این هشدار پلیس را جدی بگیرید!

یک مقام انتظامی پلیس ضمن هشدار جدی به شهروندان تاکید کرد: با توجه به افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی، شهروندان باید توجه کنند که برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابر بانک و یا فعال‌سازی برنامه‌های بانکی و ارسال اطلاعات محرمانه کارت بانکی و کدهای دریافتی از طریق پیامک نیست.

این هشدار پلیس را جدی بگیرید!

رئیس پلیس فتای استان گلستان از افزایش سوءاستفاده کلاهبرداران با عناوین برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی خبر داد و گفت: کاربران از ارائه هرگونه اطلاعات مالی و بانکی شخصی به افراد غیرخودداری کنند.

سرهنگ سعید تجری، رئیس پلیس فتای استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همه روزه تکنولوژی با هدف تأمین آسایش و آرامش بشر در حال تغییر، پیشرفت و بروزرسانی است که این اتفاق از بدو خلقت انسان تاکنون تداوم دارد.

رئیس پلیس فتای استان گلستان با بیان اینکه در کنار این تغییر تعدادی افراد سودجو با استفاده از عدم آگاهی افراد اقدام به سوءاستفاده و کلاهبردی می‌کنند، ادامه داد: آنچه که طی چند سال اخیر در سطح کشور و استان گلستان شاهد آن هستیم سوءاستفاده کلاهبرداران از عناوین برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی به سبک و سیاق مختلف است.

رئیس پلیس فتا گلستان با تشریح نوع کلاهبردی از این طریق تاکید کرد: مجرمان سایبری ابتدا با عناوینی مانند اینکه «شما برنده قرعه‌کشی بانک‌ها و مؤسسات مالی، مسابقات رادیویی و تلویزیونی، سفر به زیارت اماکن مقدس شده‌اید» اقدام به فریب شهروندان می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه این افراد پس از جلب اعتماد طعمه های خود، حساب آنها را خالی می‌کنند، افزود: کلاهبرداران پس از جلب اعتماد شهروندان از طریق مهندسی اجتماعی، کد ارسالی به شماره تماس آنها را دریافت و پس از فعال نمودن اپلیکیشن‌های بانکی به حساب آنها دسترسی پیدا کرده و اقدام به انتقال غیرمجاز وجوه به صورت اینترنتی می‌کنند.

این مقام انتظامی ضمن هشدار جدی به شهروندان در این خصوص تصریح کرد: با توجه به افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی، شهروندان باید توجه کنند که برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابر بانک و یا فعال‌سازی برنامه‌های بانکی و ارسال اطلاعات محرمانه کارت بانکی و کدهای دریافتی از طریق پیامک نیست و این‌گونه تماس‌ها قطعاً کلاهبرداری است.

وی با اشاره به اینکه کاربران جهت جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری باید از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره‌حساب، شماره کارت و اعلام رمز آنها به افراد غیر خودداری کنند، اضافه کرد: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری، پل ارتباطی شهروندان با کارشناسان پلیس فتا جهت پاسخگویی به سؤالات و دریافت گزارشات آنها است.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85470

ارسال نظر