واکسیناسیون در بارداری را جدی بگیرید | عدم ابتلا به کرونای شدید در نوزاد

یک مطالعه جدید برای اولین بار نشان می‌دهد که واکسیناسیون کرونا در دوران بارداری، محافظت واقعی در برابر این ویروس برای نوزاد ایجاد می‌کند. مطالعات قبلی نشان داد که آنتی‌بادی‌ها از جفت عبور می‌کنند، ولی تا قبل از این مطالعه که توسط محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا صورت گرفته، داده‌هایی برای اثبات این امر که آنتی‌بادی‌ها از نوزاد در برابر کرونا محافظت می‌کنند، وجود نداشت.

واکسیناسیون در بارداری را جدی بگیرید | عدم ابتلا به کرونای شدید در نوزاد

 یک مطالعه جدید برای اولین بار نشان می‌دهد که واکسیناسیون کرونا در دوران بارداری، محافظت واقعی در برابر این ویروس برای نوزاد ایجاد می‌کند. مطالعات قبلی نشان داد که آنتی‌بادی‌ها از جفت عبور می‌کنند، ولی تا قبل از این مطالعه که توسط محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا صورت گرفته، داده‌هایی برای اثبات این امر که آنتی‌بادی‌ها از نوزاد در برابر کرونا محافظت می‌کنند، وجود نداشت.

بر اساس این مطالعات، دریافت واکسن کرونا در دوران بارداری، از نوزادان کمتر از شش ماه در مقابل کرونا محافظت می‌کند و مانع از بستری‌ شدن و مرگ آنان در بیمارستان بر اثر کرونا می‌شود.

بر اساس این مطالعات در صورت واکسیناسیون در سه ماه سوم بارداری، میزان آنتی‌بادی در خون بند ناف نوزاد بالاتر می رود.

با توجه به اینکه اغلب مادران باردار از واکسیناسیون کرونا امتناع می کنند، این مطالعه نشان می‌دهد واکسیناسیون در بارداری برای سلامت مادر و نوزاد مفید است.

نتایج این مطالعه در نشریه Obstetrics & Gynecology  منتشر شده است.   

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 8831

ارسال نظر