احتمال زلزله در تهران جدی‌تر شد؟ | مردم هوشیار باشند

رییس مرکز زلزله وزارت راه و شهرسازی گفت: هر چند نمی‌توان با قطعیت در این باره اظهار نظر کرد اما با توجه به گسل ملارد، احتمال وقوع زلزله بزرگ‌تر پایین‌تر است.

احتمال زلزله در تهران جدی‌تر شد؟ | مردم هوشیار باشند

رییس مرکز زلزله وزارت راه و شهرسازی گفت: هر چند نمی‌توان با قطعیت در این باره اظهار نظر کرد اما با توجه به گسل ملارد، احتمال وقوع زلزله بزرگ‌تر پایین‌تر است

علی بیت‌الهی  درباره وقوع زلزله ٣.٩ ریشتری ملارد و احتمال وقوع زلزله بزرگتر، اظهار داشت: امروز ساعت ١٠ و ٢٨ دقیقه صبح در ملارد زلزله‌ای با بزرگی ٣.٩ ریشتر رخ داد که می‌توان گفت این زمین لرزه در همان نقطه وقوع زلزله ۵.٢ ریشتری ٢٩ آذر ماه سال ١٣٩۶ رخ داد که در تهران هم احساس شد. 

وی ادامه داد: به نظر من و با توجه به زلزله‌هایی که در دستگاه ثبت شده گسل‌های موجود در این منطقه توان لرزه‌زایی بزرگی ندارند و با طول گسل های موجود احتمال وقوع زلزله مخرب و سهمگین وجود ندارد. البته نمی‌توان در این باره با قطعیت اظهار نظر کرد اما می‌توان پیش بینی کرد که احتمال وقوع زلزله بزرگ‌تر پایین است. 

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه و شهرسازی تاکید کرد: به طور قطع با توجه به گسل‌های متعدد در این منطقه و مجاورت آن با کرج و فاصله ٣٠ کیلومتری شمال این گسل، مجاورت آن با مناطقی مانند اندیشه و شهریار و تمرکز جمعیتی در این محدوده‌ها لازم است که مردم هوشیار باشند. 

بیت‌الهی گفت: البته پایش و رصدها پس از یک ساعت وقوع این زلزله نشان می‌دهد رخ داد دیگری در این منطقه ثبت نشده است اما همچنان مردم باید هوشیار باشند

منبع ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85574

ارسال نظر