خبر خوش مدیرعامل صندوق بازنشستگی برای بازنشستگان آموزش و پرورش

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات برنامه‌ها و تسهیلات جدید برای بازنشستگان این صندوق و بازنشستگان آموزش و پرورش را اعلام کرد.

خبر خوش مدیرعامل صندوق بازنشستگی برای بازنشستگان آموزش و پرورش

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تشریح اقدامات و برنامه‌های سال ۱۴۰۲ به ویژه در حوزه اقتصادی برای بازنشستگان گفت: با سیاست‌گذاری‌های انجام شده و سند راهبردی اقتصادی که هفته آینده به هلدینگ‌ها ابلاغ خواهد شد، آینده روشنی برای صندوق بازنشستگی کشوری قابل پیش‌بینی است.

بیشتر بخوانید: دستورالعمل جدید صندوق بازنشستگی کشوری ابلاغ شد

نعمت‌الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم به بازنشستگان کشوری به ویژه معلمان پیشکسوت این صندوق افزود: خدمت به بازنشستگان از مهمترین وظایف صندوق بازنشستگی است که جمعیتی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته را تحت پوشش خود قرار داده که از این جمعیت ۶۰ درصد بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش هستند.

ترکی با بیان اینکه برنامه‌های صندوق را در حوزه خدمت‌رسانی به دو بخش تقسیم‌بندی شده، افزود: حوزه اجتماعی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی صندوق محسوب می‌شود که در این بخش تامین به موقع حقوق و اجرای قوانین از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار بوده است.

او ادامه داد: در این بخش «پرداخت به موقع حقوق» جزء سیاست‌های اصلی و اولویت‌های صندوق قرار گرفت که خوشبختانه تا به امروز این وعده محقق شده و حقوق بازنشستگان هر ماه در موعد مقرر پرداخت شده است که امیدوارم همچنان نیز تداوم داشته باشد و مشکلی در بحث پرداخت حقوق بازنشستگان نداشته باشیم.

ترکی تصریح کرد: بخش دیگر وظایف صندوق بازنشستگی، حوزه فرهنگی و خدمات رفاهی و خدمات مربوط به حوزه سلامت و درمان و بهداشت بازنشستگان عزیز است که تلاش کردیم در این حوزه گام‌های جدیدی را برداریم.

به گفته او، در حوزه بهداشت، درمان و سلامت بازنشستگان، تا پایان سال ۱۴۰۱ معوقاتی وجود داشت که ارائه خدمات درمانی و سلامت را به بازنشستگان دچار چالش کرده بود؛ بنابراین، تلاش کردیم این مسئله جبران شود و تا پایان سال ۱۴۰۱ مبلغی حدود هشت هزار میلیارد تومان از مطالبات ‌کل مراکز درمانی طرف قرارداد در سراسر کشور تسویه و پرداخت شده است.

او افزود: درحال حاضر هیچ‌گونه بدهی و معوقه‌ای نسبت به مراکز درمانی از سال‌های گذشته و سنوات قبل نداریم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی، چه در بخش خدمات رفاهی و چه در زمینه برنامه‌های ورزشی اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: به عنوان نمونه پرداخت تسهیلات ضروری و وام ضروری به بازنشستگان نسبت به سال گذشته تقریباً ۲ برابر شده است که جای قدردانی از بانک عامل دارد.

ترکی ادامه داد: مسائل مربوط به حوزه گردشگری و هتلینگ نیز در حال پیگیری است و در بخش سفرهای سیاحتی و زیارتی برنامه‌ریزی مناسبی در حال انجام است. امسال برنامه داریم تا در همه مراکز استان‌ها مجتمع‌های رفاهی، فرهنگی و ورزشی که متناسب با وضعیت جسمی بازنشستگان باشد، ساخته و راه‌اندازی خواهد شد و منابع بسیار خوبی نیز در این حوزه از محل اموال و املاکی که وجود داشته و امکان تبدیل شدن به ثروت را داشته است، برای این حوزه به کارگیری خواهد شد و در اختیار بازنشستگان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به ناترازی که این صندوق با آن روبرو است، گفت: در حوزه اقتصادی تلاش شده تا برای اولین بار نسبت به تدوین سند راهبردی حوزه اقتصادی اقدام شود که این سند تا هفته آینده آماده شده و به تمامی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

او ادامه داد: بر اساس این سند راهبردی، شرکت‌هایی که در ذیل صندوق بازنشستگی کشوری فعالیت می‌کنند، در بخش‌های مختلفی از جمله احتساب سود و زیان شرکت ها و محاسبات مربوط به آن و در نتیجه انحلال شرکت‌های زیان‌ده و مجموعه‌هایی که نمی‌توانند انتظاری که صندوق بازنشستگی در بحث تأمین منابع مالی از آن ها دارد را برآورده کنند، برنامه ریزی شده است.

