آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم داد

وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه‌های مهمی صادر کرد.

آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم داد

وزارت آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم صادر کرد. وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای، جزئیات و نحوه دریافت وجه از والدین در مدارس را اعلام کرد. وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه جدیدی، قیمت کتب درسی و نحوه ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان را اعلام کرد. وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ دیگری از آغاز غربالگری دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی خبر داد. آخرین اخبار و اطلاعیه‌های وزارت آموزش و پرورش را می‌توانید در ادامه بخوانید.

بیشتر بخوانید: بخشنامه جدید و مهم سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ شد

بیشتر بخوانید: وزارت آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم داد

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره قیمت کتاب‌های درسی

ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای دانش‌آموزان میان پایه از نهم اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۶ خردادماه ادامه دارد و قیمت کتاب‌های درسی به طور متوسطه ۳۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: جنجال جدید در وزارت آموزش و پرورش | پیمانکاران شکایت کردند

ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای دانش‌آموزان میان پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، پایه‌های هشتم و نهم دوره متوسطه اول و پایه‌های یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم؛ از نهم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۲۶ خرداد ماه ادامه دارد.

همچنین ثبت سفارش پایه‌های ورودی (اول ابتدایی، هفتم و دهم) از پنجم تیرماه آغاز می‌شود؛ البته آن افرادی که بنا به دلایلی نیاز به اصلاح و ویرایش اطلاعات ثبت شده دارند می‌توانند از ۱۸ تیرماه اقدام کنند و تا ۱۸ شهریور ادامه دارد.

کتاب‌ها اواخر مرداد ماه به استان‌ها و مناطق ارسال می‌شود و از ابتدای شهریور ماه در اختیار مدارس جهت توزیع قرار خواهد گرفت. همانند سنوات قبل توزیع تعدای از کتاب‌ها و بسته‌های آموزشی در برخی مناطق محروم به صورت رایگان و در برخی مناطق به صورت نیم بهاء خواهد بود.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی https:// my.gov.ir؛ پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی https:// my.medu.ir و یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می‌شود.

با توجه به تأکید رئیس جمهور مبنی بر نظارت روی قیمت تمام شده کتاب‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و دیگر نهادهای دخیل، میانگین افزایش قیمت کتاب‌های درسی به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد در حالی‌که با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و بودجه مصوب سال گذشته افزایش حدود ۸۵ درصدی تصور می‌شد.

در سال جاری حدود ۷۰ درصد کاغذ استفاده شده در کتاب‌ها و ۱۰۰ درصد مقوای جلد کتاب‌های درسی از تولیدات داخلی تهیه و آماده‌سازی شده است.  

طبق اعلام سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ نیز به این شرح است:

پایه اول ابتدایی: ۴۷ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۱ هزار تومان)

پایه دوم ابتدایی: ۵۲ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه سوم ابتدایی: ۵۸ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه چهارم ابتدایی: ۵۸ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه پنجم ابتدایی: ۵۸ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه ششم ابتدایی: ۶۹ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۶ هزار تومان)

*قیمت کتاب‌های درسی دوره متوسطه اول

پایه هفتم (دختران) : ۱۱۶ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه هفتم (پسران) : ۱۱۴ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه هشتم (دختران) : ۹۸ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۳ هزار تومان)

پایه هشتم (پسران) : ۱۰۰ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه نهم: ۱۰۴ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان)

*قیمت کتاب‌های درسی دوره متوسطه دوم

پایه دهم تجربی: ۱۳۱ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۳۱ هزار  تومان)

پایه دهم ریاضی: ۱۳۲ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۳۱ هزار تومان)

پایه دهم انسانی: ۱۲۴ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه یازدهم تجربی: ۱۳۴ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۳۲ هزار  تومان)

پایه یازدهم ریاضی: ۱۴۰ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان)

پایه یازدهم انسانی: ۱۲۲ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۹ هزار  تومان)

پایه دوازدهم تجربی: ۱۰۲ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۴ هزار  تومان)

پایه دوازدهم ریاضی: ۱۰۸ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۵ هزار تومان)

پایه دوازدهم انسانی: ۱۱۰ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۶ هزار تومان)

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره غربالگری دانش‌آموزان

اداره‌کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز اجرای غربالگری دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در اردیبهشت و خردادماه خبر داد.

