چند درصد از معلمان از طرح رتبه بندی رضایت دارند؟

وزارت آموزش و پرورش وعده داده است که نتایج طرح رتبه بندی معلمان قرار است تا پایان اردیبهشت 1402 اعلام شود. طرحی که بر اساس آن برخی از معلمان از جایگاه خود تنزل یافته و شغل خود را از دست می‌دهند. این درحالی است که به گفته یکی از نمایندگان مجلس 70 درصد معلمان از رتبه بندی خود رضایت دارند. آیا واقعا این آمار صحت دارد؟

چند درصد از معلمان از طرح رتبه بندی رضایت دارند؟

وزارت آموزش و پرورش وعده داده است که نتایج طرح رتبه بندی معلمان قرار است تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام شود. طرحی که بر اساس آن برخی از معلمان از جایگاه خود تنزل یافته و شغل خود را از دست می‌دهند. این درحالی است که به گفته یکی از نمایندگان مجلس ۷۰ درصد معلمان از رتبه بندی خود رضایت دارند. آیا واقعا این آمار صحت دارد؟

یکی از اعضا کمیسیون آموزش مجلس یازدهم درباره رتبه بندی معلمان اعلام کرد که ۷۰ درصد معلمان از این طرح رضایت دارند و تنها بخشی از این افراد به رتبه خود اعتراض کرده‌اند.

مهدی روشنفکر در آیین گرامیداشت روز معلم در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: طرح رتبه بندی فرهنگیان ۲۷ بار چکش‌کاری شده و ۳۸ هزار میلیارد تومان در مجلس برای رتبه‌بندی اعلام کردند اما تاکنون برای این موضوع بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی بدون اشاره به نحوه چگونگی سنجش و اندازه گیری رضایت مندی و نارضایتی فرهنگیان از طرح رتبه بندی، خاطر نشان کرد: برخی از معلمان و فرهنگیان در این روزها نسبت به رتبه‌بندی معترض هستند و از ۱۲ سال پیش این موضوع در پیشنهادات دولت به مجلس مطرح بود.

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس یازدهم، دلیل اجرایی نشدن طرح رتبه بندی فرهنگیان در این سالها را دشوار بودن طرح در اجرا دانست و یادآور شد: برای اجرایی شدن این طرح مهم، شاهد همکاری خوبی بین مجلس و دولت هستیم.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85824

ارسال نظر