افزایش اعتراض‌ها به مبلغ عیدی بازنشستگان | تامین اجتماعی از محل منابع خود، عیدی کارگری به بازنشستگان بپردازد

بازنشستگان کارگری می‌گویند سازمان تامین اجتماعی باید از محل منابع خود، عیدی کارگری به بازنشستگان بپردازد.

افزایش اعتراض‌ها به مبلغ عیدی بازنشستگان | تامین اجتماعی از محل منابع خود، عیدی کارگری به بازنشستگان بپردازد

شامگاه گذشته (بیست و چهارم اسفند) مبلغ عیدی بازنشستگان دولت اعلام شد؛ یک میلیون و ششصد هزار تومان پایه عیدی، ۴۰۰ هزار تومان برای متاهلان و ۱۵۰ هزار تومان برای هر فرزند تحت تکفل. معمولاً سازمان تامین اجتماعی نیز همین مبلغ عیدی کارمندان دولت را به بازنشستگان خود می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره عیدی بازنشستگان | اعتراض به مبلغ عیدی بازنشستگان

علی اکبر عیوضی عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران در این رابطه می‌گوید: انتظار داشتیم رقم عیدی بسیار بالاتر از این ارقام پیشنهاد شود.

او ادامه می‌دهد: معمولاً همین رقم عیدی بازنشستگان دولت به بازنشستگان کارگری نیز پرداخت می‌شود اما بازنشستگان کارگری که بیش از ۶۰ درصد حداقل بگیر هستند و با مستمری‌های ۴ میلیون تومانی زندگی می‌کنند، تمام امیدشان به عیدی پایان سال است؛ انتظار داریم سازمان از محل منابع بیشتر از این ارقام را به مستمری بگیران خود پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه مبلغ یک میلیون و ششصد هزار تومان، حتی یک سوم هزینه‌های شب عید یک خانواده بازنشسته را تامین نمی‌کند، می‌گوید: این مبلغ خرج یک روز مسئولان یا فرزندان آنهاست؛ چطور انتظار دارند یک خانواده بازنشسته با این مبلغ، هزینه‌های شب عید خود را تامین کند؛ آیا مسئولان در جریان افزایش سرسام‌آور هزینه‌های زندگی و بار سنگین تورم نیستند.

به گفته او، بازنشستگان کارگری مدت‌هاست که خواستار پرداخت عیدی بیشتر هستند؛ می‌گویند سازمان تامین اجتماعی باید از محل منابع خود، عیدی گارگری به بازنشستگان بپردازد.

عیوضی تاکید می‌کند: ما انتظار داشتیم دولت، اوضاع معیشتی بازنشستگان را درک کند و مبالغ بیشتری برای عیدی پایان سال اعلام نماید./ ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 8538

ارسال نظر