ترکی تصریح کرد: شرکت‌هایی هستند که به صورت موازی فعالیت می‌کنند که بحث ادغام این شرکت‌ها را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه «بحث سرمایه گذاری و طرح های توسعه در سال‌های گذشته متاسفانه مغفول مانده بود» اظهارداشت: با دستور مقام معظم رهبری درباره تعیین شعار سال و «مهار تورم و رشد تولید» و از آنجایی که دولت و رئیس‌جمهور نیز تاکید داشتند که در سال ۱۴۰۲ تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی حتماً برنامه تحولی داشته باشند، صندوق بازنشستگی نیز این موضوع را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و طرح‌های سرمایه‌گذاری و توسعه را در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، معدن، صنایع غذایی و کشاورزی برنامه‌ریزی کردیم و در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: امروز باید طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی که در راستای سیاست‌های صندوق بازنشستگی است آغاز شود؛ به عنوان نمونه در حوزه پتروشیمی ۹ طرح و پروژه جدید برنامه‌ریزی شده است که در ۲ سفر اخیر ریاست جمهور به عنوان مصوبه سفر تعیین شدند که رقمی حدود چهار میلیارد یورو سرمایه‌گذاری در بخش پترو پالایشگاه و ۲ میلیارد یورو نیز در بخش پتروشیمی سرمایه‌گذاری برای آنها درنظر گرفته شده است.

ترکی همچنین یادآور شد: در حوزه صنایع فولادی و معادن نیز برای اولین بار ۲ طرح بزرگ در استان خوزستان در سفر اخیر ریاست جمهوری کلنگ زده شد که با تأمین منابع ۵۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و تکمیل زنجیره صنعت فولاد که از تولید مواد اولیه آغاز شده و پس فرآوری به خروج محصول می‌انجامد را درپی خواهد داشت و این حوزه به نوعی سامان می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه «در بخش مواد اولیه و معادن، برای اولین بار بحث اکتشاف معادن سنگ آهن را پیگیری کردیم» گفت: برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری در بحث پتروپالایشگاهی در شهرستان مسجدسلیمان استان خوزستان برنامه‌ریزی شده که امیدواریم در خرداد کلنگ آن به زمین زده شود.

به گفته ترکی، سر جمع بخش‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای در برنامه صندوق در حوزه انرژی مثل نفت، پتروشیمی، گاز و نیروگاهی چیزی حدود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است که امیدواریم محقق شود.

ترکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی نیز گفت: کارهای خوبی انجام شده و حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بیشتر مناطق محروم سراسر کشور انجام دادیم که جزو سیاست‌های کلی صندوق بازنشستگی کشوری بودند و طرح‌هایی را در راستای برنامه‌های راهبردی صندوق اجرایی خواهیم کرد.

او همچنین گفت: در راستای بازدهی اقتصادی بهبود یافته که جزو چشم‌انداز توسعه صندوق بازنشستگی کشوری در نظر گرفته‌ایم، با توجه به تعهد و تضمینی که در راستای اجرای سیاست‌های تدوین شده، مقرر شده است که تا پایان پنج سال بتوانیم ۵۰ درصد از منابع مورد نیاز خود را از محل حوزه‌های اقتصادی تامین کنیم و بتوانیم درآمد پایدار مالی را برای مجموعه بازنشستگان کشوری داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: در بخش پتروشیمی‌ها ارزش دارایی که لحاظ کرده بودیم تقریبا در حوزه انرژی پورتفوی بورسی ما ۵۰ همت نشان می‌داد که طی این چهار ماهه به نزدیک به ۸۵ همت رسیده است و امیدواریم بتوانیم با این افزایش مشکلی را که در حوزه تامین منابع داشتیم رفع کنیم.

او تاکید کرد: بررسی‌ها نشان داده است که باید از نظام بنگاه‌داری فاصله بگیریم و خداحافظی کنیم و به سمت سهامداری برویم و شرکت هایی که فعالیت غیر بورسی داشتند را به سمت بورسی شدن سوق بدهیم.

