هشدار مهم به تهرانی‌ها | سرما و طوفان در راه است

هواشناسی تهران نسبت به کاهش دما و سرما، طوفان و ورزش باد شدید هشدار داد.

هشدار مهم به تهرانی‌ها | سرما و طوفان در راه است

مدیرکل هواشناسی استان تهران از روند کاهشی دما در استان تهران طی سه روز آینده خبر داد و گفت: احتمال بارش در این استان طی سه‌شنبه یا چهارشنبه وجود دارد.

مازیار غلامی، مدیرکل هواشناسی استان تهران در خصوص وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده اظهار داشت: طی سه روز آینده در بعدازظهرها، شاهد وزش باد شدید و موقتی و گرد و خاک در استان تهران خواهیم بود.

غلامی افزود: احتمال بارندگی در تهران در پی ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای سه‌شنبه یا چهارشنبه وجود دارد و همراه با این بارش، شاهد وزش باد شدید نیز خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: همچنین طی سه روز آینده شاهد روند کاهشی دما در استان تهران خواهیم بود.

هشدار هواشناسی درباره ورود سامانه بارشی جدید به تهران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در برخی استان‌ها و ورود سامانه بارشی از غرب کشور خبر داد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۸ اردیبهشت) در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: در شمال غرب، غرب و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز تا سه روز آینده وزش باد پدیده حاکم است. گاهی وزش باد شدید در این مناطق باعث خیزش گردوخاک نیز می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (‌۱۹ اردیبهشت) نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و رگبار باران با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و روز  چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ اردیبهشت) اهواز با دمای ۴۱ و ۴۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین، و شهر کرد با دمای ۲ و ۵ درجه سانتیگراد، خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 86063

ارسال نظر