در این اطلاعیه خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها آمده است که «به منظور اجرای غربالگری دانش‌آموزان در مقاطع سه‌گانه تحصیلی و شناسایی دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره، جدول زمانبندی اجرای غربالگری در سامانه نماد ارسال می‌شود. پس از اجرای آزمون‌های غربالگری و شناسایی دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات تخصصی راهنمایی و مشاوره، در فصل تابستان خدمات تخصصیِ حمایتی – درمانی در مراکز مشاوره آموزش و پرورش به آنان ارائه خواهد شد. ضمنا بستر اجرای غربالگری my.medu.ir (سامانه نماد) است.»

در همین راستا، باقرزاده، معاون پرورشی و وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این باره گفته است: نظام مراقب اجتماعی دانش آموزان (نماد) با غربالگری دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به‌صورت سامانه‌ای آغاز شد. در مرحله نخست، پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان غربال می‌شوند. غربالگری در پایه‌های سوم و ششم ابتدایی، هفتم و هشتم متوسطه اول، دهم و یازدهم متوسطه دوم با استفاده از آزمون‌های غربالگری و سلامت روان انجام خواهد شد. 

به گفته وی پس از شناسایی دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات، ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به آنان در مراکز مشاوره آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. امروزه با توجه به هجوم آسیب‌های اجتماعی، شناسایی به‌موقع کودکان ونوجوانانی که نیازمند کمک هستند، بسیار دارای اهمیت است. از این رو کمک به اجرای مطلوب فرایند غربالگری و همکاری تمامی حوزه‌های وزارت آموزش و پرورش در دستیابی به اهداف مهم این کار، ضرورتی غیر قابل انکار است. 

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره دریافت وجه از والدین در مدارس

در اطلاعیه دیگر وزارت آموزش و پرورش آمده است:

«به موجب دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، اخذ هرگونه وجه به استثنای وجوه مربوط به «بیمه دانش‌آموزی»، هزینه «کتب درسی» و «لباس کار» در هنرستان‌ها، خارج از ضوابط این آئین‌نامه، توسط مدیران مدارس ممنوع است.

مقررات مالی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به این شرح است:

۱- به استناد ماده ۱۳۳ آئین‌نامه اجرایی مدارس، در مدارس دولتی اخذ هرگونه وجه به‌استثنای وجوه مربوط به بیمه دانش‌آموزی و هزینه کتب درسی و لباس کار در هنرستان‌ها، خارج از ضوابط این آئین‌نامه، توسط مدیران مدارس ممنوع است. دریافت یا اعطای کمک‌های داوطلبانه مردمی در خارج از فصل ثبت‌نام مدرسه، بلامانع است.

- نرخ بیمه حوادث و مازاد درمان دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، به‌صورت علی‌الحساب و بر اساس نرخ سال گذشته است.

- مطابق شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به شماره ۱۰۱/۴۷۱ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۶، بهای کتاب‌های درسی برای ثبت سفارش گروهی صرفاً بر اساس قیمت‌های ثبت‌شده در پشت جلد کتاب (ثبت‌شده در سامانه مربوط) بوده و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع است.

- اطلاع‌رسانی نرخ بیمه حوادث و کتب درسی و نصب جدول مبالغ موردنظر در محل ثبت‌نام الزامی است.

- دریافت وجوه مربوط به سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزان، کمک‌های مردمی و فعالیت‌های فوق‌برنامه با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه و با رعایت سایر قوانین و مقررات، صرفاً بعد از شروع سال تحصیلی امکان‌پذیر خواهد بود.

- دریافت هرگونه وجه مجاز صرفاً از طریق دستگاه کارت‌خوان یا واریز به شماره کارت مجازی یا حساب‌جاری با پیش‌شماره ۴۱۵ به نام مدرسه مجاز است و درصورتی‌که مدیر مدرسه مجبور به دریافت چک از والدین شود مقابل عبارت «در وجه…» شماره‌حساب جاری مدرسه و نام مدرسه قید گردد تا وجوه مستقیماً به‌حساب مجاز مدرسه واریز شود. دریافت وجه نقد و دریافت چک در وجه حامل ممنوع است.

