توضیحات مهم آموزش و پرورش درباره امتحانات نهایی دانش‌آموزان

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه برگزاری و دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات مهم آموزش و پرورش درباره امتحانات نهایی دانش‌آموزان

وزارت آموزش و پرورش نحوه برگزاری و دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام کرد. مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه برگزاری و دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه کرد. وزارت آموزش و پرورش تمهیدات امنیتی برای آزمون‌های نهایی را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه مهم وزارت آموزش و پرورش

بر اساس اعلام آموزش و پرورش؛ امتحانات نهایی حدود یک میلیون دانش‌آموز از ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، آغاز می‌شود.

امتحانات نهایی حدود یک میلیون دانش‌آموز از از ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، آغاز می‌شود؛ این در حالی است که به گفته وزارت ارتباطات، حدود ۳۰۰ هزار نفر هنوز کارت آزمون را دریافت نکرده‌اند.

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش، گفت:  امتحانات نهایی حدود یک میلیون دانش آموز از ۳۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۵ خرداد این آزمون‌ها ادامه دارد. حدود ۷۰۰ هزار نفر تاکنون کارت آزمون را دریافت کرده‌اند. حدود ۱۰۰۰ نفر به دلیل نقص در ثبت نام، امکان صدور کارت برایشان وجود ندارد.

توضیحات مهم وزارت آموزش و پرورش درباره امتحانات نهایی دانش‌آموزان

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: برای صدور کارت، مدارس روزانه تا ساعت ۱۶ و مدارس شبانه روزی تا ساعت ۲۲ امروز آماده خدمت رسانی به داوطلبان هستند.

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون‌های نهایی از روز یکشنبه «۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲» گفت: ۹۱۰ هزار و ۱۶۵ شرکت کننده از میان دانش آموزان و داوطلبان آزادی که در آزمون ترمیم شرکت کرده‌اند؛ از فردا در آزمون‌های نهایی شرکت خواهند کرد. این آزمون‌ها از فردا مصادف با ۳۱ اردیبهشت و همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) شروع شده و تا ۲۵ خرداد ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه از این تعداد شرکت کننده، حدود ۷۰۰ هزار نفر تاکنون توانستند کارت آزمون خود را دریافت کنند، گفت: امکان دریافت کارت از طریق سایت my.‌medu.ir برای همه داوطلبان فراهم است. اگر امکان صدور چاپ کارت فراهم نبود داوطلبان می‌توانند به مدارس محل تحصیل خود مراجعه کنند و مدیر مدرسه کارت آزمون را چاپ و در اختیار آنان قرار دهد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: برای ۱۲۲۰ نفر امکان صدور کارت به علت نقص ثبت نام وجود نداشت. برای این افراد پیش از این پیامکی حاوی توضیحات و راهنمایی‌های لازم ارسال شده بود. این افراد باید به مدارس محل ثبت‌نام خود مراجعه کنند و اگر کارت ورود به جلسه آنان آماده نشد مدیر مدرسه معرفی نامه‌ای برای آنان صادر می‌کند تا با آن معرفی نامه عکس‌دار به محل آزمون مراجعه کنند. لذا هیچ فردی که کارت ورود به جلسه را نداشته باشد امکان ورود به محل آزمون را نخواهد داشت.

زارعی خاطر نشان کرد: برای صدور کارت، مدارس روزانه تا ساعت ۱۶ و مدارس شبانه روزی تا ساعت ۲۲ امروز آماده خدمت رسانی به داوطلبان هستند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: داوطلبانی که سال‌ها قبل در امتحانات نهایی شرکت کردند و مایل به آزمون ترمیم هستند، می‌توانند به نزدیک‌ترین مدرسه بزرگسالان مراجعه کنند و اگر هنوز موفق به دریافت کارت نشدند از همین مدارس اقدام کنند.

او در خصوص تمهیدات امنیتی برقرار شده برای آزمون‌های نهایی گفت: سوالات به صورت رمزگذاری شده و مخفی تنها دقایقی قبل از برگزاری آزمون به اتاق قرنطینه مراکز برگزاری آزمون ارسال می‌شود تا در همین اتاق، تکثیر سوالات هم انجام شده و به صورت پاکت‌شده به دانش آموزان تحویل داده شود. همچنین تصحیح این برگه‌ها هم به صورت الکترونیکی و سیستمی خواهد بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88012

ارسال نظر