دفاع از دختر جوان به قیمت مرد جوان تمام شد/ قتل فجیع در خیابان + عکس

شامگاه جمعه ۸ اردیبهشت دو دختر جوان مورد آزار و اذیت دو تن از اراذل اوباش قرار می‌گیرند که شهروند سبزواری در دفاع از آن دو دختر با ضربات چاقو به قتل می رسد.

دفاع از دختر جوان به قیمت مرد جوان تمام شد/ قتل فجیع در خیابان + عکس

 شامگاه جمعه ۸ اردیبهشت دو دختر جوان مورد آزار و اذیت دو تن از اراذل اوباش قرار می‌گیرند که شهروند سبزواری در دفاع از آن دو دختر با ضربات چاقو به قتل می رسد.

به گزارش ۹ صبح،ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه جمعه، هشتم اردیبهشت‌ماه مرد جوانی به نام حمیدرضا الداغی در یکی از خیابان‌های سبزوار مقابل یکی از مراکز آموزش زبان انگلیسی ایستاده و منتظر تمام شدن کلاس فرزندش بود. او از آن طرف خیابان صدای داد و فریاد و فحاشی شنید. ۲پسر جوان مزاحم ۲دختر شده بودند و یکی از آنها که دست یکی از دختران را گرفته بود و در شرایطی که با چاقو او را تهدید می‌کرد می‌خواست او را با خود ببرد. در این شرایط بود که حمیدرضا برای دفاع از ۲دختر از آن سوی خیابان به این سمت آمد.

 پیش از آنکه او حرفی بزند و بخواهد کاری انجام دهد ۲پسر شرور شروع به فحاشی کردند و درحالی‌که هر دو چاقو در دست داشتند به‌سوی مرد جوان هجوم بردند. در شرایطی که حمیدرضا هیچ وسیله دفاعی نداشت آنها به شکلی ناجوانمردانه با چاقو به او حمله کردند و حدود ۱۰ضربه به سینه و پشت او زدند و به‌تدریج شهروندان سر رسیدند و آنها از آنجا گریختند.

هرچند دقایقی پس از وقوع این درگیری خونین حمیدرضا به مرکز درمانی منتقل شد اما به‌دلیل ضربات مرگباری که به سینه، پشت و گردن او وارد شده بود جانش را از دست داد. در این شرایط بود که تیم‌هایی از پلیس سبزوار با حضور در محل حادثه به تحقیق در این‌باره پرداختند.

در تعقیب قاتلان

در همان بررسی‌های اولیه با کمک تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته‌ای که در محل جنایت نصب بود هویت ضاربان مشخص شد. شواهد به‌دست آمده حاکی از آن بود که هر دو نفر از اشرار و اوباش منطقه هستند. یکی از آنها که ۱۷سال دارد پیش از این در ۱۴سالگی به اتهام دست داشتن در یک جنایت دستگیر شده اما توانسته بود با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود. دومین نفر که ۲۱سال دارد نیز بارها به اتهام شرارت و درگیری به دام پلیس افتاده بود.

کارآگاهان که سایه به سایه در تعقیب قاتلان فراری بودند به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد برادر یکی از متهمان آنها را به روستایی در حوالی شهر منتقل کرده و قصد دارد آنها را فراری دهد. به این ترتیب تیم ضربت پلیس وارد عمل شد و در شرایطی که حدود ۱۰ساعت از جنایت گذشته بود موفق شد ۲متهم را به اتهام قتل عمدی و ۳نفر دیگر ازجمله برادر یکی از متهمان اصلی را به اتهام معاونت در قتل دستگیر کند.