ترکی با بیان اینکه «در سال ۱۴۰۲ افزایش حقوق ۲۰درصدی را با توجه به ضوابط بودجه کشور اجرایی کردیم و در فروردین ماه احکام این افراد صادر شد و حقوق آنها را توانستیم با ۲۰ درصد افزایش بپردازیم» گفت: میانگین حقوق از ۹ میلیون و ۴۰۰هزار تومان به حدود ۱۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسیده که البته رقم ناچیزی است و شرمنده‌ایم ولی تمام تلاش خود را کردیم و آنچه را که در قانون و ضوابط اجرایی بوده تقریباً توانستیم انجام دهیم.

او با اشاره به جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری گفت: در بخش پرداخت حق اولاد تقریبا افزایش ۲ برابری را نسبت به سال ۱۴۰۱ داشتیم و برنامه‌های دیگری که امیدواریم در راستای این سند راهبردی که تدوین کرده‌ایم در همه بخش‌ها بتوانیم پوشش دهیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: با توجه به تاکید دولت و ریاست جمهور و دغدغه همیشگی دولت نسبت به بازنشستگان، تاکید ما بر این است که بتوانیم برنامه‌های مان را به صورت تحولی قرار بدهیم و بتوانیم برنامه‌ها را محقق کنیم.

 

 

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85267

  • ناشناس

    چه خبر خوشی داشت ؟!!!! چرت و پرت تکرار مکررات نوشتین

  • مهرپویان

    سلام. من همه دغدغه ام داشتن فرزند بیشتر توی سن بازنشستگی است مگر با دو برابر شدن حق اولاد جواب خرج خانه را بدهم. خدا خیرتون بدهد.

  • ق.اندی

    با سلام .چرا فوقالعاده رتبه بندی بازنشستگان مشمول در حکم بازنشستگی شوم تا حالا لحاظ نشده

  • ناشناس

    سلام شرمندگی شما نون آب برای خانواده ما نمیشه

  • بازنشسته فرهنگی

    مهمترین کار همسانسازی است و بس!!!!!

  • هادی خداوبسی

    چه خبر خوشی بیکاری

  • ناشناس

    این خبر چه ربطی به بازنشسته فرهنگی داشت؟

  • حسین محمودی

    اولا بازنشستگان ازنظرسنی درمرحله ای هستندکه حق اولادبه اوناتعلق نمیگیرد ترکی خجالت بکش حقوق دریافتی خودت ومدیران تحت نظرت رابزاربازنشسته هاببینند

  • ب م

    سلام درمورد رتبه بندی معلمین بازنشسته ۱۴۰۰ رسیدگی شود.تشکر

  • باز نشسته فرهنگی

    برو سر اصل مطلب همسان‌سازی بازنشستگان فرهنگی معادل ۹۰ درصد شاغلین چطور شد ؟؟؟؟؟الان ببین چقدر بین ما با شاغلین فرهنگی تفاوت حقوق ه رتبه بندی شدن و الانم ۲۰ در صد اضافه شدن

  • خلیل تاجمیرریاحی

    سلام از رییس صندوق بپرسید همسان‌سازی حقوق باز نشستگان آموزش وپرورش با شاغلین در ارتباط با رتبه بندی وفوق العاده ویژه چه شد ؟؟چرا کسی کاری نمکنه واقعا فشار زندگی بالاهست

  • معلم

    در این متن موضوعی ویژه برای بازنشستگان آموزش و پرورش به چشم نمی خورد.

  • بازنشسته کشوری

    کدام کار مثبت همه منتظر همسان‌سازی بازنشستگان هستند آخه وعده تا کی دروغ بس است

  • رازنشسته فرهنگی

    اقای ترکی خبر خوش برای ما بازنشسته ها همسان سازی حقوق ما است که همچنان طفره میری بقیه کادها جزئ وظایف فراسازمانی شماست الویت شما در سازمان همسان سازی حقوق ماست که فاصله ۵۰ در صدی دارد

  • ناشناس

    من نفهمیدم نعمت ترکی چه خبر خوشی برای بازنشستگان آموزش و پرورش داشت این خبرهای کذب والکی راکم سرتیتر اخبار گوگل قرار بدید مگه بازنشستگان مسخره تونن

  • فرهاد

    این همه برنامه داشتید ولی اول مطالباط رتبه بندی فرهنگیان سال۱۴۰۰ را پرداخت کنید ما الآن احتیاج داریم کلنگ زدن حرف

  • ناشناس

    واقعا دمت گرم چه خبر خوبی خیلی خیلی دلگرم شدیم الان دیگه بازنشستگان دغدغه مالی ندارند 😯😭

  • علی

    اساس وپایه سازمان باز نشستگی با دزدی بنا شده و هرگز اصلاح نمی شود

  • معلم

    یکسری به سازمان بازنشستگی بزنید .کافی نت شخصی زدن دو برابر بازنشسته ها رو می چاپ.