۲- مدارس هیئت‌امنایی از نوع مدارس دولتی محسوب می‌شود و دریافت هرگونه وجه (به‌جز وجوه مربوط به بیمه حوادث دانش‌آموزی و کتاب‌های درسی) در زمان ثبت‌نام در این مدارس مجاز نیست.

ضمناً در خصوص دریافت هزینه‌های خدمات آموزشی و پرورشی فوق‌برنامه این مدارس که به تصویب شورای آموزش و پرورش رسیده است با رعایت دقیق مقررات پس از شروع سال تحصیلی اقدام لازم به عمل آید.

۳- به استناد بخشنامه شماره ۶۱۲۹۸ مورخ ۱۳۹۷/۰۴/۱۱ برقراری هرگونه رابطه مالی مدارس با مؤسسات در خصوص برگزاری آزمون و کتاب‌های کمک‌درسی ممنوع است.

۴ - فرایند استفاده از خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزان متعاقباً از طرف دفتر انجمن اولیا و مربیان ارسال خواهد شد.

- دریافت هرگونه وجه بابت سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان از طرف مدیران مدارس تا زمان تعیین تکلیف نهایی وضعیت خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزی ممنوع است.

- مدیران مدارس استفاده کننده از سرویس روستا مرکزی (دولتی) موظف‌اند هنگام ثبت‌نام مشخصات دانش‌آموزان استفاده کننده از این نوع سرویس را در محل تعبیه شده در سامانه سیدا ثبت کنند تا توسط اداره منطقه تأیید شود.

- با توجه به اینکه در سال‌های اخیر بیشترین سوانح، تصادفات و آسیب به دانش‌آموزان در حوزه مدارس روستایی اتفاق افتاده است، مدیران این مدارس با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان مدرسه و اداره آموزش و پرورش منطقه نسبت به پیش‌بینی خدمات ایمن و سلامت‌محور برای دانش‌آموزان اقدام کنند و هرگونه استفاده از خودروهای غیرمجاز و شخصی تهدیدکننده امنیت و سلامت دانش‌آموزان توسط والدین را به اداره آموزش و پرورش منطقه خود گزارش کنند.

۵- مدیران مدارس مجاز به عقد هیچ‌گونه قراردادی با تولیدکنندگان لباس فرم دانش‌آموزی نیستند.

فرایند نحوه تهیه لباس فرم دانش‌آموزان پس از تعیین تکلیف نهایی از طرف دفتر انجمن اولیا و مربیان ارسال خواهد شد.

- به جهت عدم تحمیل هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها، مدیران مدارس تدبیری اتخاذ کنند که دانش‌آموزان بتوانند از لباس سالم و قابل‌استفاده سال‌های پیش استفاده کرده و والدین در صورت تمایل با رعایت رنگ و مدل مصوبه مدرسه می‌توانند خود نسبت به دوخت و تهیه لباس فرزندشان اقدام کنند.»

دیگر رسانه ها

کدخبر: 86058

  • شما گفتید مدارس هم رعایت کردند،مدارس اصفهان تا پول نگیرن کارنامه نمیدن و مرتبأ پیام میدن واسهٔ شهریه به اداره آموزش و پرورش هم میگیم فقط کار مدارس توجیه میکنن

  • ناشناس

    آگه معلم آزاد بگیریم حزینش کمتر میفته تا برن مدرسه واقعا هر نهادی برای خودش مردم را تا میمونه غارت میکنه

  • ناشناس

    زمان شاه نه پول کتاب ونه ثبت نام میگرفتن تازه به خانواده‌ایی که ظیعیف بودن. لباس کفش هدیه میدادن الان مدارسها کاسه گدایی بدست گرفتن

