام شد

جزئیات تسهیلات و عقد رایگان مددجویان و معلولان بهزیستی اعلام شد.

خبر خوش برای مددجویان و معلولان بهزیستی | جزئیات تسهیلات و عقد رایگان مددجویان اعلام شد

مدیرکل بهزیستی استان همدان از افزایش حمایت بهزیستی از «ازدواج» و «جوانی جمعیت» خبر داد و گفت: عقد رایگان ۳۴ زوج تحت پوشش بهزیستی همدان در دستورکار است و طی سال جاری عملیاتی می‌شود.

محمدمهدی شاهقدمی، مدیرکل بهزیستی استان همدان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان بر لزوم توجه به جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اظهار کرد: این اداره کل در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت علاوه بر ماده قانونی مربوطه، توجه به آموزش را نیز مدنظر قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان از آموزش‌های صورت گرفته در حوزه خانواده، فرزندآوری، فرزندپروری، همسرداری، پیش از ازدواج، مهارت‌های زندگی وغیره در طول سال سخن گفت و افزود: سال گذشته در این زمینه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت.

مدیرکل بهزیستی استان همدان به خدمات مراکز و دفاتر مشاوره تحت نظارت بهزیستی اشاره کرد و گفت: این مراکز و دفاتر، مشاوره‌های خانواده‌ها را در دستور کار دارند و در کنار آن، اورژانس اجتماعی بهزیستی نیز آگاهسازی خانواده‌ها و ورود به موضوع‌های مرتبط با خانواده را در پیش رو دارد.

شاهقدمی با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان ثبت کشور و هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان همدان، عقد رایگان ۳۴ زوج تحت پوشش بهزیستی همدان در دستور کار است و طی سال جاری عملیاتی می‌شود؛ اظهار کرد: در این زمینه، سهمیه شهرستان‌ها مشخص و تاییدیه های مربوطه از سوی بهزیستی ارائه خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه با توجه به محدودیت این میزان (جمعاً تعداد ۳۴ فقره عقد) باید تمامی رؤسای شهرستان‌های مربوطه نسبت به بررسی شرایط افراد متقاضی اقدام نمایند، گفت: سهمیه شهرستان همدان تعداد ۱۰ فقره، شهرستان ملایر تعداد ۸ فقره، شهرستان اسدآباد تعداد ۷ فقره، شهرستان رزن تعداد ۵ فقره، شهرستان کبودراهنگ تعداد ۳ فقره و شهرستان بهار سهمیه معرفی یک فقره عقد را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88331

ارسال نظر