  • وحیده

    سلام ،منه بازنشسته اصلا هیچ تاثیری وپیشرفت مثبتی در امر معیشتی خود احساس نمی کنم ،با این همه تورم بیش از ۵۰ درصدی که سالی چند بار ،تورمی بر تورم ماههای قبل ایجاد میشه ،فقط ۲۰ درصد حقوق ها افزایش پیدا کرده اند

  • زهرا

    کجا به بازنشستگان اهمیت می دهید حداقل هدیه آیی مثل شاغلان به بازنشسته ها هم می دادید حتی خود آموزش و پرورش هم اهمیتی قایل نیست

  • معلم

    الان خبر خوش برای بازنشستگان فرهنگی چی بود اینکه قرا. حقوقشان به موقع پرداخت بشه؟؟؟؟

  • علی

    باعرض سلام
    به مناسبت روز معلم برای معلمان شاغل وجهی واریز شد،چرا برای معلمان بازنشسته واریز نشده؟؟؟؟

  • علس

    اینهمه روزنامه چاپ نکنید فقط عمل کنید فکری هم بازنشستگان مشاغل آزاد کنید ایران ما همه چیز شده خصوصیتی عدالتی

  • ناشناس

    ایا بازنشستگان مشاغل آزاد آب و هوا میخورن

  • بازنشسته فرهنگی

    سلام ممنون از زحمات شما. ولی با تورم 70 درصدی افزایش حقوق 20 درصدی جوابگو نیست. موقعیت مارا درک کنید. همیشه شرمنده خانواده ایم.

  • مهراد

    الان واقعاً چه چیزی گفت که فوق العاده و مساعدتی و یا بهتر شدن وضع بازنشسته فرهنگی شود

  • بازنشسته مفلوک

    عنوان خبراین همه باآب وتاب مصداق آفتابه لگن 7دست شامدوناهارهیچی. دقیقاهمون شرمندگی که فرمودند...

  • حسین

    هرکار انجام دادید دست مریزاد .لطفا وام ضروری بازنشسته ها را سریع واریز نمایید که خیلی زیاد نیاز مبرم داریم.متشکرم

  • ناشناس

    خجالت داره اینها کدامشون خبر خوب بده اگر حرف نزنین میگن لال هستید

  • سیدعطا

    مدتی پیش گروهی به بازنشستگان داده شد که چند ماه اولش معوقه شد چرا پرداخت نمی شود

  • احمد

    با اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری با کسر از حقوق در طی سه سال مقداری سهام بیمه ملت را خریدم و اکنون که شش سال می گذرد شما ریالی از سود یا خبری دیده اید من همچ دیده ام هرجا هم تماس می گیرم فایده ای ندارد صندوق بازنشستگی فقط ضرر می زند همان حقوق را هم از مجبوری می دهد

  • ایرانیم

    حرف حرف حرف فقط حرفش را می زنید کو عمل ببینیم اردیبهشت ماه جه گلی به سر خودتان می زنید

  • بازنشسته ایرانی کشوری

    سلام این خبر خوب وتازه نبود
    فکر کردیم خبر خوش همسان‌سازی۹۰درصد حقوق شاغل همطراز میخواد اجرا بشه یا رتبه بندی به بازنشسته هم میخوان بدهند یا یک میلیون پاداش که روز معلم به شاغلین دادند می‌خواهند به بازنشستگان هم بدهند خواهشا پیگیری فرمائید وخبر خوش ارسال فرمائید باتشکر وقدر دانی

  • بی نام

    کلا خبر کذبی بود و هیچ بار مثبت اطلاعاتی نداشت ، از اول تا آخر کل متنها تکراری بود ، و در نهایت کل خبر این پیام را میرساند که هیچ اتفاقی نیفتاده و جناب رییس بیشتر دزدی میکنند

  • ناشناس

    مگر بازنشستگان را شما به حساب می آورید

  • حمزه علی

    سلام ضمن خسته نباشید جناب اقای ترکی ما بازنشستگان انتظار داریم از جنابعالی که همسان سازی حقوق بازنشستگان را به جد تا حصول نتیجه پی گیری نمایید دوما درمورد بیمه تکمیلی که بازنشسته باید اول دربیمارستان پول پرداخت کند بعد پولش ازبیمه اتیه پرداخت شود ما ازکحا بیاریم این بیمه مورد رضایت نیست ثانیا سقف برا ویزیت دکتر چه معنا ی دارد لطفا این موارد مورد را پی گیری نمایید باسپاس

