خبر تازه از طرح ساماندهی استخدام کارکنان و تبدیل وضعیت کارگران قراردادی و شرکتی | طرح ساماندهی تا پایان بهار تصویب و پیمانکاران حذف می‌شوند؟

نمایندگان مجلس قول دادند بعد از پایان هفته، طرح ساماندهی استخدام کارکنان در صحن علنی مطرح شده و سپس به سرعت به شورای نگهبان ارسال شود.

خبر تازه از طرح ساماندهی استخدام کارکنان و تبدیل وضعیت کارگران قراردادی و شرکتی | طرح ساماندهی تا پایان بهار تصویب و پیمانکاران حذف می‌شوند؟

نمایندگان مجلس قول دادند که طرح ساماندهی استخدام کارکنان در صحن علنی مطرح شده و سپس به سرعت به شورای نگهبان ارسال شود. میلیون‌ها کارگر شرکتی و قراردادی در سراسر کشور در انتظار تایید نهایی و ابلاغ طرح ساماندهی استخدام کارکنان هستند. فعالان پویش طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت از تعیین تکلیف این طرح در هفته آینده خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: خبر مهم از تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان و اخراج کارگران پیمانکاری | عدم حذف مافیای پیمانکاران و عدالت استخدامی به اعتراضات و اعتصابات کارگری دامن می‌زند

فعالان پویش طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، از تعیین تکلیف طرح در جلسه‌ی هفته‌ی بعدِ کمیسیون اجتماعی مجلس خبر دادند.

این فعالان می‌گویند: بنا بر اظهارات و وعده‌های اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، ابهامات طرح تا اندازه‌ی زیادی رفع شده و قرار است طرح در جلسه‌ی هفته‌ی آینده‌ی کمیسیون تعیین تکلیف شود. نمایندگان قول دادند بعد از پایان هفته، طرح در صحن علنی مطرح و سپس به سرعت به شورای نگهبان ارسال شود.

این کارگران ابراز امیدواری کردند با رفع تمام ابهامات طرح، این بار شورای نگهبان به طرح رای مثبت بدهد و آن را تایید کند تا این طرح قبل از پایان بهار برای اجرا ابلاغ شود؛ میلیون‌ها کارگر شرکتی و قراردادی در سراسر کشور در انتظار تایید نهایی و ابلاغ طرح ساماندهی استخدام هستند.  

یکی از اصلی‌ترین محورهای اعتراضات کارگران پروژه‌ای و پیمانکاری نفت، تصویب نشدن طرح ساماندهی‌ست. طرح ساماندهی با تامین امنیت شغلی، می‌تواند عدالت در پرداخت را محقق سازد؛ اگر این طرح تا امروز به تصویب رسیده بود، نارضایتی کارگران پروژه‌ای تا این اندازه گسترده نمی‌شد.

 در این مقطع زمانی هیچ علاجی جز تصویب و ابلاغ طرح ساماندهی برای رفع تبعیض و برقراری امنیت شغلی کارگران پیمانکاری و پروژه‌ای وجود ندارد. دولت و مجلس با تصویب طرح ساماندهی می‌توانستند هدیه خوبی به کارگران در آستانه‌ی روز جهانی کارگر بدهند که متاسفانه این کار صورت نگرفت.

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85302

  • س

    سلام درود به کارکنان دولت شرکتی های عزیز اگر دولت احمدی‌نژاد بود هممون تبدیل وضعیت می شدیم چون تو پیگیری کردن موضوع خیلی جدی بود. الان که تبدیل وضعیت نمیکنند که هیچ دارند یکی یکی کارکنان دولت را به یک موضوع بی دلیل اخراج میکنند آخه این چه رسمی که شما دولتی ها دارید.