در برابر دادستان

به‌دنبال دستگیری متهمان تحقیقات از آنها آغاز شد. آنطور که تصاویر لحظه وقوع جنایت نشان می‌داد یکی از دستگیرشدگان ضرباتی را از روبه‌رو به سینه و قلب مقتول وارد کرده و دومین نفر همزمان و از پشت با چاقو چندین ضربه به کمر و گردن مقتول زده که همین ضربات باعث مرگ او شده است. آنها در جریان تحقیقات در برابر دادستان سبزوار قرار گرفتند و ضمن اعتراف به جنایتی که مرتکب شده بودند جزئیات بیشتری از این حادثه را شرح دادند. جعفر طیار صابری، دادستان سبزوار درباره این پرونده گفت:‌ متأسفانه هر دو عامل جنایت دارای سوابق متعدد کیفری هستند.

همدردی با خانواده مرد فداکار

در ۲روز گذشته فیلم لحظه دفاع جوان فداکار از ۲دختر و ضرباتی که به شکلی ناجوانمردانه به او زده می‌شود در شبکه‌های اجتماعی به شکلی گسترده منتشر شد و بازتاب وسیعی داشت. کاربران شبکه‌های اجتماعی ضمن تقدیر از شجاعت حمیدرضا الداغی به ستایش رفتار جوانمردانه‌اش پرداختند و خواستار برخورد با ۲جوان شرور شدند.

همچنین فرماندار و جمعی از مسئولان سبزوار نیز در خانه مرد فداکار حضور پیدا کرده و با خانواده داغدارش ابراز همدردری کردند. حسین ابراهیمی کردیانی، فرماندار سبزوار در این‌باره گفت: شهید الداغی با غیرت و بزرگمردی، در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی و فریضه امر به معروف جان خود را فدا کرد. مستندات مربوطه و بررسی گزارش صحنه‌ای این رخداد حاکی از آن است که این شهید با روحیه جوانمردی که داشت، رسالت خود را در عمل به امر به معروف و نهی از منکر دید و جان خود را بر سر نجات ۲ دختر از چنگال شروران متعرض گذاشت. شهید الداغی شجاعانه و غیرتمندانه در دفاع از ناموس مردم، سینه خود را سپر این حادثه کرد و به مقابله با اشراری برخاست که قصدشان شرارت و ایجاد مزاحمت برای ۲ بانو بود.

بچه‌ام رفت

از سوی دیگر مادر مرد فداکار که هنوز از دست دادن فرزندش را باور ندارد درحالی‌که اشک می‌ریخت درباره درگیری منجر به قتل پسرش گفت: بچه‌ام رفت. خیلی ساده رفت. بچه‌ام را چاقو چاقو کردند. زدند به قلبش. زدند به پشتش. ولی باز از دختر مردم دفاع کرد. کجاست آن دختر که ببیند من چه می‌کشم. شیرم حلالت باشد مادر.

درخواست برخورد قاطع با قاتلان

در شرایطی که انتشار فیلم درگیری مرد فداکار با دو شرور و نجات ۲دختر جوان از دست آنها افکار عمومی را جریحه‌دار و مجازات قاتلان را به یک مطالبه عمومی تبدیل کرده است، امام جمعه سبزوار نیز خواستار مجازات قاتلان شد و گفت که امیدوارم حافظ خون این شهدا باشیم. حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه در این‌باره گفت:‌ افتخار می‌کنیم به چنین جوانانی و چنین مادرانی که فرزندان خود را چنین تربیت کردند و غیرت اسلامی را به منصه ظهور گذاشتند.

ما همه افتخار می‌کنیم به این عزیزان و خود را در غم از دست دادن این جوان عزیز سهیم می‌دانیم. مصیبت خانواده شهید مصیبت ماست و تمام مردم دیار سربداران در عزای این عزیز، عزادار هستند. از مسئولان، پیگیر هستیم تا این افراد که به ارزش‌ها حمله می‌کنند و همچنین به عفت، ناموس و حجاب این ملت حمله می‌کنند در آینده به کیفر اعمال خود برسند. براساس این گزارش آیین تشییع پیکر این شهید، روز سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت، ساعت ۹ صبح از مسجد جامع تاریخی سبزوار به سمت گلزار شهدای این شهر برگزار خواهد شد.

قتل شهروند سبزواری

منبع: خراسان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84891

ارسال نظر