  • حسین

    همه جا رایگان است اینجا چرا پولی مگر ملت خق ندارد همه چیز شده پولی اموزش رایگان درقانون خاک گرفت این اب وخاک را یک مشت بیگانه ازما پاک گرفت ما مگر کجایی ام وه باما این طوری رفتارمیکنی همین معلمان امروز دیروز روی مین پریدن پرپر شدن در این خاک کشور باجان خریدن انوقت شما صاحبش شدین برای ما میبافین میدوزین میبرین تمام فرزندانتان درانسوی مرزها با پول ملت حال میکنند حالها انوقت من به نوشت افزار بچه ام داغون شدم درکوچه بارارها از سطل زباله دنبال قلم وکاغذ میگردم اخر ندانستم که من کجایی هستم ای صف اولی ها پیش خدا روسیاه میگردین شک نکن چون نداریم از دستتان هیچ رفاه

  • حسین

    چخبره هروز اطلاعیه میدین توقعات رو بیارین پایین

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید سوالی خدمت ریس آموزش وپرورش دارم من سه تا فرزند عین سه تاشون هم بیمه شدند شما بیمه رو میگیرید دریغ از یک دونه چسب زخم اصلا به چه درد میخوره این بیمه ممنون پاسخ بدید

  • خزایی

    سلام.دخترم کلاس اول ابتدایی هست تو شهرک مرتضی گرد هستیم مدیر اعلام کرده تا ۴۰۰هزارتومن کمک به مدرسه ندیم از بچه ها امتحان آخرترم نمیگیره!توروخدا رسیدگی کنین

  • کاربر

    سلام در ارومیه در حاشیه شهر از ما برای کتاب پایه هشتم 250000تومن وبرای پایه ششم 150000تومن گرفته شده چرا آموزش وپرورش جوابگو نیس وگفتند فقط نقدی میگیریم اونم توی مدرسه دولتی پس قوانین این دولت کجاس اگر قانونی هس چرا اجرا نمیشه

  • موسوی

    با سلام. نکته اینجاست که هرساله وزارت خانه با صدور بخشنامه برای مدیران مدارس خط و نشان میکشد ولی عملا مدیران راه خود را رفته و به ریش وزارت خانه و از آن بالاتر هم میخندند!!!حکایت بسیار زیبایی است!!!

  • حسین

    چرا آموزس وپرورش در مورد مدارس غیر دولتی ( غیر انتفاعی ) چیزی نمی گن وهیچ گونه نظارتی بر این مدارس نیست که هر چقدر دلشون بخواد از مردم شهریه می گیرن به نظر بنده آموزش وپرورش بجای اینکه از اولیاء حمایت کنن بیشتر از مدارس غیر دولتی حمایت می کنن وهر ساله ملغ قابل توجهی به شهریه ها اضافه می کنن مگه یک کارمند چقدر حقوق می گیره که این همه به شهریه ها اضافه میکن یک کارمند ۲۰درصد به حقوقش اضافه میشه که ۲ الی ۳ میلیون افرایش حقوقش هست و آموزش پرورش برچه اساسی شهریه هارا به یکباره ۲۰ میلیون افزایش میده لطفا یک کم مردم در این شرایط تورم درک کنید ویکم انصاف به خرج بدید وحقوق کارمند را با حقوق خودتون مقایسه نکنید وفقط به فکر سود مدارس غیر انتفاعی نباشید

  • میرهادی رشید احمدی

    عجب صبری خدا دارد..

  • دوستدار

    در رابطه با افزایش ۱۰۰ تا ۱۲۵ درصد شهریه مدارس غیر انتفاعی چرا چیزی نمیگن ،

  • ناشناس

    پس قانون آموزش رایگان برای همه چی شد،یا از قانون فقط مسولان حجاب رو بلدن چون هم رایگان و بی هزینه هست و هم مسولان سرگرم میشن نه که کلا از مملکت داری هیچی بلد نیستن

  • ناشناس

    از آموزش رایگان و تهیه رایگان رسیدیم به مدرسه چند میلیون غیرانتفاعی و پولی دولتی . بعد وزیر میاد میگه آموزش رایگان است ،

