خبر مهم آموزش و پرورش دزفول

مدیر آموزش و پرورش دزفول از تبدیل دبیرستان‌های دزفول به هنرستان خبر داد.

خبر مهم آموزش و پرورش دزفول

مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: در راستای ایجاد مهارت و کارآفرینی و مسیریابی صحیح دانش آموزان برای آینده شغلی تبدیل دبیرستان‌های دزفول به هنرستان در دستور کار این اداره است.

امیر ظاهر طحان، مدیر آموزش و پرورش دزفول در آیین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان دزفول که در سالن اجتماعات ایثار اداره آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا فشارهای زیادی به مجموعه فرهنگیان وارد شد و متولیان امر تعلیم و تربیت دچار کسالت روحی شده بودند چرا که مدارس بدون حضور دانش‌آموز لطفی نداشت.

طحان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۹ معلم دزفولی که بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس در این شهرستان، افزود: شهرستان دزفول در دوران دفاع مقدس ۸۰ شهید فرهنگی را به اسلام و انقلاب تقدیم کرد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به حضوری شدن مدارس پس از پایان کرونا، تصریح کرد: دشمن پس از کرونا سکوت نکرد و در سه ماه نخست سال تحصیلی با ایجاد ناآرامی‌ها موجب اخلال در روند تحصیل شد و این دسیسه جدید باز هم امر تعلیم و تربیت را با دشواری مواجه کرد.

ظاهر طحان ادامه داد: ناآرامی‌ها با همت سپاه، بسیج، ناجا و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به پایان رسید اما دشمن در یک دسیسه جدید، مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان را پیش کشید.

او بیان کرد: فرهنگیان پس از ایام سخت کرونا همچنان در شرایط ناآرامی به‌سر بردند اما همچون دوران دفاع مقدس پای کار بودند و با تلاش‌های جهادی و حضور جانانه بازهم نقشه‌های دشمن را خنثی کردند.

ظاهر طحان به بیان بخشی از موفقیت‌های اداره آموزش و پرورش دزفول در سال گذشته و سال جاری پرداخت و عنوان کرد: کسب رتبه برتر کشوری در رشته زیست شناسی توسط دانش آموزان و معلم دوره متوسطه دوم، کسب رتبه برتر الگوهای برتر تدریس توسط معلم دزفولی در مسابقات کشوری، کسب مقام اول تا پنجم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی کشور توسط دبیرستان‌های دزفول و کسب رتبه برتر در مسابقات حافظ خوانی توسط دانش‌آموز دزفولی از جمله این موفقیت‌ها بود.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به کسب رتبه برتر در زمینه رشد نمرات آزمون‌های کتبی و نهایی توسط مدارس شاهد دزفول از بین تمام مدارس دبیرستان شاهد سراسر کشور، افزود: در سال گذشته ششمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش‌آموزان نخبه سراسر کشور به میزبانی دزفول برگزار شد که برکات فراوانی برای شهرستان داشت.

ظاهر طحان همچنین از کسب رتبه اول شورای آموزش و پرورش دزفول در بین شوراهای استان خوزستان خبر داد و تصریح کرد: کسب رتبه نخست در اولین جشنواره پایان نامه نویسی، کسب رتبه اول پژوهش در استان خوزستان، برگزاری اجلاس تخصصی نماز در دزفول و کسب رتبه نخست کنکور سراسری رشته ریاضی در استان خوزستان از دیگر موفقیت‌های اداره آموزش و پرورش دزفول بود.

او با اشاره به توسعه کمی و کیفی رشته‌های فنی و کار و دانش در دزفول، بیان کرد: در این راستا سه دبیرستان به رشته‌های فنی و کار و دانش در شهرستان دزفول اضافه شد.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه تبدیل دبیرستان‌ها به هنرستان در دستور کار این اداره است، یادآور شد: توسعه کمی و کیفی هنرستان کشاورزی دزفول از دیگر برنامه‌های در دستور کار این اداره است.

ظاهر طحان با قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه فرهنگیان دزفول، گفت: در استان خوزستان ۲ دبیرستان علوم انسانی و فرهنگ وجود دارد که هر ۲ دبیرستان شامل دبیرستان دخترانه و دبیرستان پسرانه فرهنگ در دزفول هستند.

در این آیین که به مناسبت گرامیداشت روز معلم برگزار شد از معلمان نمونه استانی و شهرستانی آموزش و پرورش دزفول در بخش خانم‌ها و آقایان تجلیل شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 86407

ارسال نظر