  • بازنشته فرهنگی

    سلام خدا قوت لطفا همسان‌سازی را به نتیجه برسانید تا دعای کسانی که خجالت داماد وعروس را می کشند بدرغه راهتان باشد

  • منصور کریمی

    باسلام و خسته نباشید ببخشید اگه میشه راجع به مسکن و خودرو. بازنشستگان یه فکری بکنید با احترام


  • ناشناس

    همسان‌سازی را اجرا کنید لا اقل چرا حرف های تکراری می‌زنید با این حرف ها نون آب میشه برای ما در مانده ها

  • تقی

    این همه گفت و گفت و گفت دریغ از یک جمله درباره همسان سازی و دائمی شدن آن

  • معلم

    چراصندوق بازنشستگی هنوز رتبه بندی معلمان ۱۴۰۱ رادر احکام اعمال نمی کنه ؟چرا قانونی که وضع میشه زیرپا گذاشته میشه ؟

  • ناشناس

    لطفا سفرهای با هزینه کمتر برای بازنشسته ها فراهم کنید. هتل های خوب قیمت های مناسب...

  • حمید

    صندوق بازنشستگی کشوری،لطف کنند خدمت رسانی دندانپزشکی را برای بازنشستگان تامین کنند،چون در این سن و سال وبا حقوقهای پایین کار دندانپز شکی بسیار گران و هزینه بردار است

  • سید

    بازنشستگان تامین اجتماعی دربحث حق وحقوق فعال هستند ولی بازنشستگان کشوری نه!!سی

  • تمام

    وعده وعید هم شد خبر خوش؟! خودتونید

  • بازنشته فرهنگئ

    درموردهزینه های درمانی ازبیمه تکمیلی اتیه سازان یکی دوسالی است باینطرف حدود۹الی ۱۰میلیون تومان طلب داریم که هنوز یکریال ان پرداخت نشده است. ۲همسانسازی نتیجه چه شد ۳بوجدانتان. رجوع کنیدحقوقهاباتو رم سازگاری دارد

  • ناشناس

    انشالله اقای ترکی خودش هم باز نشسته بشه تا بفهمه به این قشر اصلا توجهی نمیشود.مگر گناه کردیم باز نشسته شدیم ایقدر بی عدالتی به ما میکنید.ما که دلمان نمیخواست باز نشسته بشویم

  • ناشناس

    حقوق بازنشستگان کشوری را قراربود با شاغلین همسان سازی کنید متاسفانه تا حالا کاری انجام ندادید بازنشستگان که سی سال به دولت کارکردن باید دولت برای آنان دراین سن رفاه و آرامش فراهم کند و افزایش حقوق نسبت به گرانی وتورم باشد نه اینکه دراین سن نه صاحب خانه ونه ماشین ودنبال کارباشد کل مزایایی که شاغلین دارند برای بازنشسته حذف شود واقعاً جایه تعجب وتاسفه

  • بازنشسته فرهنگی

    کدام خبر خوش همسان سازی حقوق، رتبه بندی،دادن کادوی روز معلم مثل شاغلین من خبر خوشی ندیدم

  • معلم

    واقعا برا خودم و دیگر دوستان متاسفم که از اول که وارد آموزش و پرورش شدیم والان که بازنشسته شدیم فقط شعار شنیدیم تو رو خدا تبلیغ کنید کسی فرزند شه نفرسته معلمی که بدبخت میشه

  • ناشناس

    این خبر پوچ وبه بدرد نخور بلغور میکنید به خاطر این که چیزی برای گفتن داشته باشید در مورد همسان سازی چیکار کردید

  • عباس

    آقای ترکی اگر نیاز هست این حقوق ناچیز و هیچ را هم ندهید شاید ما بازنشستگان بتوانیم شما و حکومت احمقانه‌ی شما و نظام بی نظم کشور را سر و سامان درستی بدهیم.

  • ناشناس

    سلام خبر خاصی که مخصوص فرهنگیان بازنشسته باشه به چشم نمی خوره فقط حرفهای تکراری هست اگر راست می گویند لطف کنند حق اولاد بازنشستگان را محدود به سه فرزند نکنند پیگیری کنند تا شامل تمام فرزندان باشد

ارسال نظر