  • ناشناس

    غیر از کتاب پول دیگه ای از ما گرفتن برای صرف مخارج مدرسه‌ هیت امنایی است

  • ناشناس

    مدرسه شیخ الاسلامی

  • ناهید طالبی

    پایه ساخت هر مملکتی آموزش و پرورش اون کشوره
    یعنی واقعا دلم برای بچه های خودمون میسوزه
    ای کاش میشد همه چیو صفر کرد و از،نو ساخت

  • زهرا

    بسه دیگه بابا با قوانین چند هزار سال پیش که نمیشه مدارس دولتی خیلی خوب داشت خوب یک حساب ملی برای هر مدرسه وجود داشته مردم چه خیر چه برای بچه خودشون پول به حساب مدرسه بریزن و خیلی شفاف هم برای همون مدرسه با استاندارد آموزشی و ورزشی و پرورشی خرج بشه

  • فاطمه

    من دخترم تو بلوار توس توس ۹۵ مدرسه شهید ذوقی درس میخونه گفتن باید ۲۰۰ هذینه کتاب بدم و ۲۰ هذینه هوشمند چرا مگه مدرسه ولتی نیست خانوم خوشدل میگه ما پول اب و برق و خرابی کولر رو از شما میگیریم چرا رسیدگی نمیکنید

  • رضا

    بهم گفتن برو همون جای که این چرندیات رو گفتن بچه‌ات رو ثبت نام کن مدارس شیراز خیابان پودنک

  • Afsoun hajivandi

    اگر راست میگین پس پیگیری کنید مدارس دولتی شهریه میگیرن و از طرفی مد شده یکی از مادر دانش آموزان هم میشه نماینده ی کلاس اون هم مدام تو گروه اولیاء هفته ایی یکبار پول میگیره پول تنخواه و ...والا بخدا دیگه خسته شدیم و متاسفانه کو گوش شنواااا

  • مریم

    راستش من ترجیح میدم با این اوضاع اقتصادیم بچم نره مدرسه از الان میترسم پاش به مدرسه باز بشه و غارت جیب من هم باز بشه به کی بگیم نداریم مگه چقدر به یه کارگر حقوق میدن من با دوتا بچه از کجا بیارم این همه هزینه رو فقط دروغ یه سنجش ثبت نام کردم شصت تومن گرفته عکسی که عمرا هیچ وقت استفاده کنن از ما میخوان اونم صد تومن لباس سیصد تومن کمک به مدرسه دویست تومن کتاب صد تومن کیف و کفش و دفتر و مداد هم که سر به فلک میکشه منه کارگر ندارم والا ندارم بچم بیسواد بمونه بهتره

  • ر، د

    باسلام، ما توی شهرک صنعتی کمرد زندگی می کنیم، یک مدرسه ابتدایی ایجا است، که مامان آن را بنام مدرسه زور گیرها می‌شناسیم جرات نمی کنیم ا ز دور بره مدرسه رد بشیم، چون به محض رویت شدن اولیا مدیر خفت مي کنه و پول میگیره، تو راخدا این درسته تو این مملکت

  • ناشناس

    سلام وخسته نباشید دارم خدمت معلمین عزیز که برا روز معلم بچه ها رو مجبور میکنن که باید برا روز معلم برا معلم آقا کت و شلوار و برا معلم خانم چادر و انگشتر طلا خرید بشه وباید پولشو بچه‌ها بدن ،قدیم که اینطوری نبود برا روز معلم نهایت یک شاخه گل میبردن واقعا که همه چی عوض شده دست مریزاد ایولله

  • ناشناس

    مسئولین محترم لطف کنید یه نظارتی هم به مدارس تیزهوشان داشته باشید واینکه چرا باید اینقدر شهریه این مدارس بالا باشد

  • یک شهروند بازنشسته از استان اصفهان

    سلام ایا معلمان باز نشسته هم می توانند از کار ت اعتباری توانا استفاده کنند؟؟؟؟؟؟؟ با تشکر

  • Emcee flapchunks the 3rd

    سلام وقت بخیر
    برای ثبت نام آزمون نمونه دولتی تمدید مهلت ثبت نام میزنن؟
    من جا موندم از ثبت نام
    اگه کسی میدونه ممنون میشم بگید

ارسال نظر