  • فاطمه

    فقط مردم بدبختو سرکار گزاشتن .هدف سرگرم کردنه .الکی مجلس از شورا نگهبان تشکر میکنه شورای نگهبان از مصلحت نظام .همش فیلم. سیاه بازیا هم واسه انتخابات مجلس .وگرنه اخرش تصویب بی تصویب یا اینکه هزارتاتبصره بزنن اخرشم آش و کاسه همونه‌

  • ناشناس

    سلام
    چرا فقط کارگران پیمانکاری و شرکتی شرکت نفت چرا کسی به فکر کارگران شرکتی و پیمانکاری بندرامام خمینی نیست

  • اکبر

    ما یه شرکت تعاونی در برق منطقه ای داشتیم که خودمان سهام دار بودیم وچون سازمانها برای پیش برد و دسترسی به منابع مالی متوصل پیمانکار میشوند پدر مارا در آوردند دو سال قرارداد به پیمانکار دیگر داده میشود و ما را از قرار داد حجمی به روز مزد و بعد به ساعتی تغییر دادن تا بتوانند ما را مثل برده استسمار کنند

  • علیرضا یاربخت

    بشینید تا تصویب شود.اگه شد من مجانی کارمیکنم🤣

  • علیرضا

    این هفته ،هفته بعد،طرح در کمیسیون اجتماعی،طرح درصحن،ارسال به شورای نگهبان،ایرادبه بندها،برگشت وبه همین ترتیب تا پایان دوره مجلس وبعد هم به فراموشی ودرنهایت عدم تصویب به قانون و رد طرح ختم می شه.پس زیاد دلخوش نباشید ما کارگران کوچکترین ارزشی برای مسئولین نداریم.

  • ناشناس

    چرا به فکر اساتید حق التدریس دانشگاهها دوره روزانه نیستید

  • علی

    چرا بفکر قراردادیهای دادگستری که سالهاست در مقطع خدمات هستند ومثل کارگر کارمیکنند نیستند وکسی بفکر تغییر وضعشون نیستند.اگه ازمون ملاک شخصیت وتغییر وضعیت هست خوب ازمونی گرفته شود وافراد خدماتی دادگستری رو یک فکری بحالشون کنید.

  • بنده خدا

    فقط خدا ................از اون بخواه نه از بنده........

  • ناشناس

    امیدواریم هرچه زودتراین طرح اجرایی بشه تادیگه حق هیچ کارگری ضایع نشه...خداقوت

  • مریم اسمعیلی

    وایستید تا تصویب شه.

  • محمد

    تکلیف کارمندان قراردادی چی میشه؟
    کی قراره بی عدالتی و تبعیض در خصوص این گروه از کارمندان به اتمام برسه؟
    صبر و تحمل هم حدی داره

  • برده پیمانکار

    ما کارگران از شورای نگهبان خواهش می کنیم ما بردگان که سالهاست زیر چکمه پیمانکاران قرار داریم به کمک نمایندگان مردم بیاید و ما را آزاد کنید. به والله این آزادی مثل آزادی خرمشهر در تاریخ ماندگار خواهد شد. به والله قسم ما دیگه از دست پیمانکاران خسته شدیم. تا کی اهانت تا کی بی عدالتی تاکی برده داری تاکی تهدید به اخراج تاکی غارت و چپاول حقوق کارگران توسط این غولهای از خدا بی خبر. پدران و نیاکان ما در زمان شاهنشاهان زیر چکمه خوانین زمان شاه بودند و خودمان هم زیر چکمه پیمانکاران قرار داریم محتی جرأت اعتراض را هم نداریم. نه جرائت میکنیم از دور دادن حقوق و بیمه ووووو حرفی بزنیم که هر ماه چند نفر را برای رعب وحشت دوهفته اخراج و بدون حقوق اخراج می کنند. تا کی این ظلم باید ادامه داشته باشد.

  • ابوذرحسینوند

    بنظر من بهتره بیخیال شین این هفته آن هفته وهفته دیگه یاچند هفته بعد دروغ سرکارید گفتم که بیشتر از این دلخوش نباشین کارگران بیچاره

  • محمد

    باسلام طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟

ارسال نظر