افزایش 60 درصدی حداقل حقوق در 1401 | حداقل حقوق بازنشستگان اعلام شد

میزان حداقل حقوق شاغلان و کارکنان و حداقل حقوق بازنشستگان در سال 1401 اعلام شد.

افزایش 60 درصدی حداقل حقوق در 1401 | حداقل حقوق بازنشستگان اعلام شد

حمید رضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به این‌که ان‌شاءالله با هماهنگی و همکاری مدیران و نمایندگان استان شاهد گام های بلندی در توسعه استان همدان خواهیم بود، اظهار کرد: روند توسعه فعلی استان همدان روند خوبی است و به دور از حاشیه باید برای رضایتمندی مردم تلاش کنیم و رضایتمندی مردم به معنای حفظ اصل و کلیت نظام است.

بیشتر بخوانید: حداکثر حقوق کارکنان در سال آینده ۷ برابر حداقل حقوق خواهد بود | تعیین منابع برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۱

وی افزود: هر آن‌چه استاندار مورد سیاست‌گذاری قرار دهد از آن پیروی می‌کنیم؛ استاندار رئیس جمهور استان است و همه ما مکلف هستیم به او کمک کنیم و نباید کسی در کار استاندار دخالت کنند.

حاجی بابایی در ادامه خاطرنشان کرد: نمایندگان در انتصابات مدیران کل استان‌ها مشورت می‌دهند اما در نهایت با نظر استاندار انتخاب می‌شوند. من به شخصه هیچ توصیه و دخالتی در این امور نداشتم؛ تاکید می‌کنم صرفاً در پیشنهاد و مشاوره‌ها اظهار نظر کرده‌ایم و و هیج دخالتی در انتصابات استان نداشتیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که به فضل الهی یکی از کم حاشیه ترین و سخت ترین بودجه‌هایی که در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم را برای امور تخصیص دادیم، مطرح کرد: حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۶۰ درصد افزایش می‌یابد و بر همین اساس حداقل حقوق شاغلان و کارکنان در سال آینده پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگان نیز پنج میلیون تومان خواهد بود.

وی یادآور شد: کمترین رقم در میان حقوق های پایین ۶۰ درصد و بالاترین رقم در میان حقوق های بالا ۱۰ درصد خواهد بود که در بحث بودجه با افزایش روبرو خواهد شد.

حاجی بابایی اضافه کرد: اعتبارات مهمی در بودجه ۱۴۰۱ برای حوزه مسکن در نظر گرفته‌ شده زیرا مبحث مسکن مهم ترین مسئله کشور در بحث بودجه سال ۱۴۰۱ است؛ بودجه ۱۴۰۱ یکی از پر امیدترین بودجه‌های تدوین شده برای مردم و هم‌چنین حوزه‌های تولیدی و اشتغال در اصناف گوناگون خواهد بود.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: برای نخستین بار ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در صندوق‌های استانی در نظر گرفته شده که برای هر استان مبلغ سه هزار میلیارد تومان محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار، تبصره ۱۶ استانی شد که بر اساس آن ۳۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها اختصاص می‌یابد؛ تسهیلاتی در حوزه ازدواج، مسکن و وام های کوچک به مردم و جوانان پرداخت می‌شود.

حاجی بابایی با اشاره به این‌که در سال آینده حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای رتبه بنده معلمان نیز اختصاص داده شده است، ابراز امیدواری کرد: در سال آینده هیچ فردی کمتر از پنج میلیون تومان حقوق دریافت نمی‌کند.

وی اظهار کرد: برای سال آینده مبلغی در حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید نهاده‌های دامی تخصیص داده شده است که گامی مهم و موثر محسوب خواهد شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با موضوعات فرهنگی بودجه سال آینده نیز خاطرنشان کرد: به فرهنگ و هنر در بودجه سال آینده توجه بسیاری شده؛ ۷۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۲ سریال حضرت موسی و سلمان فارسی اختصاص داده‌ایم.

وی در پایان گفت: برای اولین بار حاشیه شهرها جزو مناطق محروم قرار می‌گیرند و برای آن‌ها بودجه‌هایی تخصیص داده خواهد شد و امیدواریم با توجه به این عملکردها رضایت‌مندی مردم از نظام جمهوری اسلامی بالاتر برود؛ نجیب ترین مردم جهان را داریم و اگر مسئولان ماری انجام دهند مردم به سرعت متوجه اقدامات آن جنابان خواهد شد./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 8795

ارسال نظر